موتورسواران از فردا با این سه تخلف جریمه می‌شوند؛ «عبور از چراغ قرمز، سرعت و عبور از خط ویژه»

رییس پلیس راهور تهران بزرگ از آغاز فاز اول طرح ساماندهی موتورسواران پایتخت از ابتدای آذرماه خبر داد و‌ گفت: از فردا اول آذر ماه تخلفات موتورسیکلت سواران تهرانی توسط دوربین‌های ثبت تخلف شناسایی و ثبت می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، سردار محمدرضا مهماندار افزود: ۳ ماه است که به صورت آزمایشی امکان ثبت تخلفات موتورسواران همانند رانندگان خودروها توسط دوربین ها فراهم شده است که بر این اساس بیش از ۳۰۰ هزار پلاک موتورسیکلت متخلف توسط دوربین ها در سامانه پلیس راهور ثبت شد.

وی گفت: با رفع اشکالات نرم افزاری از ابتدای آذر ماه برخورد با تخلفات موتورسواران علاوه بر واحدهای گشتی پلیس راهور با سامانه دوربین های ثبت تخلف نیز انجام می شود.
مهماندار گفت: ۳ تخلف عبور از چراغ قرمز، سرعت و عبور از خط اضطرار و خط ویژه موتورسیکلت ها از فردا توسط دوربین ها ثبت می شود.
رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بر این اساس به صورت همزمان طرح برخورد با پلاک مخدوش و پوشش پلاک‌موتورسیکلت ها نیز اجرا می شود و ماموران پلیس راهور با هرگونه پوشش پلاک موتورسیکلت ها اعم از انداختن زنجیر، گذاشتن کلاه، تلق رنگی و ... به طور جدی برخورد می کنند.
وی گفت: بر اساس قانون دستکاری و مخدوش کردن پلاک جرم است و حتماً موتورسیکلت‌ها توقیف و راکب آن‌ها به مرجع قضایی معرفی می شود که بر اساس قانون این تخلف بین ۶ ماه تا یک سال حبس دارد.
رییس پلیس راهور تهران بزرگ ابراز امیدواری کرد که با همکاری موتورسواران ضمن برقراری بیشتر نظم میزان حوادث و تخلفات این بخش کاهش یابد.

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدرضا DE ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۳۰
    1 0
    عبور از پیاده رو که پدر مردم رو در آورده جریمه نداره؟
  • بی نام A1 ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۳۰
    0 0
    امیدوارم این کار رو با جدیت انجام بدن و کمی امنیت و آرامش برای خیابونها به ارمغان بیارن. ان شاء اله.