روحانی: نقض برجام به نفع هیچ یک از طرف‌های مذاکره نیست

روحانی مناسبات و همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی تهران – مسکو را بویژه در راستای حل و فصل سیاسی بحران‌ها و معضلات و تقویت صلح و ثبات پایدار منطقه ای مثبت و روبه گسترش ارزیابی و بر توسعه و تقویت همه جانبه روابط و رایزنی‌های دو کشور در بخش‌های مختلف تأکید کرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی شامگاه چهارشنبه در حاشیه نشست سه جانبه سران کشورهای ایران، روسیه و ترکیه، و در دیدار با ولادیمیر پوتین رییس جمهور فدراسیون روسیه، ضمن تجلیل از میزبانی این کشور در برگزاری اجلاس سه جانبه سوچی، گفت: این اجلاس گامی مهم در راستای برقراری صلح و ثبات ‌پایدار در سوریه و منطقه است.

رییس جمهور بر ضرورت ادامه همکاری های ایران، روسیه و ترکیه در راستای حاکمیت ملی در سوریه و تشکیل کنگره ملی گفتگوی سوریه در سوچی و موفقیت آن تاکید کرد.

روحانی روابط و همکاری های ایران و روسیه را در بخش های مختلف مهم و مثبت ارزیابی کرد و بر ضرورت اهتمام و تلاش مسئولان دو کشور در راستای تسریع در اجرای توافقات فی‌مابین تاکید کرد.

رییس جمهور تاکید کرد: توسعه روابط ایران و روسیه به نفع دو‌ملت و‌ منطقه بوده و هرگز علیه هیچ کشور دیگری نخواهد بود.

روحانی با اشاره به توافق سران سه کشور بر برگزاری کنگره ملی گفتگوی سوریه در سوچی، گفت: این کنگره هرچه زودتر برگزار شده ‌و منجر به تقویت ثبات در سوریه شود، این به نفع همگان است.

رییس جمهور تاکید کرد: همکاری های ایران و روسیه در زمینه حل بحران سوریه الگویی برای حل سایر مشکلات منطقه ای است.

روحانی با اشاره اینکه آماده توسعه همکاری ها با روسیه در زمینه فعالیت های صلح آمیز هسته ای هستیم، اظهار داشت: نقض برجام به نفع هیچ یک از طرف های مذاکره کننده نیست. جمهوری اسلامی ایران همانگونه که بارها اعلام کرده هرگز در نقض برجام پیشقدم نخواهد بود ولی در برابر نقض آن نیز سکوت نمی کند.

رییس جمهور تاکید کرد: برجام یک توافق چند جانبه و بین المللی است و اجرای کامل و تحکیم آن از سوی طرفین ضروری و به نفع همگان است.

روحانی ضمن ابراز نگرانی از اوضاع مردم در یمن بر ضرورت تلاش برای پایان یافتن حملات و کشتار مردم و ارائه کمک های انسان دوستانه به مردم این کشور تاکید کرد.

ولادیمیر پوتین رییس جمهور فدراسیون روسیه نیز در این دیدار با تقدیر از حضور فعال هیات عالی رتبه کشورمان در اجلاس سه جانبه سران کشورهای ایران، روسیه و ترکیه در سوچی، اظهار داشت: روابط و همکاری های تهران - مسکو در موضوعات مورد علاقه دو ‌کشور بیش از پیش توسعه خواهد یافت.

رییس جمهور روسیه با بیان اینکه امروز زمینه های خوبی برای توسعه همکاری های همه جانبه ایران و روسیه فراهم است، تاکید کرد: باید در راستای دستیابی به پیشرفت در مسیر حل و فصل سیاسی بحران سوریه تلاش های مشترک خود را افزایش دهیم.

پوتین با استقبال از تداوم همکاری های صلح آمیز هسته ای و اشاره به ضرورت تحکیم و اجرای کامل برجام، گفت: برجام یک توافق مهم بین المللی بوده و نمی پذیریم که یک دولت بخواهد آن را برهم بزند.

همچنین روسای جمهور ایران و روسیه بر ضرورت تلاش و رایزنی مسئولان دو کشور در راستای تسریع در تدوین رژیم حقوقی دریای خزر تاکید کردند.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
    0 0
    ازبرجام چی مانده؟
  • مهدی DE ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۲
    0 0
    این حرف رو خیلی وقته هر روز میشنویم. دیگه خسته شدیم .