وزیر امور خارجه ترکیه گفت که رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده که از این پس به «ی.پ.گ» هیچ سلاحی داده نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از آناتولی، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه طی سخنانی در نشست خبری مشترک با لئوناردو شی اکیتندو، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه جمهوری دموکراتیک کنگو، در مورد گفت‌وگوی تلفنی امروز اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با ترامپ، همتای آمریکایی وی، گفت: "آقای ترامپ به صراحت اعلام کرد که دستور داده است از این پس به «ی.پ.گ» هیچ سلاحی داده نشود. وی (ترامپ) به صراحت اظهار داشت که این فضاحت باید خیلی پیش از این به پایان می‌رسید".

وی با بیان اینکه رئیس جمهور ترکیه، ترامپ را در جریان گفتگوهای مطرح شده در نشست سوچی قرار داده است، تصریح کرد: "در اصل روسیه و آمریکا درباره بسیاری از مسائل از جمله انطباق نشست سوچی با روند ژنو، مشروعیت بخشیدن به این نشست و همچنین حل و فصل سیاسی بحران سوریه اتفاق نظر دارند. ما هم دیدگاه‌های مشابهی با آمریکا داریم. با وجود اینکه در برخی از مسائل با یکدیگر اختلاف نظر داریم".

چاووش‌اوغلو افزود: "رئیس جمهور کشور همچنین نگرانی خود در رابطه با حل و فصل کامل مساله مشکل روادید با آمریکا را به آقای ترامپ ابلاغ کرد".

وی ادامه داد: "همان‌گونه که ما با شرکت گروه ی.پ.گ در کنگره گفتگوی ملی سوریه مخالفت کردیم، ایران هم در این موضوع مخالفت خود را اعلام کرد. چنانچه در بیانیه نشست سوچی آمده است که آنکارا به صراحت بر عدم حضور گروه های تروریستی در این کنگره، به ویژه گروه های که به مرزها و تمامیت ارضی سوریه احترام قائل نیستند، تاکید کرده است. در مورد اینکه چه گروه های در این کنگره شرکت خواهند کرد، سه کشور باهم رایزنی خواهند کرد و با هم تصمیم خواهند گرفت".

وزیر خارجه ترکیه در پایان بیان داشت که آنکارا کشور کنگو را شریک مهم خود در روابط با کشورهای آفریقایی می‌ داند و اقدمات لازم در زمینه واگذاری مدارس وابسته به فرقه تروریستی «فتو» در این کشور به بنیاد معارف ترکیه آغاز شده است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =