۰ نفر
۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۰

مهر به نقل از معاون وزیر راه وشهرسازی نوشت:سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بزودی پیشنهاد کاهش حداکثر سرعت مجاز در جاده‌های کشور را به کمیسیون ایمنی راه‌ها ارائه خواهد داد.

 داوود کشاورزیان در سمینار مجمع جهانی ایمنی راه‌ها (پیارک) که هم اکنون در حال برگزاری است، اظهار کرد: تلاش ما در سازمان راهداری این است که سقف سرعت مجاز را در همه راه ها ۱۰ کیلومتر کاهش دهیم. این طرح به زودی به کمیسیون ایمنی راه ها ارسال خواهد شد و براساس آن حداکثر سرعت مجاز در آزادراه ها به ۱۱۰ کیلومتر در ساعت، در بزرگراه‌ها از ۱۱۰ به ۱۰۰، در جاده های اصلی از ۹۵ به ۸۵ و در جاد ه های فرعی از ۸۰ به ۷۰ کیلومتر در ساعت کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه ایران با ۸۰ میلیون نفر جمعیت یک درصد جمعیت جهان را به خود اختصاص دارد گفت: در حال حاضر ۲۱۵ هزار کیلومتر انواع راه در ایران داریم که ۱۳۰ هزار کیلومتر راه روستایی و ۸۵ هزار کیلومتر سایر راه ها محسوب می شوند که ۹۰ درصد آنها آسفالته هستند.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ میلیون خودرو و ۱۰ میلیون موتورسیکلت در راه های کشور تردد دارند ، ادامه داد: ۹۳ درصد جابجایی کالا و مسافر در کشور جاده ای ، ۵-۶ درصد ریلی و مابقی از طریق سایر گونه های حمل و نقل است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ادامه داد: سال گذشته ۱۶ هزار نفر کشته تصادفات رانندگی داشتیم که ۳۰ درصد درون شهری و بقیه برون شهری بودند. ضمن اینکه بخشی از این تعداد کشته ها در حاشیه شهرها فوت کردند که طبق تقسیمات کشوری جزء راه های برون شهری محسوب می شوند.

کشاورزیان با بیان اینکه ۱۰ سال قبل کشته های جاده ای ۲۷ هزار نفر بود که با فعالیت این سازمان و سایر دست اندرکاران حمل و نقل جاده ای مانند اورژانس، هلال احمر، پلیس راهور ناجا و ... به ۱۶ هزار نفر در سال جاری کاهش یافت، تصریح کرد: در نظر داریم تا در ۱۰ سال آینده تعداد کشته های سوانح جاده ای را به زیر ۱۰ هزار نفر برسانیم این در حالی است که سالانه ۵-۶ درصد به تعداد خودروها افزوده می شود ولی خودروهای فرسوده و قدیمی از رده خارج نمی شود که با توجه به ارزان بودن سوخت در ایران، حجم تردد ها بالاست به گونه ای که روزانه ۷۵ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: نقشه ایمنی راه های کشور در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی آماده شده و در حال تصویب این نقشه راه در کمیسیون ایمنی راه ها هستیم.

وی با تأکید بر اینکه آمار نشان می دهد تلفات جاده ای نسبت به سالهای گذشته کاهش چندانی نداشته، تأکید کرد: در حال حاضر کاهش تلفات سوانح رانندگی به قسمت سخت آن رسیده است، تلاش ما در راهداری این است که سقف سرعت مجاز را در همه راه ها ۱۰ کیلومتر کاهش دهیم. این طرح به زودی به کمیسیون ایمنی راه ها ارسال خواهد شد و براساس آن حداکثر سرعت مجاز در آزادراه ها به ۱۱۰ کیلومتر در ساعت، در بزرگراه از ۱۱۰ به ۱۰۰، در جاده های اصلی از ۹۵ به ۸۵ و در جاد ه های فرعی از ۸۰ به ۷۰ کیلومتر در ساعت کاهش می یابد.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 42
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
    70 2
    چرا تو این مملکت خیابانها تابلوی اعلام سرعت نداره؟
    • مرتضی A1 ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
      45 6
      هیچ چیز بدتر و حوصله سربر تر از رانندگی تو ایران نیست میخواید پیاده شیم ماشین و هول بدیم؟
    • بی نام A1 ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
      9 0
      واقعا
    • بی نام US ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
      21 0
      به جای اینکه امنیت اتوبانها و بزرگراه ها را بیشتر کنند حداکثر سرعت را کمتر کرده اند. "دولت خسته" که میگن همینهخودشون با هواپیما رفت و آمد می کنند و درکی از خستگی افزایش ساعات رانندگی ماشین های شخصی و اتوبوس ندارند
    • کدخدا A1 ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۶
      0 0
      بجای اینکه استاندارد جاده ها را به استاندارد روز دنیا برسونن سرعت مجاز رو کم میکنن که نتیجه ش جریمه بیشتر و پر شدن جیب دولت است. کسی که بخواهد بیشتر از سرعت مجاز براند کار به 100 یا 110 بودنش ندارد ... او 160 تای خودش را می رود
  • بی نام A1 ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
    117 4
    بجاي حل مسئله صورت مسئله پاك مي شود . مشكل بر سر راهاي نا ايمن و خودروهاي ناكارآمد است نه مردم بهانه جديد به پليس براي جريمه بيشتر مردم
    • بی نام A1 ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
      50 1
      این اقدام در راستای کلافه کردن و خسته شدن هر چه بیشتر شما راننده عزیز و در نتیجه بالاتر بردن احتمال تصادف صورت گرفته است. یا تشویق شما به تخطی از سرعت مجاز و ترغیب شما به بی قانونی. کارکرد دیگری ندارد.
    • بی نام A1 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
      9 1
      منم موافقم
    • بی نام A1 ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۶
      0 0
      در حل مساله نبود فرهنگ رانندگی از نظر جنابعالی جایی ندارد نه؟ بیش از 80 درصد حوادث رانندگی بعلت عامل انسانی است نه خودرو و جاده های خراب، این جاده و خودرو نیست که فکر میکند و خودرو را می راند افرادی که سرعت و سبقت غیر مجاز دارند وقت رانندگی با موبایل مشغولند زمان شب با نور شدید بالا از روبرو دید شما را کور میکنند و......
  • بی نام IR ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
    75 4
    بنظرم كم كردن سرعت در تمام جاده ها غلط است چون تكنولوژي ماشينها بهتر شده است و اينكار منجر به افزايش خلاف در جاده ها خواهد شد. بايد كارشناسي نمود و سرعت در بزرگراهها را در بسياري از نقاط افزايش هم داد تا ظرفيت اين جاده ها بيشتر شود. محدود كردن هميشه جواب مطلوب را نمي دهد
    • بی نام IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۶
      0 0
      از مورچه هم کمتریم. زمانیکه تعدادشان در یک مسیر زیاد میشود ترافیکی ایجاد نمیشود. چرا که متناسبا سرعتشان را زیاد میکنند. یک تحقیق علمی اینو میگه. البته خودشون هم میدونند. چرا که در تونل و پل صدر سرعت رو از 60 به 70 بالا بردند. هدف دوشیدن مردمه و پر کردن جیب کسانیکه این تجهیزات رو میفروشن که یقینا از خودشونه و ثبت سفارش هم برا خرید گذاشته.
  • بی نام DE ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
    52 3
    در دنیا این قدر جاده ها و وسایل نقلیه ایمن داریم که برای سریع رساندن مسافران به مقصد ساخته شده اند و در آنها به جای حداکثر سرعت با پدیده ای به نام حداقل سرعت رو به رو هستیم که ماشین ها اجازه ندارند از مثلا با سرعت کمتر از 90 کیلومتر برانند چون باعث اختلال در جریان ترافیک این مسیرهای ارتباطی می شوند اما در ایران از یک سو به دلیل بی احتیاطی رانندگان و از دیگر سو به دلیل کیفیت پایین وسایل نقلیه و جاده ها هر روز سقف سرعت کاهش می یابد
  • عرشیا A1 ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
    77 4
    والا همین هم زیادمان است،اصلا چه معنی دارد سرعت مافوق صوت 110کیلومتر؟؟؟ لیاقت ما همان سرعتهای دوران ناصرالدین شاه است که با الاغ و قاطر مسافت 100کیلومتری را در 10شبانه روز طی میکردند؟؟؟ خدا فقط اخر و عاقبت همه ما را از دست این مسئولین و تزهای وحشتناکشان به خیر کند........
    • بی نام A1 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
      3 0
      بیخودی هم هست
  • داریوش A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
    76 2
    فقط برای کسب درامد بیشتر از راه جریمه کردنه وگرنه با شرایط فنی ماشینهای امروزی انتظار بود برعکس باشه .طنز تلخ جالبی بود
    • بی نام A1 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
      8 0
      شیرمادر حلالت
  • بی نام A1 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
    34 1
    وقتی مسئله رو نمیتونی حل کنی صورت مسئله رو پاک کن ، دوربین ثبت تخلف که هست ، مردم هم که مجبور هستن برای انجام امور شخصی شون در تمامی عرصه های اجتماع از امکانات وتوانمندی خودشون بهره ببرن وناوگان حمل ونقل عمومی رو دورش خط بکشن ، بنا بر این با همین فرمون میریم جلو ...
  • بهنام A1 ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
    14 3
    این کار نه تنها باعث کمتر شدن تصادفات میشه بلکه باعث جاده های پر ترددتر هم میشه. به جای اینکه بیایید سرعت ها را کاهش دهید کیفیت وایمنی ماشین ها و جاده ها را بالا ببرید.
  • بی نام EU ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
    15 32
    قبل از اینکه همه جا سرعت رو کم کنید اجرای قانون رو تو تهران و شهرستان ها یکی کنید. تو تهران به خاطر وجود دوربین های خیلی زیاد ما یاد گرفتیم یه چیزهایی رو رعایت کنیم که تو شهرستان ها رعایت نمیشه اصلا. فامیل من یک روز اومد تهران رانندگی کرد یک میلیون تومان جریمه شد: همین قوانین سخت گیرانه رو تو همه جای ایران یکسان اعمال کنید مردم عادت میکنن رعایت کنند. اینطوری هی محدودیت بزارید، وقتی رعایت نمیشه چه فایده ای داره؟ شما از تهران تا کرج برو، با پرایدهای نمره کرج میان میچسبونن به ماشین اصلا هم نگاه نمیکنن راه داری بکشی کنار یا نه، هی چراغ چراغ چراغ. اینا با کم کردن سرعت درست نمیشه. باید دوربین زیاد کنید اینا رو بگیره.
    • بی نام A1 ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
      9 3
      به نظرم باید تفکر رو عوض کنن. اونهایی که خودش رو لایق سرعت چارپایان می دونن به اونها کاری نداشته باشید
  • بی نام A1 ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
    33 0
    به جای اینکه میلیاردها دلار درامد نفت را خرج ساختن جاده ها و بنادر و ایجاد و گسترش راه اهن و دیگر زیرساختها بکنیم، دادیم بره نتیجه اش میشه همین که در همه چیز داریم آخر میشیم از جمله خطرناک ترین جاده های دنیا...و دویست هزار نفر فقط طی ده سال در جاده ها کشته بشوند
  • علی IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
    40 0
    اینها بهانه ایست برای جریمه کردن و راهزنی اگر این کار رو نکنند نمیتونند خودروهای گرانقیمت خارجی برای پلیسها خریداری کنند. اگر شما قصدتون اروم راندن است چرا جیب بری و رانندگی از ماشین پراید استفاده نمیکنه
  • علی IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
    34 0
    تصور کنید در بزرگراه یا آزادراه، خودرویی خاص رو که بدون توجه به هیچ چیز داره در لاین سبقت با 60 کیلومتر سرعت مثلا محتاطانه رانندگی می کنه.رانندگان پشت سری بعد از چند بار چراغ و بوق و بی اعتنایی وی؛ مجبور می شن از سمت راست سبق بگیرند که این خودش تخلف اوله.این سبقت از راست ممکنه باعث تصادف بشه و قطعا اون راننده بیچاره که ناچار به تخلف شده مقصر هم هست.یعنی هم هزینه خسارت رو باید بده و هم جریمه.چرا؟ چون اون راننده محتاط دوست داره در لاین سبقت یا در بزرگراه ها آروم و بی خیال رانندگی کنه و هیچ کس هم بهش کاری نداره.تاحالا چند نفر رو دیدیم که به خاطر عدم رعایت حداقل سرعت جریمه شده باشن در حالی که در آزادراه این تخلف به مراتب خطرناک تره؟محدودیت در آزادراه که تا 150 سرعت هم گنجایش داره معنی نداره
  • alireza A1 ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
    24 1
    اره بکنید 60 کیلومتر برا ازادراه 20 کیلومتر برا بقیه جاده ها . مسخره ها
  • بی نام A1 ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
    21 0
    خخخخ باعث تاسفه نفری یه الاغ سهمیه ای بدن ملت باهاش برن مسافرت به جای اینکارا فرودگاه بسازن شهرای مختلف ملت نیم ساعته برن به کارشون برسن نه اینکه از یه شهر به شهر بعدی یه نصفه روز تو راه باشیم
  • بی نام IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
    22 0
    بهانه جديد به پليس براي جريمه بيشتر مردم
  • بی نام IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
    16 1
    اصلا هیچ برنامه ای ندارن باور کنید اگه برنامه داشتن الان باید سرعت رو افزایش میدادن نه کاهش ، همه جای دنیا دارن سرعت بالا میبرن ما داریم پایین میاریم
    • بی نام A1 ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۶
      0 0
      مسؤلین بی لیاقت تنها راهی که به ذهنشون نیرسه یا گرون کردنه یا درآمدزائی اگه برنامه‌ای یه ریال براشون هزینه داشته باشه اصلن بش فکر نمیکنن مردم ضاحیه‌ی لبنان‌منتظر پولن همونطور تصرالله که گفت تاایران پول داره ماهم داریم.
  • بی نام IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
    16 1
    طرح بسیار بدی است. اصلا کارشناسی نشده و با اصول مهندسی ترافیک و ایمنی راه مغایرت دارد.
  • اهل منطق IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
    22 0
    هدف فقط دریافت جریمه بیشتر و عصبی شدن بیشتر ملته
  • بی نام A1 ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
    2 0
    اقای معاون وزیر حتما" برای همین کاهش تلفات جاده ای است که مدت زمان طی مسافت 4روزه فاصله بازرگان به مقصد مقاصد مرزی ترمنستان را به 48 ساعت کاهش داده اید و ...........
  • بی نام A1 ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
    2 6
    حداکثر باید 100 باشد چون با این جاده ها و این خودروها و این فرهنگ رانندگی سرعت بالا فاجعه است .از این پولها برای توسعه راه اهن پیشرفته استفاده شود .اگر حداکثر سرعت 100 باشد جان خیلی ها نجات میابد و...
  • بی نام IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
    10 1
    همه اینها برای پوله اگه راست میگن سیستم پیامک رو فعال کنن . من به خاطر تردد تو بزرگراه جلال که در کمال حیرت و ناباوری سرعت مجازش فقط و فقط شصت کیلومتره و اینکه تابلو محدودیت سرعت رو جوری در سر پیچ قراردادند که کسی که سرعت داره هرگز نبینه پنج میلیون تومن جریمه شدم یعنی هشتاد و پنج بار با سرعت شصت تا هفتاد کیلومتر از یک دوربین جریمه شدم اون هم بدون پیامک اون هم در بزرگراه .به هیچ وجه هم نمیبخشند ماشینم یک ماهه در پارکینگه . همه این بازیها برای پوله اگه برای پیشگیری از خطر بود هرگز پیامکها رو قطع نمیکردند هرگز تو اتوبان به این خلوتی محدودیت شصت کیلومتر اعمال نمیکردند هرگز دوربین رو سر پیچ نمی گذاشتند .
  • بی نام IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
    4 0
    همه اینها برای پوله اگه راست میگن سیستم پیامک رو فعال کنن . من به خاطر تردد تو بزرگراه جلال که در کمال حیرت و ناباوری سرعت مجازش فقط و فقط شصت کیلومتره و اینکه تابلو محدودیت سرعت رو جوری در سر پیچ قراردادند که کسی که سرعت داره هرگز نبینه پنج میلیون تومن جریمه شدم یعنی هشتاد و پنج بار با سرعت شصت تا هفتاد کیلومتر از یک دوربین جریمه شدم اون هم بدون پیامک اون هم در بزرگراه .به هیچ وجه هم نمیبخشند ماشینم یک ماهه در پارکینگه . همه این بازیها برای پوله اگه برای پیشگیری از خطر بود هرگز پیامکها رو قطع نمیکردند هرگز تو اتوبان به این خلوتی محدودیت شصت کیلومتر اعمال نمیکردند هرگز دوربین رو سر پیچ نمی گذاشتند .
  • بی نام A1 ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
    12 0
    واقعا مصخرست فقط دنبال جریمه کردن مردم بیچاره و تیغ زدن مردم هستند تا بتونند درامد هنگفت خودشون رو افزایش بدند .سال 2018 سرعت 100 تا اگه مرد هستید که بویی از مردانگی نبردید برید جلوی تولید خودروهای آشغال و بی کیفیت رو بگیرید. خدا لعنتتون کنه با این تولید داخلیتون با این ماشینای گرون و بی کیفیت. خدا ازتون نگذره که فقط زورتون به مردم میرسه. همه جای دنیا سعی در افزایش سرعت و حمل و نقل سریع و ساخت وسایل نقلیه با کیفیت و سریع السیر هستند اونوقت تو ایران اینجوری راه آهنش که سرعت قطار زور بزنه 80 تا نهایت 100 تا در سال 2018 اون وقت چین قطار ساخته 500 کیلومتر سرعتشه از تهران تا مشهد بخوای بری با ماشین 10 ساعت باید تو راه باشی حالت بهم میخوره.سرعت تو جاده های یک طرفه 150 تا خوبه
  • بی نام A1 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
    11 0
    همش برای پول بیشتره
  • بی نام A1 ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
    2 5
    بعضی ها هم الکی فقط گیر میدن
  • بی نام A1 ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
    3 4
    مردم ایران قانون را رعایت نمیکنن میندازن گردن پراید و جاده به نظر من اول از همه فرد متخلف را به دادگاه ببرید یکسال حداقل برود زندان بعد حین اینکه ایشون در زندانه هم خودروی ایشون فروخته بشه صرف توسعه حمل و نقل بشه بعد خود ایشون وقتی از زندان بیرون امد از همه خدمات محروم بشه نتونه انشعاب اب و گاز و برق بگیره دسته چک بهش داده نشه حساب بانکی هم نتونه داشته باشه که ناچار بشه چادر بزنه که بفهمه که اینجا قانون دارد. اگر با اینها با احترام و خواهش و اقا خواهشا رعایت کنید و فرهنگ سازی و...رفتار بشه سالی 16 هزار کشته را خواهند داشت فقط و فقط مواردی که گفتم برای تخلفات حادثه ساز اعمال بشود ببینید کشته ها کم خواهد شد یا نه. کسی که سبقت و سرعت میره با چاقوکش فرقی نداره انکار میکنن شک نکنید
  • بی نام A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
    2 6
    هر بار به اینها من گفتم بد رانندگی می کتید انکار میکنن فقط و فقط ز.ور و زندان و جریمه ها برای تخلفات ادی هم حداقل 1 میلیون تومن باشه و با تورم هم بالا بره که طرف جرات نکنه و دست و پاش بلرزه تا به مقصد برسه جریمه سنگین و ابطال گواهینامه زندان و محرومیت از همه چیز و فروش خودروی ایشون و دادن پولش به شهرداری و اداره راه همون منطقه برای توسعه راه ها بهترین کار ممکنه. این پراید سازی های داخلی و همه خودرو سازی های داخلی هم تحت لیسانس خارجی باید تولید کنند یا تعطیل شوند زیان اینها زیاده پس شد نقره داغ کردن فرد مجرم و تعطیلی خودروسازی ها . اینا باعث میشه کشته های ما در جاده سالانه نهایت 2000 نفر یا کمتر باشه. با ایرانی جماعت فقط زور جواب میده من قبلا به احترام و..معتقد بودم فهمیدم در اشتباهم
  • بی نام A1 ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
    3 3
    شما به یه ایرانی بگو داری تخلف میکنی قانون رو رعایت نمیکنی از بیخ و بن انکار میکنه همه میگن رانندگی ما خوبه پراید مشکل داره باور نکنید فقط زور و جریمه سنگین و این خودروهای 100 و 200 میلیونی هم جریمه فایده نداره مصادره بشه به نفع جامعه به فروش بره این کامنتهای اعتراضی که اینجا گذاشتن هم طبیعی است و اگر غیر این بود باید تعجب میکردیم اقا رانندگی که دیگه به حکومت ربطی نداره مشکل از خودتونه باید جریمه سنگین بشوید و برید در زندان تا اصلاح شوید یا جرات تخلف به سرتون نزنه یه دو بار که به سر فامیلهاتون امد دیگه تخلف نمی کنید دستتون میاد که دنیا چطوری اداره میشه پررو تر از ایرانی جماعت هم فقط خودشه یک سری ادم مدعی و طلبکار متخلف و قانون شکن که دائم هم انکار میکنه من تخلف کردم؟ ما؟ نه اقا
  • آرش A1 ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۶
    0 0
    تنها راه حل کار کردن روی فرهنگ رانندگی است خودرو و جاده نیستند که فکر میکنند و خودرو را می رانند افرادیکه سرعت و سبقت غیر مجاز دارند ناگهان جلوی شما می پیچند وقت شب با نور شدید بالا دید طرف مقابل را کور میکنند وقت رانندگی مشغول موبایل هستند و ....مشکل اینجاست. ظاهرا تنها قانون سفت و سخت و اجرای دقیق آن چاره ساز است.
  • بی نام A1 ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۶
    0 0
    دیگه مردم رعایت می کنند حداکثرسرعت راوجریمه نمی دهند...تاسرعت جدیدرامتوجه بشوند کلی پول به خزانه واریزمی شود.