ما در عصر شلوغی زندگی می‌کنیم، ترافیک‌های وحشتناک، ساعت‌ها پشت مانیتور کامپیوتر نشستن،‌ خوابی که از چشم‌هایمان فرار می‌کند، هوای آلوده،‌ دوره حکمرانی فست فودها و همه فاکتورهای دیگری که سردرد را به یکی از بخش‌های چه بسا روزمره‌مان تبدیل کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از ریدرز دایجست، راه‌هایی هست که با کمک آنها می‌توانید ریسک سردردهای آزار دهنده را به حداقل برسانید از جمله موارد زیر:

1 آب زیاد بنوشید. کم آبی بدن یکی از عوامل تحریک سردرد است.

2 وعده‌های غذایی را منظم و سر موعد بخورید. یعنی اینکه صبحانه و ناهار را یکی نکنید، یا ناهار و شام را یکجا جمع نکنید. هر وعده را سر جای خودش میل کنید.

3 شاید خیلی از افراد ندانند که دلیل سردرد روزانه آنها استفاده از مواد تمیزکننده بودار است. از تمیزکننده‌های فاقد بو استفاده کنید. این موضوع حتی می‌تواند شامل صابون هم بشود.

4 باید هر روز فعالیت فیزیکی داشته باشید. تحقیقات محققان در سوئد نشان داده سبک زندگی با سردرد و مشکل میگرن ارتباط به شدت نزدیکی دارد. بنابراین فعالیت فیزیکی را از کم شروع کرده و روز به روز مقدار آن را بیشتر کنید. از تبعات بی‌تحرکی سردرد است.

5 آیا می‌دانید نور آبی ناشی از مانیتورهای موبایل، کامپیوتر یا حتی تلویزیون یکی از عوامل سردرد در عصر جدید است؟ دست کم می‌توانید از برنامه‌های تنظیم نور برای کامپیوتر و موبایلتان استفاده کنید تا شدت این نور آبی کمتر شود.

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 732465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =