ممنوعیت عرضه دارو و مکمل در باشگاه های بدنسازی زنجان

هیچ باشگاه بدنسازی در زنجان اجازه عرضه مکمل و دارو را ندارد.

رئیس هیات بدنسازی استان زنجان در این باره به خبرآنلاین گفت: استفاده از داروهای نیروزا و مکمل‌های تقلبی است، در صورتی که هیچ باشگاهی اجازه عرضه مکمل و دارو را ندارد.
به گفته مهران زرگری،  تنها محل‌هایی که می‌توانند مکمل‌های غذایی و ورزشی را عرضه کنند صرفا داروخانه‌ها هستند.
وی با بیان اینکه ما به مکمل‌های غذایی و ورزشی نیاز داریم؛ اما به دلیل وجود سود در خرید و فروش مکمل‌ها برخی سودجویان وارد عرصه می‌شوند تا از ورزشکاران بی‌اطلاع بهره ببرند، افزود: در این حیطه باید سازمان غذا و دارو و سایر مسئولان مربوط نظارت داشته باشند تا بازرسی‌های لازم به طور مکرر صورت گیرد.
رئیس هیات بدنسازی با بیان اینکه باشگاه‌ها محل پرورش جسم است، نه جایی که دارو و مکمل عرضه شود، ادامه داد: حتی اگر ورزشکار نیاز به دارو داشته باشد، این پزشک است که عهده‌دار این مسئولیت می‌شود. مربی پزشک نیست، بلکه در دوره‌های مربیگری فقط علم تمرین ورزش مورد نظر را می‌آموزد. حتی مربیان اجازه ارائه برنامه غذایی را به ورزشکار ندارند و نباید به عنوان مشاور غذایی وارد عمل شوند.
گاهی شنیده می‌شود که در برخی از باشگاه‌ها ضمن ارائه برنامه غذایی، هزینه مجزایی نیز برای آن اخذ می‌شود. زرگری در واکنش به این موضوع اظهار کرد: مردم باید آگاه باشند و اگر چنین مواردی را مشاهده کردند در اولین فرصت تخلف را گزارش دهند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 734105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =