۰ نفر
۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶

ایرنا نوشت: مدیرکل دفتر امور محصولات علوفه ای و جالیزی معاونت امور زراعت با تاکید بر اینکه کمبودی در تامین هندوانه شب یلدا نداریم، گفت: از اواخر آذرماه و برای شب یلدا ١١٠ هزارتن هندوانه به بازار عرضه خواهد شد.

حسین اصغری درخصوص عرضه هندوانه شب یلدا افزود: پیش بینی تولید هندوانه در فصل پاییز امسال بیش از ١٣٧ هزارتن در سطح زیر کشت 4 هزار و ٩٨٧ هکتار است.

وی اظهار داشت: تولید هندوانه پاییزه مریوط به چهار استان بوشهر، خوزستان، هرمزگان و فارس می شود. 

به گفته وی، البته بخشی از هندوانه ها نیز مربوط به سردخانه ها است که در بازار شب یلدا عرضه خواهد شد. 

اصغری با یادآوری اینکه در فصل پاییز بیشترین عرضه و تقاضا مربوط به آذرماه و شب یلدا است، افزود: اگر تغییری در شرایط آب و هوایی رخ ندهد، مشکلی در تامین هندوانه شب یلدا نخواهیم داشت، بنابراین انتظار نمی رود مردم هندوانه را با قیمت های بالا خریداری کنند.

وی دلیل قیمت بالای هندوانه در برخی مناطق را حضور دلالان و واسطه گران عنوان کرد. 

طبق آمارها سالیانه بیش از چهار میلیون تن هندوانه در سطح 143 هزار هکتار تولید می شود که هندوانه ایران از لحاظ تولید و کیفیت رتبه سوم جهان را به خود اختصاص داده است.

بر اساس سنت دیرینه، هندوانه یکی از ملزومات مردم در شب یلدا به شمار می رود؛ پارسال نیز نزدیک به 150 هزار تن هندوانه برای تنظیم بازار شب یلدا عرضه شد.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 734223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
    2 0
    پس اگر اين همه دلال وجود داره شما و نقش نظارتتيتون كجاست ؟ بابا هر هنروانه از آب اين مملكت كلي برده و كشاورز هم پولي پاش نداده مردم در اين مال حقوقي دارند