فعالیت ۴۲۰ راهدار برای تسهیل در تردد جاده‌ای

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به فعالیت۴۲۰ راهدار در طرح راهداری زمستانی گفت: در راهداری زمستانی تمام راهدارخانه‌ها با ۱۲۰ اکیپ به صورت اصلی و پشتیبانی با ۲۶۰ دستگاه ماشین آلات آماده عملیات زمستانی هستند که در ۹ راهدارخانه ثابت و ۴ راهدارخانه سیار در ۱۰ شهرستان استان خدمت رسانی می‌کنند.

به گزارش خبر آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل؛ علی رحمتی درباره تمهیدات زمستانی این استان برای امسال اظهار کرد: با توجه به اینکه استان اردبیل جزء استان‌های سردسیر و دارای مناطق صعب العبور است، اولین بارش برف را در سه شهرستان تجربه کردیم، اما نسبت به سال گذشته با کمبود بارش و خشکسالی مواجه هستیم که امیدواریم بارش‌ها افزایش پیدا کند.

وی افزود: خرید نمک، حمل نمک به آشیانه و گردنه‌های در نظر گرفته شده، نیرو‌های راهداری و ماشین آلات آماده شده و به شهرستان‌ها فرستاده شده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل درباره تعداد گردنه‌های برف‌گیر استان تصریح کرد: استان اردبیل ۸ گردنه برف‌گیر دارد و طول راه‌ها ۶۳۷۲ کیلومتر است که ۴۷۰۰ کیلومتر آن روستایی می‌باشد و بیش از ۱۵۰۰ روستا در استان داریم.

وی در خصوص روش‌های یخ زدایی متداول در سطح استان اردبیل گفت: سال گذشته ۱۹ هزار تن نمک و شن مصرف کردیم که ۱۵۰ هزار کیلومتر باند برف‌روبی انجام شد و برای امسال ۱۳ هزار تن نمک خریداری کردیم که با شن برای افزایش اصطکاک مخلوط می‌شوند.

رحمتی با بیان اینکه برف‌روبی به دو صورت مکانیزه و دستی انجام می‌شود، افزود: پس از توقف کامل بارش و برف روبی، نمک پاشی انجام می‌شود و قبل از بارش نیز براساس پیش‌بینی هواشناسی، نمک پاشی در گردنه‌ها و مناطق برف گیر صورت می‌گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در پایان به شهروندان این استان و هموطنانی که قصد سفر به اردبیل را دارند، توصیه کرد: مردم حتما خودروی خود را به تجهیزات زمستانی مجهز کنند و به توصیه راهدار‌ها و پلیس راه توجه کنند و همکاری لازم را داشته باشن

وی افزود : قبل از حرکت نیز برای مسیر‌های کوهستانی با شماره گیری ۱۴۱ اطلاعات راه‌ها را دریافت کنند و تاکید می‌کنیم که سیستم گرمایش، روشنایی و برف پاک کن وسیله نقلیه خود را چک کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 734323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =