ایلنا نوشت:‌ قائم مقام وزیر بهداشت گفت: در شهرستان سرپل ذهاب تا قبل از وقوع زلزله یک بیمارستان ۵۰ تختخوابی وجود داشت و در حال حاضر با راه‌اندازی بیمارستان جایگزین، ۵۰ تخت بیمارستانی و ۱۶ تخت اورژانس در مدار خدمت رسانی به مردم قرار گرفته‌است.

ایرج حریرچی در حاشیه افتتاح بیمارستان جایگزین شهدای سرپل گفت: این بیمارستان ۲ اتاق عمل، ۴ تخت آی سی یو و سی سی یو، ۸ تخت زایمان و بخش‌هایی مانند اورژانس، اطفال و داروخانه دارد و خوشبختانه سی تی اسکن، سونوگرافی و اکوکاردیوگرافی در شهرستان سرپل ذهاب از روزهای گذشته به مردم خدمات ارائه می‌داد.

وی گفت: پس از زلزله، پزشکان عمومی و متخصصان زیادی در شهرستان سرپل ذهاب حاضر شدند اما این به معنی حل تمام مشکلات مردم نیست زیرا در شرایط سردی هوا و آلودگی احتمالی آب آشامیدنی، امکان بروز بیماری‌های مختلف وجود دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: روزانه ۴ هزار ویزیت سرپایی و ۴ هزار نسخه دارویی در سرپل ذهاب ارائه می‌شود، سرپل ذهاب دو کمبود در حوزه بهداشت و درمان دارد که ظرف سه هفته آینده برطرف می‌شود یکی انتقال تخت‌های دیالیز از قصر شیرین به سرپل ذهاب و دیگری راه‌اندازی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی این شهرستان است.

حریرچی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت، یادآور شد: تا کنون ۲۵۵۰۰ واکسن آنفلوانزا برای مردم مناطق زلزله زده تزریق شده همچنین برای کل مصدومان واکسن کزاز تزریق شده است.

قائم مقام وزیر بهداشت با اشاره به پذیرش ۱۴ هزار و ۶۹۵ نفر از مصدومان مناطق زلزله در بیمارستانهای کرمانشاه، تهران، البرز و همدان، گفت: ۱۸۳۱ عمل جراحی برای مصدومان زلزله غرب کشور انجام شد.

حریرچی اضافه کرد: خدمات بهداشتی و درمانی پس از وقوع زلزله به خوبی و به موقع ارائه شد و در حال حاضر، ۲۲۱ مصدوم این حادثه هنوز در بیمارستانها بستری هستند.

وی در پایان یادآور شد: خوشحالیم که هیچ موردی از فوت مصدومان در حین انتقال به مراکز درمانی ثبت نشد که این موضوع مورد توجه و تعجب نمایندگان صلیب سرخ جهانی نیز قرار گرفت.

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 734774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =