۰ نفر
۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۰

خبرگزاری صدا و سیما نوشت: قاضی آمریکایی مسئول رسیدگی به پرونده مایکل فلین مشاور سابق امنیت ملی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از این مسئولیت کنار گذاشته شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این مطلب را سخنگوی دادگاه منطقه ای واشنگتن بیان کرد. به این ترتیب قاضی رادولف کانتره راس که ریاست جلسه استماع تاریخ اول دسامبر دادگاه را بر عهده داشت دیگر مسئول رسیدگی به این پرونده نخواهد بود. در جریان جلسه استماع اول دسامبر، فلین اعتراف کرد که به پلیس فدرال آمریکا، اف بی آی، درباره تماس هایش با روسیه دروغ گفته است.
لیزا کلم (Lisa Klem) سخنگوی دادگاه از اشاره به علت این اقدام خودداری کرد و گفت این پرونده به فرد دیگری محول شده است. وکیل فلین نیز از اظهارنظر درباره این موضوع خودداری کرد.

در شرایط کنونی قاضی امت سالیوان (Emmet Sullivan) یکی دیگر از قضات دادگاه منطقه ای آمریکا رسیدگی به پرونده فلین را بر عهده خواهد داشت. سالیوان در دوره بیل کلینتون رئیس جمهور دموکرات اسبق به این سمت منصوب شد.

فلین اولین عضو این دولت آمریکاست که به ارتکاب جرم اعتراف می کند که توسط رابرت مولر مسئول بررسی پرونده مربوط به تلاش های روسیه برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا و همکاری برخی از دستیاران ترامپ در این مسئله کشف شد. روسیه هر گونه ادعا در زمینه تلاش برای دخالت در انتخابات آمریکا را بی پایه و اساس خوانده است. ترامپ نیز هر گونه همدستی با روسیه را تکذیب می کند.

فلین موافقت کرده است با مولر در روند تحقیقات همکاری کند.
هنوز تاریخ محاکمه تعیین نشده ولی قرار است در تاریخ اول فوریه سال 2018 دادگاه برای استماع گزارشی درباره وضع پرونده تشکیل جلسه دهد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 734895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =