«خبرجنوب» نوشت: مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بررسی ارتباط بین شاخصهای آلودگی هوا، بیماریهای منتسب به آن و مرگ و میر بر اساس جدیدترین روشهای علمی در شیراز خبر داد.

سيامك شمس در مراسم «بزرگداشت روز جهاني بهداشت محيط» گفت: كمي سازي اثرات آلودگي هوا ساليانه يك بار در دانشگاه علوم پزشكي شيراز انجام و اطلاعات آن پس از تجزيه و تحليل به وزارتخانه ارسال ميگردد تا زمينه براي تعيين مشكلات موجود و برنامه ريزي در زمينه كاهش عوارض آن فراهم شود.
وي افزود: «كيفيت هواي داخل و خارج ساختمان» شعار امسال روز جهاني بهداشت محيط است كه با اجراي برنامههايي در بحث آلودگي هوا سعي داريم زمينه ارتقاي سطح سلامت جامعه را فراهم كنيم.
مدير گروه بهداشت محيط دانشگاه علوم پزشكي شيراز در ادامه ضمن تشريح فعاليتهاي اين گروه، گفت: بحث مبارزه با قليان در ماههاي اخير شدت گرفته و طي يك سال گذشته 110 مركز عرضه قليان در فارس به مراجع قضائي معرفي و تعطيل شد.
شمس يادآور شد: عمدهترين تخلفاتي كه بازرسان ما طي بازديد از اماكن مختلف مانند اغذيه فروشيها با آن روبه رو شدهاند شامل عدم رعايت بهداشت فردي كاركنان و بهداشت مواد غذايي بوده كه وضعيت متخلفان با آموزش، تذكر، اخطار و حتي معرفي به مراجع قضائي پيگيري شده است.
وي گفت: مردم استان خود نيز ميتوانند بازرس بهداشت محيط باشند و مشكلات بهداشتي را به سامانه 24 ساعته 190 اطلاع دهند تا به آنها در اسرع وقت رسيدگي شود.
شمس افزود: مشكلات تمامي اماكن زير نظر بهداشت محيط از جمله اغذيه فروشيها و رستورانها از طريق سامانه 190 توسط مردم قابل پيگيري است و ميتواند زمينه ارتقاي سطح سلامت جامعه را به نحو موثرتري فراهم كند.
وي دليل تاخير 2 ماهه برگزاري اين مراسم را همزماني 4 مهر (روز جهاني بهداشت محيط) با محرم و صفر اعلام كرد.
در اين مراسم از 60 كارشناس بهداشت محيط برگزيده استان فارس تجليل شد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =