ایلنا نوشت: عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: اشکالی ندارد که جامعه روحانیت و مجمع روحانیون که از اعضای یک خانواده بودند، بنشینند و درباره مسائل مملکت مذاکره کنند.

حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی درباره بحث مطرح شده مبنی بر نشست جامعه روحانیت مبارز و مجمع روحانیون مبارز برای رفع اختلافات، گفت: در جلسه شورای مرکزی جامعه روحانیت این بحث مطرح نشده اما طبیعت ما روحانیون، طبیعت گفت‌وگو مذاکره، مباحثه و جدال احسن است.

وی افزود: درس‌هایی که در حوزه و روی منبرها می‌گذرد همه مذاکره و مفاهمه است، این اشکالی ندارد که جامعه روحانیت و مجمع روحانیون که از اعضای یک خانواده بودند، بنشینند و درباره مسائل مملکت مذاکره کنند. اما شرطش این است که براساس قانون، اخلاق و مصالح و منافع ملی و همچنین ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی و رعایت این اصول، به مذاکره بپردازند.

عضو جامعه روحانیت مبارز بیان‌کرد: مشکلی وجود ندارد که جریان‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اخلاقی با یکدیگر در مسائل مختلف از جمله اجتماعی و سیاسی مذاکره کند. در نشست‌ها و مذاکرات است که روشن می‌شود آیا اختلاف مبنایی وجود دارد یا اختلاف لفظی است. اگر توهین در مذاکرات نباشد اشکالی به وجود نمی‌آید و همه مقامات کشور مانند فرهنگیان، سیاسیون و دانشگاهیان می‌توانند به مذاکره و مباحثه بپردازند.

عضو جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به اینکه با توجه به نظر شما مبنی بر نوع اختلافات اعم از مبنایی و لفظی، اختلاف بین جامعه روحانیت و مجمع روحانیون از چه جنسی است، گفت: در این مباحثات معلوم می‌شود که بر سر صندلی و پست اختلاف دارند یا اختلاف بر سر روش و بینش است بنابراین باید اجازه داد مناظره انجام شود تا جنس اختلافات مشخص شود.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =