گاهی اوقات سیستم بیولوژیکی شما می‌تواند در مسیر لاغر شدن حسابی غافلگیرتان کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ لیستی که پیش روی شماست از 7 روش عجیب و غریب اما موثر در مسیر از سوزاندن کالری‌ها پرده برمی‌دارد که اتفاقا به راحتی قابل دسترسی هستند؛

1- با روغن نارگیل آشپزی کنید

این یک نمونه کاملا عجیب است. این روغن حاوی نوعی چربی خاص به نام تری‌گلیسیرید با زنجیره متوسط (MCTs) است که می‌تواند تعداد کالری‌هایی را که یک فرد می‌سوزاند در مقایسه با سایر دیگر چربی‌ها بیشتر کند.

یک تحقیق نشان داده است مصرف MCTs روزانه بین 15 تا 30 گرم طی 24 ساعت منجر به از بین رفتن 120 کالری می‌شود.

2- به عکس‌ها و تصاویر غذا نگاه کنید!

بله، درست است. تماشای تصاویر غذا در فضای مجازی و مجلات حسابی به کمک سلامتی‌تان می‌آید. اگرچه تماشای یک الی دو تصویر از غذا می‌تواند اشتهای شما را تحریک کند اما مطالعات نشان داده است نگاه کردن به زنجیره بی‌پایانی از تصاویر و عکس‌های غذاهای خوشمزه به شما کمک می‌کند تا این غذاها برای خوردن دیگر آنقدری که باید جذاب نباشند.

3- بازی‌‌های کامپیوتری اشتهای شما را کور می‌کنند!

برخی بازی‌های رایج در فضای مجازی یا کامپیوتری فقط برای سه دقیقه هم می‌توانند در از بین بردن اشتها تاثیرگذار باشند. یک مطالعه نشان داده بازی کردن می‌تواند اشتهای غذایی شما را منحرف کند چرا که اشتها و میل به خوردن معمولا یک گرایش چند دقیقه‌ایست که می‌توان با مشغول کردن خود به برخی بازی‌های مناسب آن را از بین برد.

4- رژیم گرفتن می‌تواند به شما کمک چندانی نکند!

شاید به نظر عجیب برسد اما در بسیاری موارد رژیم گرفتن حتی می‌تواند باعث اضافه وزن شما شود. افرادی که معمولا از رژیم‌های متعدد پیروی می‌کنند، بعد از اتمام رژیم با اضافه وزن روبه‌رو می‌شوند. در عوض تلاش کنید تا نگرش و روش خود را نسبت به سلامتی در مسیری مقبول که بتوانید تمام عمر از آن تبعیت کنید، تغییر بدهید. نمونه‌اش می‌تواند کنترل در میزان وعده‌های غذایی و لذت بردن از ورزش باشد.

5- به احساسات خود اهمیت بدهید

یک مطالعه نشان داده است توجه کردن به احساسات یک استراتژی قوی و چه بسا قدرتمندتر از دانش مواد مغدی برای کاهش وزن است. شرکت کنندگان در این مطالعه از جمله افرادی که بیشتر به احساسات خود اهمیت می‌دادند،‌ میان وعده‌های سالمتری را نسبت به افرادی که از صرفا از برنامه غذایی پیروی کرده و مواد مغذی را ملاک قرار می‌دادند، انتخاب می‌کردند.

6- از بشقاب‌های کوچکتر استفاده کنید

موضوع بسیار ساده و قابل درک است اما نتیجه آن می‌تواند شگفت انگیز باشد. یک مطالعه نشان داده است اگر از بشقاب‌های کوچکتر استفاده کنید، غذاهای کمتری خورده و کالری کمتری مصرف می‌کنید.

7- آرام بجوید

برای مغز زمان زیادی لازم است تا سیر شدن شما را ثبت کند. با تشکر از این تاخیر در ثبت سیری، باید بدانید هر چه آهسته‌تر لقمه‌ها را بجوید و غذا را آهسته‌تر میل کنید، کالری کمتری مصرف کرده‌اید. البته این مهم نتیجه یک تحقیق علمی است.

منبع: ایندیپندنت

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
    10 0
    من کاهش وزن ده کیلویی رو فقط با کم کرردن کالری مصرفی بخصوص حذف نوشابه و شکر و چربی های مضر طی 4 ماه تجربه کردم. اگه کنارش ورزش هم میکردم مطمئنا نتیجه بهتری هم میگرفتم اما برای فاز اول عالی بود و فاز دوم باید 5 کیلو دیگه کم کنم تا ایده ال بشم.