تسنیم نوشت: رئیس‌جمهوری ترکیه در محکومیت تصمیم اخیر آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، هشدار داد که از دست دادن این شهر به معنای از دست دادن مکه مکرمه و مدینه منوره است.

به گزارش «القدس‌العربی»، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه در ادامه هشدارها بر تصمیم خودسرانه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا درباره قدس، اظهار داشت: «اگر قدس را از دست دهیم، هرگز نخواهیم توانست از شهر مدینه منوره محافظت کنیم و اگر مدینه را از دست دهیم هرگز نمی‌توانیم از مکه مکرمه محافظت کنیم و اگر مکه سقوط کند کعبه را از دست خواهیم داد.»

اردوغان، این سخنان را عصر دیروز، جمعه در مراسمی فرهنگی در شهر استانبول ایراد کرد.

رئیس‌جمهوری ترکیه گفت: «به‌دنبال اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل از سوی آمریکا، حمله‌ای جدید منطقه خاورمیانه و تمامی مسلمانان را از طریق قدس هدف قرار داده است.»

وی تأکید کرد که ترکیه گام‌های بیشتری برای مقابله با تصمیم دولت آمریکا درباره قدس برخواهد داشت.

در همین راستا، هیات ترکیه در مجمع پارلمانی شورای اروپا، روز گذشته خواستار آن شد که تصمیم ترامپ درباره قدس در جدول کار این مجمع درج شود تا هر چه سریع‌تر مورد رایزنی قرار گیرد.

این هیات ترکیه خواستار گنجانده‌شدن این تصمیم در دستور کار نشست‌های مجمع پارلمانی شورای اروپا و رایزنی درباره پیامدهای آن بر مذاکرات صلح میان فلسطینیان و اسرائیل و نیز ثبات منطقه شده است. دور بعدی نشست این مجمع دوم ژانویه برگزار خواهد شد.

در متن این درخواست تأکید شده است که تصمیم ترامپ «حمله به وضعیت تاریخی قدس و تحقق صلح نهایی» است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =