سه شنبه 26 دی 1396
شنبه 25 آذر 1396 - 12:07:30 چاپ

۲ خودرو جدید در راه بازار ایران

پژو با قطعه‌های ایرانی در الجزایر خودرو می‌سازد | سهم دولت در خودروسازی‌ها به صفر برسد

اقتصاد > صنعت - خط تولید محصولات دناپلاس توربوشارژر و پژو ۲۰۷ صندوق‌دار اتوماتیک آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، توليد دو محصول دناپلاس توربو و ۲۰۷صندوق‌دار اتوماتیک با حضور دكتر علي لاريجاني، رییس مجلس شورای اسلامی و محمد شريعتمداري، وزير صنعت، معدن و تجارت آغاز شد.

دناپلاس توربو یکی از جدیدترین محصولات ایران‌خودرو است که اوایل آذر ماه در نمایشگاه خودرو تهران نیز به نمایش درآمد. پژو 207 صندوق‌دار نیز از محصولات جدید این خودروساز به شمار می‌رود که اواخر دی‌ماه 95 همزمان با دناپلاس معرفی شد، اما تا مدت‌ها خبری از تولید و عرضه آن در بازار نبود.

علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی در مراسم آغاز تولید دو محصول جدید ایران خودرو با اشاره به حمایت مجلس از صنایع خودروسازی، گفت: «یکی از شروط حمایت مجلس از خودروسازان، افزایش کیفیت از نظر ایمنی است. قبول کنیم برخی محصولات ما ایمنی لازم را نداشته است. باید ایمنی در خودروها متناسب با شرایط جدی گرفته شود.»

وی افزود: «وقتی تصادفی می‌شود، مردم از هستی ساقط می‌شوند. ما وقتی این را به ایران خورو می‌گوییم، می‌گویند وضع جاده‌ها خراب است. وقتی به وزارت راه می‌گوییم می‌گویند پلیس باید نظارت کند. هر کس باید کار خود را انجام دهد، پلیس باید نظارت جدی‌تر داشته باشد، راه باید استانداردهای راهسازی را رعایت کند و خودروسازان متناسب با شرایط ایمنی را بالا ببرند.»

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «می‌گویند آمار تصادفات کم شده و به 16 هزار کشته در سال رسیده است، آیا این عدد کمی است و بگویید چه تعداد مجروح، معلول و هزینه به جا می‌گذارد.»

سهم دولت در خودروسازی‌ها به صفر برسد

محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم آغاز تولید انبوه دناپلاس توربو و ۲۰۷ اتوماتیک با بیان این‌که صنعت خودرو در ایران راه پر فراز و نشیبی را طی کرده است، گفت: «ایران خودرو با سهم بیشتر در تولید، پیشتاز صنعت خودروسازی ایران است، اما تاریخ نشان می‌دهد که ما باید گام هایمان را در این صنعت بهتر برمی داشتیم و امیدواریم بتوانیم با برنامه‌ریزی درست جبران کنیم.»

او با اشاره به اهداف صنعت خودرو در افق ۱۴۰۴، افزود: «تحقق این اهداف مقدور است و در همین امسال تا پایان آبان ماه تولید خودرو ۱۷درصد رشد داشته است.»

شریعتمداری متذکر شد: «دولت باید سهم خود را در خودروسازی‌ها به صفر برساند. در این راستا ما برنامه‌ریزی برای خصوصی‌سازی واقعی در دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا را انجام داده‌ایم و اصلا موافق خصولتی‌سازی نیستیم.»

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به موضوع تامین مالی خودروسازان، گفت: «سیستم تامین مالی در کشور برای خودروسازان با مشکلات جدی مواجه است؛ به طوری که در حال حاضر نیاز به 4 هزار میلیارد تومان منابع مالی برای سرمایه در گردش و تحقق اهداف پیش بینی شده در صنعت خودرو نیاز است.»

وی افزود: «یکی از مشکلات صنعت قطعه‌سازی ما این است که ابر قطعه‌سازی در کشور نداریم و ما برنامه سه ساله نوسازی صنعت قطعه‌سازی کشور را در دستور کار داریم و اگر در بودجه ۹۷ مورد موافقت قرار گیرد، رقم قابل توجهی تسهیلات به نوسازی صنعت ایران تعلق خواهد گرفت.»

وزیر صنعت با بیان اینکه ما نیازمند جوینت ونچرهای واقعی هستیم، عنوان کرد: «اگر ما می‌خواهیم به سمت توسعه خودروسازی حرکت کنیم، توجه به خروج خودروهای فرسوده باید مورد توجه قرار گیرد.»

شریعتمداری تاکید کرد: « یکی از مشکلات فعلی صنعت خودرو تولید در مقیاس اقتصادی است. تولید خودرو در یک کارخانه نباید کمتر از ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال باشد، بنابراین لازم است صرفه مقیاس تولید را در دستور کار قرار دهیم.»

پژو با قطعه‌های ایرانی در الجزایر خودرو می‌سازد

هاشم یکه‌زارع، مدیرعامل گروه خودروسازی ایران‌خودرو نیز در این مراسم با بیان این‌که خودرویی باید وجود داشته باشد که از نظر کیفیت و مشخصات فنی مطلوب و متناسب با کیفیت روز باشد، گفت: «امسال یک میلیون و 500 هزار خودرو در کشور تولید می‌شود که اگر قرار بود این میزان خودرو به کشور وارد شود، حدود 15 هزار میلیارد دلار ارز از کشور خارج می‌شد، اما الان همین میزان خودرو با 1.5 میلیارد دلار در داخل تولید می‌شود.»

او افزود: «صنعت قطعه‌سازی ایران در حال پیر شدن است و سرمایه‌گذاری سال‌هاست در این صنعت انجام نمی‌شود و در صورتی که به این صنعت توجه چندانی نشود، فاجعه‌ای در انتظار قطعه‌سازی کشور خواهد بود.»

یکه‌زارع اظهار داشت: «سال گذشته 50 هزار تاکسی فرسوده را از ناوگان حمل‌ونقل خارج کردیم. اکنون این عدد به 57 هزار دستگاه رسیده که این پایان کار نیست و از مجلس می‌خواهیم تا جهت خروج خودروهای فرسوده از ناوگان حمل و نقل کشور از دولت حمایت شود.»

او ادامه داد: «متاسفانه صنعت خودروسازی از سال 80 تقریبا مشوق‌های خود را با 5 یا 6 سال تاخیر دریافت می‌کند که این موضوع به صادرات لطمه می‌زند.»

مدیرعامل گروه خودروسازی ایران‌خودرو با بیان اینکه به پژو تفهیم کردیم تا ضمن فراموش کردن رفتار گذشته خود، در انتقال تکنولوژی باید کمک کنند و بازار بزرگمان را به راحتی در اختیار آن ها قرار نمی دهیم، خاطرنشان کرد: «قرار بر این شد تا خودروهایی که در الجزایر تولید می‌شوند، با قطعه‌های ایرانی تولید شود.»

35225

39 دیدگاه
  • احسان
    شنبه 25 آذر 1396 - 12:26:13
    پاسخ
    277 4

    تعطیلش کنید بابا. فقط از پا گذاشتن رو گرده مردم بدبخت ارتزاق می کنید.

    • بی نام
      شنبه 25 آذر 1396 - 14:41:47
      110 3

      بهتر این که شعور مردم بره بالا اینها رو نخرن تا حالا کسی از نداشتن خودرو صفر نمرده

    • enayat
      شنبه 25 آذر 1396 - 15:46:23
      71 0

      حد اقل زمانی‌ در ایران شورلت بیوک و کادیلاک مونتاژ میشد الان عمر ملت تو این ماشین‌ها گذشت..

    • فردوس توسی
      شنبه 25 آذر 1396 - 18:20:00
      28 0

      خرید خودرو زورکی بدون احترام به سلیقه و رای مردم و کاهش تعرفه واردات خودرو و...

    • بی نام
      یکشنبه 26 آذر 1396 - 07:31:31
      10 0

      والا

    • بی نام
      یکشنبه 26 آذر 1396 - 07:31:31
      14 0

      یه کم به فکر مردم باشید

    • مرتضی
      یکشنبه 26 آذر 1396 - 09:59:34
      24 0

      بهتره بنویسید ورود دوگاری جدید به جمع گاریهای قبلی

  • بی نام
    شنبه 25 آذر 1396 - 12:30:45
    پاسخ
    105 4

    اوووووووووووووووووووووووووووووف

  • بی نام
    شنبه 25 آذر 1396 - 12:34:12
    پاسخ
    192 3

    این وسط سایپا چرا یک شبه 15 میلیون کشید روی سراتو 2000 آپشنال ؟؟؟؟ آیا واقعا مملکت هر کی به هر کی شده ؟؟؟

    • بی نام
      شنبه 25 آذر 1396 - 13:25:20
      118 0

      نشده بلکه بود

    • بی نام
      شنبه 25 آذر 1396 - 14:12:57
      79 1

      خبر نداری برادر ... همین روز پنج شنبه قیمت را 15 میلیون بالا برد و قیمت پایه را 118 میلیون کرد ....

  • بی نام
    شنبه 25 آذر 1396 - 13:07:14
    پاسخ
    187 3

    آخه 207 صندوقدار اتوماتیک و دنا پلاس توربوشارژ کجاش جدیده؟ همون 206 و سمنده با بزک دوزک چرا به شعور مردم توهین میکنند و چرا مردم با خریدن این لگنها توهین را می پذیرند؟

    • بی نام
      شنبه 25 آذر 1396 - 13:25:41
      120 5

      چون مردم ما لیاقتشون همینه

    • بی نام
      شنبه 25 آذر 1396 - 14:07:39
      49 16

      چون چاره ای ندارن

  • بی نام
    شنبه 25 آذر 1396 - 13:24:50
    پاسخ
    80 0

    چون تولید ملی هستش.سراتو 2000 114 ملیون.خودرویی که با 89 ملیون شروع شد

  • م
    شنبه 25 آذر 1396 - 13:40:18
    پاسخ
    132 1

    خر همون خره فقط پالونش عوض کنه

  • بی نام
    شنبه 25 آذر 1396 - 13:53:46
    پاسخ
    92 2

    اینهمه لشگر برای چی اومدن 207 صندوقدار شده یا چراغای جلوی 206 صندوق دار را عوض کردن و چراغ 207 گذاشتن روش بعدشم همه در حال دویدن هستن هدف چیه؟ فقط تلقین این مسئله که کار مهم و تغییر اساسی صورت گرفته این آقایون چند دقیقه در کارخانه بودند؟ آیا از سالنهای تاریک دهه پنجاه که قطعات هنوز با دست و جوشکاری دستی مونتاژ میشه هم بازدید کردند؟ برای این 207 که همون 206 سابق هست چقدر قیمت بالا میره؟ آیا توربو دنا رو همون موتور قبلی نصب شده؟امکان پذیره؟ تفاوتهای خروجی این موتور با موتور قبلی چقدر هستش؟ حتما شنیدنی هستش که کارخانه اعلام نمیکنه؟آقایان مصلحت را به واقعیت ترجیح دادن باعث شده بزرگترین گناهان را مرتکب بشیم . ا ا

  • بی نام
    شنبه 25 آذر 1396 - 14:09:56
    پاسخ
    88 0

    فقط کسانی که توی صنعت خودرو سازی سابقه کار و فعالیت دارند می دونن چه وضعیت اسفناکی بر این صنعت حاکمه ... این خانه از پای بست ویران است دوستان .

  • بی نام
    شنبه 25 آذر 1396 - 14:21:25
    پاسخ
    75 0

    چه معنی دارد که وزیر یک کشور برای شروع تولید محصول معمولی یک شرکت به آن شرکت برود؟

  • محمد
    شنبه 25 آذر 1396 - 14:33:41
    پاسخ
    38 0

    15 هزار میلیارد دلار از کشور خارج میشد این اشتباه تایپی یا چیز دیگه؟

  • بی نام
    شنبه 25 آذر 1396 - 15:53:29
    پاسخ
    36 0

    به کجا رسیدیم که به این خودروهای بی کیفیت و ناایمن میگوییم خودروی جدید

  • سعید
    شنبه 25 آذر 1396 - 16:11:02
    پاسخ
    34 0

    این پانزده هزار میلیارد دلار چی بود ؟؟ شوخی کردید؟؟یا اشتباه تایپی بود؟ یه زمانی تو این کشور کادیلاک و بیوک ساخته می شد و ایرانیها بهترین ماشینهای دنیا رو سوار میشدند. اون هم با چه قیمت‌ها و شرایطی الآن در عوض بدترین و از رده خارجترین ماشینهای دنیا رو با قیمت نجومی و هزار منت

  • یاسین
    شنبه 25 آذر 1396 - 20:22:09
    پاسخ
    3 0

    تپه ی جدید

  • حکیم باشی
    شنبه 25 آذر 1396 - 20:35:34
    پاسخ
    22 0

    قال نعمتزاده : همانا آنانکه بگویندخودروهای سایپا وایرانخودرو ارابه هایی هستند بیکیفیت وگران همانا آنان ضدانقلابند.پس ای مردمان این خودروهارا بخرید وسوارشوید وهرصبح وشام سپاس مارا بگویید.

  • حاجی ستار
    شنبه 25 آذر 1396 - 21:08:40
    پاسخ
    27 0

    کمپانی های خودروسازی خارجی چقدربیعقل هستندکه برای تولید یک خودروی جدیددهها میلیون دلار هزینه میکنند.عقلشان نمیرسدکه مثلا شکل چراغ پژو206 راعوض کنند اسمشوبذارن 207i بعد10 میلیون بکشن روقیمتش یااز پراید25 سال پیش کره به 10 اسم خودروبسازندوبه نامهای تیبا وساینا وکوئیک ونسیم وصبا و131و132 و141 و111و151و...به خلق الله بفروشند

  • بی نام
    شنبه 25 آذر 1396 - 21:21:54
    پاسخ
    17 1

    اقای یکه زارع واقعا گل کاشته که نمیگه ما صنعت اتوموبیل سازی را ده ها سال زودتر از کره جنوبی اغاز کردیم ولی انها کجا و ما کجا. ما هنوز هم منتظر کمک دولت و شرکتهای خارجی هستیم.

    • حسنی
      دوشنبه 27 آذر 1396 - 11:59:15
      4 0

      آقای یکه تاز

  • بی نام
    شنبه 25 آذر 1396 - 21:32:22
    پاسخ
    12 0

    خانه ای از پای بست ویران است

  • علی
    شنبه 25 آذر 1396 - 22:37:21
    پاسخ
    2 15

    وقتی سراتو خارجی ۱۶۵ میلیون است مگر چقدر با سراتو سایپا فرق دارد

    • قربون
      یکشنبه 26 آذر 1396 - 20:34:27
      5 0

      پروفسور سراتوی وارداتی که بامال سایپا زمین تا آسمون فرق داره 15 هزاردلاره یعنی 63 میلیون منتها ازش 3برابر مالیات وعوارض میگیرن تا امثال تو بری مال سایپارو بخری

  • بی نام
    یکشنبه 26 آذر 1396 - 01:12:52
    پاسخ
    12 0

    وای چه تحولی تا از نزدیک نبینیم باورمون نمیشه

  • بی نام
    یکشنبه 26 آذر 1396 - 01:47:57
    پاسخ
    15 0

    خودرو سازان دولتی در هیچ کجای دنیا موفق نبودند. کارخانه ایران خوردو را هم باید بروند بدهند به صاحب اصلیش.

  • بی نام
    یکشنبه 26 آذر 1396 - 01:50:19
    پاسخ
    13 0

    "امسال یک میلیون و 500 هزار خودرو در کشور تولید می‌شود که اگر قرار بود این میزان خودرو به کشور وارد شود، حدود 15 هزار میلیارد دلار ارز از کشور خارج می‌شد، اما الان همین میزان خودرو با 1.5 میلیارد دلار در داخل تولید می‌شود" جای تاسف هست که ایشون از عدد سر در نمیاره کل تولید ایران رو یک کاسه کرده و میگه ما داریم ماشین 10000 دلاری تولید میکنیم آیا فرغونی مثل پراید واقعا 10000 دلار ارزش داره؟ 206 و 405 چطور؟ مونتاژ کاری این ابرابه ها در قرن 21 یعنی فاجعه 20 سال هست 206 و بیشتر از 30 ساله 405 تولید میکنید انواع و اقسام حمایت ها به اسم تولید داخلی از شما شده هنوز بعد از نیم قرن کارتون تغییر چراغ هست کی میخواهید پاتون رو از روی گلوی این مردم بدبخت بردارید و بزارید یک نفس راحت بکشن؟

  • بی نام
    یکشنبه 26 آذر 1396 - 07:31:39
    پاسخ
    10 0

    با این خودروهاتون

  • علی
    یکشنبه 26 آذر 1396 - 08:07:50
    پاسخ
    2 0

    شعور مردم رو به بازی گرفتند یه چراغ عوض می کنند میگن ماشین جدید یه شیشه بالابر اضافه می کنند میگن محصول جدید باز اون بابا هم میره برای افتتاح

  • مهرداد
    یکشنبه 26 آذر 1396 - 09:53:13
    پاسخ
    12 0

    اونایی که علت مخالفت با واردات خودرو را جلوگیری ازخروج ارز میدانند یا عقلشان نمیرسد یا خودرابه نفهمی زده اند.مگر دولت به واردکنندگان ارز میدهد که با ان خودرو وارد کنند؟این ارز های بخش خصوصی است که درهرصورت صرف واردات میشود.حال اگرخودرو ممنوع باشد لباس وسیگارو شکلات وادامس وارد میکنند.که همه اینها به صورت قاچاق میاید. واردات خودرو یک حسنشم این است که اصولا قاچاقی نمیشود ودولت ازین بابت درامد خوبی بدست میاورد.

  • شهرام
    یکشنبه 26 آذر 1396 - 10:00:17
    پاسخ
    7 0

    خر همان خر است، . . .فقط پالانش عوض شده

  • بی نام
    یکشنبه 26 آذر 1396 - 10:29:48
    پاسخ
    7 0

    رونمایی از خطوط مونتاژ محصولات دهه 80 و 90 میلادی در آستانه آغاز سال 2018

  • بی نام
    یکشنبه 26 آذر 1396 - 11:04:45
    پاسخ
    2 5

    خیلی هم خوب دمشون گرم من که میخرم چون پول خرید ماشین خارجی ندارم همین هم غنیمته

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700

x