«خبرجنوب» نوشت: طی مراسمی تعدادی از پروژه های عمرانی و تجهیزاتی بیمارستان نمازی شیراز رونمایی شد.

در اين مراسم سرپرست دانشگاه علوم پزشكي شيراز با بيان اين كه كاهش روزهاي بستري بيماران در بيمارستان نمازي ضروري است گفت: به دليل شهرت اين مركز درماني و داشتن پزشكان متخصص و كارآمد از سراسر كشور بيماران بد حال به اين مركز آموزشي درماني ارجاع داده ميشوند كه رسيدگي به اين بيماران، بالا رفتن هزينههاي اين مركز را به دنبال دارد.
دكتر علي بهادر با تاكيد بر اين كه بيمارستان نمازي نيازمند برخورداري از مديريت قوي در زمينه كنترل هزينههاست افزود: بايد بسياري از هزينه هاي اضافي در اين مركز درماني را كم كرد تا بتوان ميزان هزينه ها را بر اساس بودجه مديريت نمود.
وي با اشاره به اين كه سياست وزارت بهداشت و سازمانهاي بيمهگر نيز مديريت هزينهها بر اساس بودجه است، اظهارداشت: در اين زمينه بايد خدمات درماني را كم هزينه نمود و طوري هزينهها را مديريت كرد تا با بودجه در نظر گرفته شده همخواني داشته باشد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشكي شيراز با بيان اين كه بودجه سال آينده وزارت بهداشت نسبت به سال گذشته تنها 9 درصد رشد داشته است، گفت: در اين خصوص به زودي جلسهاي با نمايندگان مجلس خواهيم داشت و در خصوص افزايش ميزان بودجه مراكز درماني رايزني خواهيم كرد.
وي افزود: با همكاري تمامي همكاران مراكز درماني به تدريج در مسير كاهش هزينهها حركت کرده و بودجه را مديريت ميكنيم. در اين زمينه تمامي خدمات درماني که به حضور بيماران در بيمارستان نمازي نيازي ندارد به شهرستان ها انتقال داده مي شود.
دكتر بهادر ادامه داد: در مراكز درماني برخي شهرستانها بخشي از خدمات درماني همچون آنژيوگرافي، جراحي قلب، شيمي درماني و ... ارايه نميشود و همين موضوع باعث ميشود بسياري از اين بيماران از سراسر كشور به بيمارستان نمازي ارجاع داده شوند كه اين مساله باعث بالا رفتن هزينهها ميشود. وي با بيان اين كه با يك پروتكل مشخص و ایجاد یک شبکه واحد بايد بسياري از خدمات درماني به شهرستانها منتقل شود، گفت: اين اقدام باعث ميشود كه در بسياري از امور درماني از دوباره كاري پرهيز شود و با هماهنگي تمامي واحدها ميتوان از انجام دوباره كاريها در حوزه درمان جلوگيري كرد كه در نهايت باعث كاهش هزينهها و ممانعت از شلوغي بيمارستان نمازي به دليل تعدد بيماران ارجاعي مي شود.
دكتر بهادر بيان داشت: اگر چه دوباره كاري در حوزه درمان بيماران براي بيمارستان نمازي درآمدزا است اما به نوعي هزينه نيز محسوب مي شود چرا كه هزينه آن را سازمانهاي بيمهگر ميدهند كه اين سازمان ها هزينه هاي خود را در نهايت از ما مي گيرند.
در حاشيه اين مراسم ریيس بيمارستان نمازي شيراز در گفت و گو با خبرنگار «خبرجنوب» گفت: طی سال گذشته افزون بر 5/17 ميليارد تومان در بخش تامين تجهيزات پزشكي و غيرپزشكي و تاسيسات عمراني هزينه شد.دكتر محمد رضا ادراكي افزود: از اين ميزان اعتبارات حدود 6 ميليارد تومان توسط وزارتخانه، 3 ميليارد تومان توسط دانشگاه علوم پزشكي شيراز، 2 ميليارد تومان توسط اداره اوقاف و امور خيريه فارس، 3 ميليارد تومان توسط خيرين و 5/4 ميليارد تومان نيز توسط بيمارستان نمازي تامين شده است.گفتني است در آیين رونمايي 15 پروژه پزشكي و عمراني، بخشهاي نوجوانان، غدد كودكان ايمونولوژي، ICU استروك، ERCP دوم و ساختمان براكي تراپي مورد بهره برداري قرار گرفت. همچنين تخت هاي بستري پزشكي هستهاي، مركز مهارتهاي باليني و اتاق شير مادران نيز به بهره برداري رسيد ضمن آن كه صندلي ارگونوميك جراحي طراحي شده نيز رونمايي شد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =