خبرگزاری صداوسیما نوشت: یک مرد استرالیایی به فروش ده ها میلیون دلار تجهیزات و فناوری ساخت کره شمالی شامل قطعات مورد استفاده در موشک های بالستیک از طریق استرالیا متهم شده است.

به گزارش آسوشيتدپرس از سيدني، پليس فدرال استراليا اعلام کرد يک شهروند 59 ساله داراي تابعيت اين کشور با استفاده از ارتباطات رمزنگاري‌ شده به دلالي براي معامله و فروش ميليون ها دلار تسليحات کشتارجمعي ساخت کره شمالي اقدام کرده است.

به گفته پليس استراليا اقدامات اين فرد ناقض تحريم هاي سازمان ملل و همچنين تحريم هاي سيدني عليه کره شمالي است.

به گفته پليس اقدامات اين مرد مبني بر فراهم کردن شرايط فروش نرم افزارهاي رايانه اي ويژه کنترل موشک هاي بالستيک و همچنين انتقال دانش فني کره شمالي به ديگر کشورها و طرف ها باعث ايجاد ميليون ها دلار درآمد براي پيونگ يانگ شده است.

اين تبعه استراليايي که پليس اين کشور از افشاي جزئيات بيشتر در مورد وي خودداري کرد به تلاش براي فروش زغال سنگ توليدي کره شمالي به اندونزي و ويتنام نيز متهم شده است.

وي نخستين فردي است که در چارچوب قانون مبارزه با تسليحات کشتار جمعي استراليا متهم شده است و ممکن است به ده سال زندان محکوم شود.

کره شمالي با وجود تحريم هاي شديد عليه اين کشور ماه گذشته دست به آزمايش يک موشک بالستيک زد که قادر به هدف قرار دادن خاک آمريکا است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =