یک کارشناس در صنعت موتورسیکلت گفت: در حال حاضر 60 واحد تولیدی در زمینه موتورسیکلت ثبت شده اند که تنها 30 تا 35 کارخانه فعال بوده و بقیه شرکت ها یا از این حوزه خارج و یا با مجموعه های دیگر ادغام شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فریبا خاکزاد، مدیر چهارمین دوره نمایشگاه موتورسیکلت، دوچرخه، قطعات، لوازم یدکی، وسایل نقلیه برقی، هیبریدی و تجهیزات وابسته در یک نشست خبری اظهار داشت: تعرفه واردات موتورسیکلت‌های برقی تغییری نخواهد کرد.

فریبا خاکزاد افزود: تولید موتورسیکلت‌های برقی و هیبریدی طی سالهای اخیر یکی از دستورکارهای جدی کارخانجات تولیدکنندگان شده است؛ به نحوی که در حال حاضر هر کارخانه تولیدی، حداقل یک محصول برقی و یا هیبریدی در سبد محصولات خود دارد.

وی به وضعیت کارخانه‌های تولید کننده موتور سیکلت و دوچرخه اشاره کرد و گفت: سالانه 400 هزار موتورسیکلت در کشور پلاک می‌شود و این موضوع نشان می‌دهد تولیدکنندگان داخلی می‌توانند بخش قابل توجهی از نیاز بازار را پوشش دهند. البته در این میان تولیدکنندگان باید به سمت ارتقا کیفی و تنوع محصولات خود حرکت کنند.

خاکزاد اضافه کرد: در حال حاضر 60 واحد تولیدی در زمینه موتورسیکلت ثبت شده اند که تنها 30 تا 35 کارخانه فعال بوده و بقیه شرکت ها یا از این حوزه خارج و یا با مجموعه های دیگر ادغام شدند.

این مقام مسئول با بیان اینکه تولیدکنندگان موتورسیکلت مونتاژکار هستند، افزود: در زمینه تولید دوچرخه فقط 3شرکت فعال است و حدود 20 واردکننده این کالا در کشورمان فعال است. از اینرو به نظر می رسد که باید در زمینه تولید دوچرخه کارخانجات داخلی ورود کنند.

وی همچنین هدف اصلی از برپایی این نمایشگاه ایران ایندکس را فرهنگ سازی برای توسعه استفاده از دوچرخه ها، موتورها و خودروهای برقی در کشور و تلاش برای حرکت به سوی هوای پاک عنوان کرد و اظهار داشت: تاکنون بیش از 60 شرکت بین المللی برای حضور در این نمایشگاه ثبت نام کرده اند.

خاکزاد افزود: این نمایشگاه تنها نمایشگاه تخصصی بین المللی در حوزه صنعت موتورسیکلت و دوچرخه، قطعات و لوازم یدکی مرتبط و وسایل نقلیه برقی و هیبریدی در ایران است که با اخذ مجوز از سوی سازمان توسعه تجارت ایران برگزار می شود.

خاکزاد تصریح کرد: رونمایی از محصولات و برندهای جدید داخلی و بین المللی، برگزاری چهارمین همایش ملی صنعت موتورسیکلت و قطعات و لوازم یدکی ایران، برگزاری چهارمین همایش وسایل نقلیه برقی و هیبریدی و برگزاری چهارمین بازار نوآوری ها و فناوری و ارائه محصولات و خدمات شرکت های دانش بنیان مرتبط با موتورسیکلت های انژکتوری و وسایل نقلیه برقی و هیبریدی، از جمله برنامه های پیش بینی شده در این نمایشگاه چهار روزه است.

خاکزاد با اشاره به اعلام آمادگی چند شرکت واردکننده برای عرضه خودروهای برقی در نمایشگاه، یادآور شد: چند دستگاه خودروی برقی ساخت داخل نیز از سوی دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری در نمایشگاه حضور خواهند یافت.

وی با اشاره به رونمایی شرکت فرانسوی پژو از یک نمونه موتورسیکلت برقی در نمایشگاه دوره سوم، تاکید کرد: ارتقای تعاملات تجاری بین شرکت ها و رایزنی ها در برخی موارد انعقاد تفاهم نامه و حتی عقد قراردادهای همکاری مشترک با خارجی ها، از جمله دستاوردهایی است که از این نمایشگاه انتظار می رود.

 

35225

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 738293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =