شناسایی‌ و دستگیری مدیرگروه تلگرامی ترویج فساد و فحشاء در زنجان

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان از شناسایی و دستگیری شخصی که با ایجاد و راه‌اندازی گروه تلگرامی با بیش از۱۰۹۰ نفر اعضاء اقدام به ترویج فساد و فحشاء می نمود، خبرداد.

به گزارش خبرآنلاین؛ سرهنگ دوم محمد علی آدینه‌لو بیان داشت: طی رصد و پایش مستمر صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا زنجان شخص یا اشخاص نامعلومی با ایجاد و راه‌اندازی گروه تلگرامی تحت عنوان خوشگل پسرا با بیش از ۱۰۹۰ نفر اعضاء اقدام به ترویج فساد و فحشاء می‌نمود، در همین راستا موضوع ضمن تشکیل پرونده، مزبور تا کشف و شناسایی و دستگیری عامل یا عاملین مربوط به بزه انجام شده در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: با اقدامات فنی و پی جویی‌های پلیسی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتای زنجان پیرامون موضوع پرونده مفتوح، مشخص شد متهم شخصی به هویت (ر.ح) ساکن زنجان است.

آدینه لو با اخذ دستور قضایی مبنی بر جلب متهم با حضور در محل نسبت به جلب وی اقدام شد و ادله جرم شامل گوشی تلفن همراه کشف ، به پلیس فتا دلالت گردید.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان زنجان ادامه داد: دربازجویی‌های اولیه متهم منکر هرگونه بزه ارتکابی می‌شد ولی پس از مواجهه شدن بامستندات ومدارک جمع آوری شده از سوی کارشناسان ضمن معترف به بزه ارتکابی در اظهارات خود بیان داشت با خط معلوم در شبکه اجتماعی تلگرام عضو بوده و از روی کنجکاوی ، افزایش اعضاء گروه و آشنا نبودن به جرایم رایانه‌ای مرتکب بزه ارتکابی شده است.

آدینه لو با بیان اینکه دقت و هوشیاری مهم‌ترین روش برای مهار و خنثی کردن طرح‌های کلاهبرداری است، گفت: از کاربران انتظار داریم به هیچ وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان هشدار داد: هرکس در فضای مجازی اقدام به توهین و نشر اکاذیب دیگران را فراهم نمایند به موجب قانون مجازات جرایم رایانه‌ای به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج تا چهل میلیون ریال یا هر دو محکوم خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 738498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =