وضعیت هوای تهران بدتر از دیروز؛ اجرای زوج و فرد در پایتخت تا ساعت ۲۴/ تکلیف تعطیلی اداره‌های دولتی

معاون استاندار تهران از اجرای طرح زوج و فرد در پایتخت تا ساعت 24 امشب به دلیل تداوم آلودگی هوا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوا نشان می‌دهد که تصمیمات گرفته شده در چند روز گذشته مثل تعطیلی مدارس، افزایش ساعت و محدوده طرح ترافیک، افزایش محدوده زوج و فرد به تمام شهر و ... در کاهش آلودگی‌هوای پایتخت موثر نبوده و کیفیت‌هوای پایتخت امروز بدتر هم شده و به همین دلیل معاون استاندار تهران خبر داد که تا ساعت ۲۴ امروز طرح زوج و فرد ادامه دارد.

حسن کریمی معاون استاندار تهران در این رابطه به باشگاه خبرنگاران گفت: درپی تداوم آلودگی هوا ، طرح زوج و فرد در پایتخت تا ساعت 24 امشب اجرا می شود.

شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۱ بوده و شرایط 10 منطقه مختلف تهران در شرایط قرمز قرار دارد، در این میان منطقه ۱۳ با کیفیت 189بدترین وضعیت را دارد.

همچنین ساعت ۱۵ امروز هوای پایتخت به بدترین وضعیتش در طول ۲۴ ساعت اخیر رسید و شاخص آن به ۱۶۲ رسید، به طور کلی وضعیت کیفیت هوای تهران اینگونه بود:

آیا احتمال تعطیلی ادارات دولتی در روز چهارشنبه وجود دارد

تسنیم نوشت: معاون فنی و عمرانی استاندار تهران توضیحاتی را درباره اینکه آیا احتمال تعطیلی ادارات دولتی استان تهران به دلیل آلودگی هوا برای روز چهارشنبه بیست و نهم آذر ماه وجود دارد یا خیر، ارائه داد.

حسن کریمی گفت: احتمال تعطیلی کارمندان ادارات به دلیل افزایش آلودگی هوا در روز چهارشنبه وجود ندارد مگر اینکه این برنامه مهم از سوی هیئت دولت و مسئولان ذیربط اعلام شود.

وی ادامه داد:‌ ما در حوزه برنامه‌ریزیها و وظایف خود مصوباتی را تعیین کردیم و برای سلامتی مردم و شهروندان مصوباتی نظیر تعطیلی مدارس استان تهران، اجرای طرح زوج و فرد از درب منازل، عدم فروش طرح ترافیک روزانه و ... را تصویب کردیم که تعطیلی کارمندان ادارات انجام نمی‌گیرد.

معاون فنی و عمرانی استاندار تهران تصریح کرد: اگر بخواهیم در صورت افزایش آلودگی هوا، تمهیدات جدیدی با اعضای کارگروه بیندیشیم هم آن را اعلام خواهیم کرد و این برنامه‌ریزیها می‌تواند شامال دیرتر شروع شدن ساعت کار ادارات یا زودتر پایان یافتن ساعت کار آنها باشد که البته در این باره هنوز تصمیمی نگرفته‌ایم و شامل فردا چهارشنبه نمی‌شود.

کریمی درباره اینکه چرا دانشگاهیان و دانشجویان در روزهای اخیر تعطیل نشده‌اند، گفت: علت تعطیل نشدن دانشگاهیان به سبب برگزاری امتحانات بوده است و فقط مدارس در روز چهارشنبه تعطیل خواهد بود.

گفتنی است، کارگروه هماهنگی شرایط ویژه آلودگی هوای استان تهران امروز نیز مصوب کرد تا تعطیلی مدارس استان تهران، اجرای طرح زوج‌وفرد از در منازل در روز چهارشنبه، ممنوعیت فروش طرح ترافیک تا پایان هفته، توقف فعالیتهای عمرانی و فعالیت کارخانه‌های آلاینده‌ساز و تردد کامیونها به‌جز کامیونهای حامل زباله و سوخت در سطح شهر تا پایان روز چهارشنبه، لغو همه فعالیتهای ورزشی در فضای باز، توصیه به اصناف برای تعطیلی صنف خود دو ساعت زودتر و همکاری مدیران در موافقت با مرخصی بانوان و مادران شاغل در روز چهارشنبه انجام بگیرد.

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 738632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
    0 0
    الان تکلیف اونایی که خارج شهر بودن یا صبح زوذ رفتن سرکار و یا مسافرت بودن و بعد از هفت شب میخوان برگردن چی میشه ؟ این چه جور تصمیم گیری هستش آخه
  • بی نام A1 ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
    0 0
    از آلودگی هوا هم برای پر کردن جیبتان استفاده میکنید دیروز اعلام کردید تا ساعت 19 ، مردم برنامه ریزی کردن و کار دارن الان میگید تا ساعت 24 چون میدونید مردم میان بیرون و جریمشون میکنید........................
  • بی نام A1 ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
    0 0
    طبق قانون زوج و فرد بنده قبل از 6:30 اومدم اداره، حالا که میخوام بعد از 19 برگردم با این مصوبه که تا ساعت 24 باید اداره باشم؟؟؟؟ مسوولی که تصمیم میگیری ایول به هوش تو
  • تقی A1 ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
    0 0
    خودروهای دولتی و تاکسی وآژانسها به شماره زوج امروز سه شنبه در خیابانها تردد داشتند