۰ نفر
۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۷
انتظام به سبک «انتظامی»

انتظام بخشی به امور مهمترین خصلت حسین انتظامی است. او برای هرکاری فرمول و راهنمای عمل می نویسد و طی طریقش در هر کاری و هر راهی طبق نقشه هایی است که مطابق ذهن ریاضی اش مکتوب کرده، عرصه رسانه ای نیز به عنوان مهمترین بخش از زندگی کاری اش از این قاعده مستثنی نیست.

كتابهاي «ناوبري وب»، «نقطه» و «مديريت مطبوعاتي» نقشه هاي راه و برنامه هاي كاربردي مبتني بر تجربه او در اين عرصه اند.

 برنامه هاي ثابت او در مديريت هر رسانه اي عبارتند از : ايجاد نظام شفاف پرداختها در رسانه با اعلام ميزان و چرايي پرداختها به همۀ اعضاي تحريريه، انتخاب فرم، قالب و كار كاملاً مشخص براي هر گروه، مقابله جدي با هرگونه پريشاني و ژوليدگي كه بعضاً به افاده اي در ميان برخي روزنامه نگاران بدل شده و ...

  البته انتظامي در تدوين اين نقشه ها نيك مي داند كه سرعت در نقطه حركت با سرعت در ميانه راه و نقطه پايان متفاوت است بنابراين آهنگ حركت در مجموعه هاي تحت مديريتش يكنواخت نيست و حركت ماشين رسانه اي او تدريجاً سريع و قدرتمندانه مي شود. در طي اين راه نوردي رسانه اي، نيروهايش پس از مدتي، به وضوح ورزيدگي بيشتري نسبت به نقطه آغاز حس مي كنند گرچه خطر فرماليست شدن نيز آنها را تهديد مي كند.

 روند كاري وي علاوه بر اينكه رشد روزنامه نگاران همكارش را پله پله و قانونمند مي كند بر سرعت ارتقاء آنها نيز مي افزايد.

 ورود انتظامي به معاونت مطبوعاتي ارشاد در سال 1392منجر به ورود رويه او به اين حوزه نيز شد. او كه به دليل حضور طولاني مدت در عرصه مطبوعات نقاط كور را شناخته بود به سرعت در صدد محو آنها برآمد. انتظامي با صدور گسترده مجوز رسانه، داشتن مجوز را از حالت رانت و امتيازي خاص خارج كرد تا با ايجاد شرايط مساوي در داشتن مجوز، راه براي رقابت مساوي فراهم شود و در اين رقابت واقع گرايانه رسانه هاي بدلي از گردونه خارج و رسانه هاي واقعي در عرصه عمومي ميدان دار شوند. در گامي ديگر، پرداخت يارانه را كه پيشتركاملاً غيرشفاف و مطابق سليقه ي مديران حاكم صورت مي گرفت كاملاً قانونمند، علني و مطابق با كار و هزينه هاي مطبوعات سامان داد و البته او به انتقادهاي علاقه مندان به پريشاني امور عادت داشت بنابراين به راحتي از كنارشان عبور كرد.

 براي كمك به امنيت شغلي اهالي رسانه، يارانه بيمه را براي بيمه گران مقرر نمود. در زمانۀ عسرت رسانه هاي چاپي با برقرار كردن طرح پرداخت نيمي از بهاي اشتراك، روزنامه خواني و روزنامه داري را در عمل ترويج كرد و با راه اندازي سامانه جامع رسانه‌ها، با ايجاد امكان رصد آنلاين بر امور رسانه راه فرار از نظم  را مسدود نمود.

 و اينك او با آرامش خاطر مي تواند از معاونت مطبوعاتي وزارت ارشاد برود زيرا براي مطبوعات ايراني بنايي از نظم ساخته كه مي توان به بي گزند ماندنش از باد و باران اميدوار بود.

Samadmoqadam@gmail.com

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 739741

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =