مهر نوشت: رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: بیمارستان کوهبنان که شش ماه پیش با حضور وزیر بهداشت به بهره برداری رسید در زلزله اخیر ترک خورده و گچ های بخش هایی از بیمارستان فرو ریخته است.

 حمیدرضا رشیدی شنبه شب در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمان اظهار داشت: با وقوع زلزله ستاد بحران در دانشگاه علوم پزشکی کرمان تشکیل شد وتیم واکنش سریع دانشگاه به منطقه زلزله زده هجدک و کوهبنان بلافاصله اعزام شدند.

وی افزود: در سطح بیمارستان های شهر کرمان و استان آماده باش اعلام کردیم و اورژانس های بیمارستان ها برای پذیرش مجروحان احتمالی تخلیه شدند که خوشبختانه در این زلزله ها تلفات جانی و آسیب دیدگی زیادی رخ نداد.

رشیدی با اشاره به اینکه بیمارستان های کرمان به غیر از یک بیمارستان در برابر زلزله مقاوم نیستند، عنوان کرد: در کرمان نیاز به مقاوم سازی و ساخت بیمارستان جدید داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: ساخت ساختمان بیمارستان شهید باهنر کرمان که به عنوان مرکز ترومای کرمان و استان های همجوار است با 240 تخت از 12 سال پیش شروع شده که به دلیل کسری اعتبار هنوز به پایان نرسیده است و برای اتمام این پروژه نیاز به 40 میلیارد تومان اعتبار داریم.

وی گفت: مراکز تحقیقاتی، دانشگاهی به دلیل اینکه قدیمی هستند در زلزله دوم ترک خورده اند که نیاز به بازسازی و نوسازی دارند.

رشیدی تصریح کرد: در زلزله اخیر بین پنج تا 20 درصد خانه های بهداشت، مراکز جامع سلامت استان آسیب دیده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان داشت: انتظار داریم بیمارستان شهید باهنر به عنوان مرکز ترومای استان و استان های همجوار و همچنین بیمارستان زرند که در زلزله سال گذشته آُسیب به آن وارد شده بود تکمیل و وارد چرخه درمان استان شوند.

وی ادامه داد: بیمارستان شهرستان کوهبنان که شش ماه پیش با حضور وزیر بهداشت به بهره برداری رسید در زلزله اخیر ترک خورده و گچ های قسمتی از بخش های بیمارستان فرو ریخته است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 739922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =