باشگاه خبرنگاران نوشت: فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه تمام اقشار با هم باید امنیت را برقرار کنند،گفت:وقوع سرقت در تهران 3 و در لندن 25 درصد افزایش یافته است.

سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در نخستین جشنواره تهران شهر امن اظهار کرد: این جشنواره برای تداوم برنامه‌هایی است که در هفته ناجا برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه مردم باید نمره قبولی را به پلیس بدهند، ما نباید بگوییم نمره قبولی را گرفتیم، افزود: پلیس دخالتی در انتخاب برندگان جشنواره نداشته است و فقط کار هماهنگی را پلیس برعهده داشته است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: همه ما می‌دانیم خواستگاه اصلی امنیت، آحاد مردم یک جامعه هستند و اساسی‌ترین نیاز جامعه امنیت است و مسئولیت برقراری امنیت برعهده حاکمیت است.

وی بیان کرد: امنیت چیزی نیست که پلیس به تنهایی آن را برقرار کند بلکه تمام اقشار با هم باید امنیت را برقرار کنند.

سردار رحیمی با بیان اینکه مشتری‌های اصلی امنیت لایه‌های مختلف مردم در جامعه هستند، گفت: امنیت بعد عینی و ذهنی و نسبی دارد، اما اصل امنیت بعد نسبی آن است. ما در شرایط فعلی بهترین وضعیت امنیتی را در کشور داریم.

وی گفت: افزایش وقوع سرقت به زیر ٣ درصد رسیده است و در سایر بخش‌ها کاهش داشتیم، این در حالی است که درشهر لندن سرقت ٢٥ درصد، تجاوز جنسی ١٩ درصد، آزار و اذیت ٣٦ درصد، چاقو کشی ٢٦ درصد و قتل ٥ درصد افزایش یافته است.

سردار رحیمی بیان کرد: ١٠٠ مرکز مشاوره که متعلق به پلیس است در تهران فعالیت دارند و در ١١ سرکلانتری مشاوران فعال هستند.

وی گفت: بالغ بر ٦٢ هزار پرونده منجر به سازش و صلح شده است که صد‌ها نفر از همکاران این تعداد پرونده را با صلح به سرانجام رساندند.

سردار رحیمی گفت: روزانه هزاران نفر در پلیس آموزش می‌بینند که به جای دستگیری با رویکرد جدید، مجرمانی را که سطح جرم شان پایین است را تحت آموزش های لازم قرار دهند.

وی در پایان گفت: بالغ بر ٢٨٧ هزار نفر از خانواده‌ها و دانش آموزان و کسبه و غیره در ٩ ماه توسط همکاران آموزش می‌بینند و رفتار‌های اشتباه را به این اقشار گوشزد می‌کنیم.

وی با اشاره به تغییر رویکرد پلیس در برخورد با کسانی که شئونات اسلامی را رعایت نمی‌کنند، گفت: بنا به تدابیر فرمانده ناجا کسانی که شئونات اسلامی را رعایت نمی‌کنند و غفلت‌هایی در این حوزه داشته‌اند دیگر به بازداشتگاه‌ها نمی‌روند، پرونده برایشان تشکیل نمی‌شود و آنها را به دادگاه نمی‌فرستیم بلکه جلسات آموزشی برای اصلاح رفتارشان برگزار می‌شود و امسال 121 جلسه آموزشی در این حوزه برگزار شده و بیش از 7 هزار و 900 نفر در این کلاس‌ها آموزش دیده‌اند.

 

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 741051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
    31 4
    تصمیم درستی است اما خلی زودتر باید اجرا می شد.
  • بی نام RO ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
    39 1
    احسنت. همینکه متوجه شدند با برخورد تند نمیشه کار فرهنگی کرد خودش یک برد به حساب میاد.
  • بی نام A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
    37 4
    سلام حاجی لندن با تهرات مقایسه میکنی مثل مقایسه پراید با بنز.....عزیزم نهران ساعت 11 شا مثل بعضی شهرهای شرق اسیا تعطیل میشود ......لندن و تمام شهرهای رده اول دنیا 24 ساعته هستند...شما مثل اینکه رد جریان نیستی...
  • بی نام RO ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
    5 27
    به نظرمن محتوای این کلاسها هم مهمه. باید از اخبار حوادثی که هر روز شاهدش هستیم مستندی تهیه کنند تا افراد بدحجاب ببینند چه خطراتی در کمین شون قرار داره
  • بی نام RO ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
    23 1
    قطعا ضرر تصمیم جدید به مراتب از رفتارهای گذشته کمتره
  • بی نام RO ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
    5 32
    من هنوز هم معتقدم باید امربه معروف به معنی تذکر شفاهی در این زمینه زیاد بشه. و مردم به همدیگه در باره فساد یادآوری کنند.
  • بی نام ES ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
    41 8
    حجاب یک مسله شخصی هستش........
  • بی نام RO ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
    10 13
    بعضی ها نه با زندان و نه با کلاس رفتن درست نمی شن.
  • بی نام RO ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
    25 1
    از قدیم گفتن وای به حال کسی که یک شب توی کلانتری بخوابه.
  • بی نام RO ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
    22 4
    به عنوان یک شهروند از نیروی انتظامی برای این تصمیم تشکر می کنم