تسنیم نوشت: دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: مردم تحمل گرانی بیشتر را ندارند و تجدیدنظر در لایحه بودجه برای جلوگیری از گرانی ضرورت دارد.

محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران این حزب با اشاره به برگزاری مراسم سالگرد حماسه 9دی، گفت: حضور پرشور و عظیم مردم در این مراسم، فتنه جدیدی که با سوء استفاده از اعتراضات به حق مردم به مشکلات اقتصادی و بیکاری و گرانی آغاز شده بود را خفه خواهد کرد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با تأکید بر صدماتی که برخی از دولت‌ها و روسای جمهور قبلی ضمن خدما‌تشان به کشور زده‌اند، افزود: مردم موضع مخالف خوانی را از کسانی که دو دوره مسئول اجرایی کشور بوده‌اند نمی‌پذیرند و از آنها می‌خواهد که در رابطه با دولتی کردن اقتصاد، اختصاصی‌سازی اقتصاد، بی توجهی به اقتصاد و فساد اقتصادی و رباخواری و فاصله گرفتن از عدالت اقتصادی که منشاء مشکلات معیشتی مردم شده پاسخگو باشند.

حبیبی هشدار داد که اگر دولت عقب ماندگی‌ها و تصدی‌های خود در اجرای اقتصاد مقاومتی و اجرای اصل 44 و اسلامی کردن نظام بانکی و حل مشکلات بیکاری و تورم و رکود را جدی نگیرد، امید مردم را به یأس تبدیل خواهد کرد.

استاندار قم: استان‎های دیگر آماتور بازی درآورده اند 

اعتمادآنلاین نوشت:

احد جمالی معاون امنیتی سیاسی استانداری قم گفت: دیروز من در جلسه شورای تأمین استان بودم چه کاری واجب تر از جلسه شورای تأمین استان. من از کجا شما را بشناسم. افراد متعددی به نام های مختلف تماس می گیرند و اطلاعات می خواهند. ما هم اطلاعات را فقط به مبادی رسمی می دهیم.

وی درباره اینکه مقامات استان های دیگر درباره این حوادث با ما صحبت کردند و توضیحاتی دادند، گفت: آن ها شاید آماتوربازی درآورده اند ولی ما حرفه ای هستیم جواب نمی دهیم.

آقای ترامپ ذوق‌زده نشوید

میزان نوشت:

حسین امیرعبداللهیان مشاور رئیس مجلس در امور بین‌الملل در صفحه شخصی خود در توئیتر با اشاره به حوادث اخیر، خطاب به رئیس جمهور آمریکا نوشت: آقای ترامپ ذوق زده نشوید. حساب آشوبگران از پیگیری مطالبات معیشتی مردم جدا است. مردم ایران، امنیت ملی و مردم سالاری دینی نظام اسلامی را بر حاکمیت سیاست‌های مزورانه و تروریستی کاخ سفید ترجیح می‌دهند.

امروز آشتی ملی یک ضرورت انکار ناپذیر است

ایسنا نوشت:

آذر منصوری در یادداشتی با عنوان "چند نکته و چند پیشنهاد در ارتباط با اعتراضات چند روز اخیر" تاکید کرد که امروز آشتی ملی یک ضرورت انکار ناپذیر است.

 در این یادداشت آمده است:

ریشه های اعتراضات چند روز گذشته ایران روشن است، هم دلایل ادامه آن، خطای بزرگ آنجاست که این اعتراضات به خشونت کشیده شود. مجموعه حاکمیت و به خصوص دولت باید ضمن همدلی با مردم بستر امن و قانونی را برای طرح و ‌پیگیری مطالبات آنها فراهم کند. طبیعی است خشونت، خشونت می آورد و ادامه آن نفعی برای هیچکس جز آن ها که مترصد ضربه زدن به ایران هستند ندارد.این اعتراض ها اگر چه ابتدای آن با پشتیبانی مخالفین دولت بود، اما تداوم آن در اختیار و رهبری هیچ جریان داخلی نیست و ادامه آن با وضع موجود با خسارت‌های احتمالی بیشتری به مردم و کشور همراه خواهد بود.

سیدمحمد خاتمی در چند سال گذشته در ضرورت الزامات آشتی ملی و جریان گرفتن گفت‌وگوهای بیشتر تاکید فراوان کرد، اما این پیشنهاد با پاسخ مثبتی مواجه نشد. اگر در ایران امروز راهی برای برون رفت کشور از مشکلات موجود باشد، جز از طریق تفاهم‌ملی و پذیرش ضرورت گفتگوها، با نگاه واقع بینانه به چالش ها و بحران های پیش رو انجام پذیر نخواهد بود.باید پذیرفت که مشکلات اقتصادی امروز ریشه در دولت روحانی ندارد که امروز انگشت اتهام به سوی او و دولتش گرفته شود (هر چند تیم اقتصادی او می توانست با بهره گرفتن از نظرات کارشناسان و استفاده از تجارب دولت اصلاحات بسیار موفق تر از امروز عمل کند).

پیشنهاد من به روحانی در این روزهای سخت این است که بیشتر با مردم سخن بگوید، با آن ها و به خصوص معترضین همدلی و همراهی کند و دیگر ارکان حاکمیت را به دیدن دقیق و درست صورت مسئله مشکلات کشور ترغیب کند. پاییز تمام شده است و بارانی نباریده، زلزله های پشت سر هم مزید بر مشکلات خشکسالی و اقلیمی شده است. سال به سال بر لشکر بیکاران افزوده می شود و آسیب های اجتماعی روزی در یک قالب رخ می نماید و تلنباری از مشکلات و پرونده های مفاسد اقتصادی لاینحل به جای مانده است و بر شکاف ها وگسل ها اجتماعی می افزاید.

مشکلات امروز ایران تنها مشکل دولت نیست، بلکه مشکل مجموعه ارکان حاکمیت اعم از انتصابی و انتخابی است و قدر مسلم راه حل آن پاک کردن صورت مسئله نیست.

رسانه ملی نباید به بی‌اعتمادی مردم دامن بزند

ایلنا نوشت:

بهروز بنیادی در مورد اتفاقات اخیر در شهرهای مختلف کشور گفت: این مسئله انباشت فشارهای اجتماعی بر اقشار جامعه است و مطالبه‌ای است که سال‌ها مردم با احترامی که برای حاکمیت قائل هستند بیان می‌کردند تا جایی که عدم پاسخ به درخواست‌های مردم آنها را به خیابان‌ها کشاند.اخبار و اطلاعاتی که در سطح جامعه است نشان می‌دهد دولت در راستای رفاه و رفع دغدغه‌های معیشتی مردم به خوبی عمل نکرده است.

نماینده مردم کاشمرگفت: رسانه ملی باید فارغ از مسائل سیاسی خواسته به حق مردم را مطالبه و مطرح کند و نباید به بی اعتمادی مردم دامن بزند چرا که این بی اعتمادی موجب حضور و اثرگذاری پر رنگ رسانه‌های خارجی می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در پایان خواستار پیگیری مطالبات در چارچوب قانون شد و گفت:‌ مسئولان باید خواسته‌ها و مشکلات مردم را شنیده و هرچه سریع‌تر نسبت به رفع آنها اقدام کنند.

مطالبات مردم باید در چارچوب قانون و نظم مطرح شود
ایرنا نوشت:
 محمد علی نجفی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان البرز افزود: مشکلات در شرایط آرام و امنیت قابل حل است، مجلس، دولت و قوه قضاییه دنبال حل مشکلات هستند. عده ای می خواهند از این قضیه سوء استفاده کنند، اگرچه موظف به تامین ارزاق مردم هستیم و با برگزاری جلسات مختلف تنظیم بازار این مهم دنبال می شود. دقت عمل روی قبوض برق و آب، حضور مدیریتی قوی و درکل توصیه خویشتن داری می شود.

استاندار البرز گفت: عده ای سوء استفاده و تعرض به اموال عمومی کنند امروز مسئولان از مشکلات اشتغال مردم آگاه هستند و درهمین استان البرز با ارتقای سهمیه اشتغالزایی از 33 هزار شغل به 45 هزار نفر شغل که کوتاهی هیچ دستگاهی دراین زمینه تا پایان سال جاری قابل قبول نیست گام های موثری برداشته شده است. هیچ شهروند مدرنی با تجاوز به بخش عمومی مطالبه گری ندارد، اما رسانه ها هم نباید بزرگ نمایی کنند.

استاندار البرز خطاب به مدیران حاضر در نشست، گفت: مشکلات مردم را جدی بگیرید و همچنان با حفظ کرامت ارباب رجوع خدمات دهی لازم را داشته باشید.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 742090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =