باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: آیت الله غروی گفت:مسئولان باید توجه داشته باشند که شبکه‌های اجتماعی نقش تخریبی مهمی در این شرایط دارند و تأثیرشان درتغییر فرهنگ جامعه بیش از آن چیزی است که ما لمس می‌کنیم.

آیت الله غروی، عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور، اظهار داشت: این روزها شاهد تحرکات ضد انقلاب در کشور هستیم، متأسفانه این افراد با بهره‌گیری از مسائل اقتصادی که برای قشر کم درآمد وجود دارد و البته در همه جای دنیا اتفاق می‌افتد و با تحرکات خارج از مرزها و استفاده از شبکه‌های مجازی هدایت می‌شود، برای افراد ناآگاه باور نادرستی ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که در درجه اول این مسئله برای پدیدآورندگان و مشارکت کنندگان در آن مشکل پیش خواهد آورد، چرا که این نظام دارای پشتوانه الهی و مردمی است، اگر مردم ببینند که این کارها از کجا رقم می‌خورد و در حال آسیب زدن به نظام است وارد عمل می‌شوند و کسانی که آسیب اصلی را می‌بینند شروع‌کنندگان آن خواهند بود.

آیت الله غروی با اشاره به اینکه عقبه این وقایع بارها از ضد انقلاب خارج نشین بوده که خودشان وارد درگیری‌ها نمی‌شوند، گفت: تجربه نشان داده که آن‌ها هیچ زمانی راه به جایی نبردند و قدرت‌هایی که از این افراد هم حمایت کردند می‌دانند و این تجربه‌ها موجب رسوایی خودشان می‌شود.

وی افزود:مسئولان باید توجه داشته باشند که این شبکه‌های اجتماعی نقش تخریبی مهمی در این شرایط دارند و تأثیرشان در تغییر فرهنگ جامعه بیش از آن چیزی است که ما لمس می‌کنیم.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور اضافه کرد: اگر لازم است در برخی مواقع از این شبکه‌ها جلوگیری داشته باشند و این همگانی بودن کم شود و خود مسئولان شبکه‌هایی ایجاد کنند که مطالب و محتوای سالم منتشر می‌کنند، به نظر بنده آن کسی در جامعه بیشترین بی بند و باری را ایجاد می‌کند آن عاملی است که خودش را نشان نمی‌دهد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: نباید طوری برخورد کرد که همه مشکلات به دوش دولت انداخته یا شائبه برخورد جناحی ایجاد شود، بلکه باید همه مجموعه‌های نظام و دولت و مردم در کنار هم به برطرف کردن این موضوع کمک کنند.

واعظ آشتیانی: مدیران 4 سال گذشته امتحان خود را پس نمی دهند

همچنین اعتماد آنلاین نوشت:

امیررضا واعظ آشتیانی اظهارداشت: حدود 40 سال از عمر انقلاب اسلامی ایران می گذرد و کارهای بزرگی در این مملکت انجام گرفته است اما ظرفیت بیش از این را برای بهتر شدن و بهتر بودن داریم. لذا وجود نیروهای خلاق، پرتلاش و انقلابی در امور اجرایی کشور در کلیه قوا بسیار می تواند اثرگذار باشد.

این فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر لزوم استفاده از جوانان در پست های مدیریتی، ادامه داد: ما باید بپذیریم نیروهایی که 40 سال پیش انرژیشان صرف شده نمی توانند با شرایط امروز کشور موتور محرک پیشرفت را به سرانجامی برسانند. دولت باید به سمت و سویی برود تا بتواند از نیروهای کارآمد نسل جدید استفاده کند. مدیران 4 نسل گذشته امتحان و تلاش خودشان را در حد بضاعتشان انجام داده اند و ما نمی توانیم با موتور کهنه کارهای بزرگ و فعالیت های بزرگ را انجام بدهیم. امیدوارم که این موضوع که جزو مطالبات مردم مخصوصا نسل جوان کشور است مورد توجه قرار گیرد.

واعظی آشتیانی  با اشاره به تجمعات اخیر مردم در شهرهای مختلف، گفت: مطالبه گری واقعیتی انکار ناپذیر و حق مردم است. مردم باید بدانند کسانیکه مسئولیت دارند نسبت به وظایفشان چگونه عملکردی داشته و دارند. مطالبه گری از ابتدای انقلاب هم مطرح بوده است. اما برخی نگاههای متفاوت نسبت به مطالبه گری و حقوق مردم داشتند و چند روز اخیر هم شاهد اعتراضات مدنی مردم بودیم که اگر این اعتراضات مدنی بدون سواستفاده و دخالت عوامل اغتشاش و فرصت‌طلبان انجام نگیرد در حقیقت  به صورت مدنی حق مردم است.

آیت الله کعبی نیروهای مومن آشوب ها را جمع کنند

ایسنا نیز نوشت:

آیت الله کعبی با اشاره به اتفاقات چند روز گذشته در کشور عنوان کرد:مردم در این اعتراضات هوشمندی و بصیرت داشته باشند ونگاه ویژه ای به نقشه دشمن در ایجاد آشوب و تحریک و به هم زدن انسجام و وحدت ملی بیندازند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد:از سوی دیگر باید روشن گری لازم نسبت به بزرگ نمایی های فضای مجازی از برخی از آشوب ها صورت پذیرد.

وی خاطرنشان کرد:دشمن به دنبال موج سازی و موج سواری بر اساس فشارهای اقتصادی است و با بزرگ نمایی تجمعات کوچک در صدد فتنه جدیدی است.

آیت الله کعبی اظهار داشت:به طور قطع منافقین و نیروهای وهابی و ضد ایرانی و صهیونیست ها این جریان را سازماندهی می کنند و فتنه هایی که دیده می شود عقبه در سیاست های آمریکائی و اسرائیلی دارد.
عضو خبرگان رهبری یادآور شد:دشمن به سمت خشونت و کشته سازی و درگیری و ضربه زدن به اموال عمومی است و مردم باید هوشیاری خود را بالا ببرند.

آیت الله کعبی خاطرنشان کرد:اگر لازم باشد نیروهای انقلابی و مومن این آشوب های سازماندهی شده را جمع می کنند البته با خویشتن داری بین فتنه و گلایه های مردم باید تفاوت قائل بود.

وی بیان کرد:همه باید به دنبال مطالبات مردم باشند تا آن ها را از تنگناهای مالی برهانند و دولت نیز توجهی به حاشیه سازی ها نداشته باشند و در تحقق اقتصاد مقاومتی گره گشای مشکلات و دغدغه های مردم باشد.

نشست فوق العاده فراکسیون امید

بهرام پارسایی سخنگوی فراکسیون امید اظهار کرد: نشست هیات رییسه فراکسیون امید عصر امروز به ریاست آقای عارف برگزار شد و پس از ارائه تحلیل‌های نمایندگان، مقرر شد فراکسیون تا فردا نظرش را در قالب بیانیه‌ای اعلام کند.

وی افزود: آنچه مورد توجه اعضای فراکسیون امید است این است که ما نیازمند یکپارچگی و انسجام ملی هستیم و مردم باید به این موضوع توجه داشته باشند و بدانند عده ای می خواهند برداشت سیاسی خود را از این مسائل داشته باشند.

پارسایی یادآور شد: ضمن حرمت به حق و حقوق مردم، باید سعی شود فاصله بین اغتشاش و اعتراض به حق مردم حفظ شود.

سخنگوی فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه نمایندگان مطالبات مردم را در بودجه ۹7 پیگیری می‌کنند، اضافه کرد: مجلس همچنین مطالباتی برای جلوگیری از تورم و گرانی و مطالبات سیاسی مردم از قوا و حاکمیت را پیگیری خواهند کرد.

29216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 742226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرخ IR ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
    0 0
    به نظر من باید مسئولان بالای 75 سال بازنشسته شوند
  • بی نام IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
    0 0
    کسی که میگه کارهای بزرگ توی این مملکت انجام شده یا معنای کار بزرگ رو نمیدونه و یا کارهای بزرگ خارج از کشور رو ندیده
  • بی نام IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
    0 0
    کسی که میگه کارهای بزرگ توی این مملکت انجام شده یا معنای کار بزرگ رو نمیدونه و یا کارهای بزرگ خارج از کشور رو ندیده