ایرنا نوشت: رئیس تشکیلات خودگران فلسطین با تاکید بر اینکه قدس پایتخت ابدی ملت فلسطین به شمار می رود گفت که نباید اشتباهات گذشته را تکرار کنیم.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، محمود عباس در مراسم سالروز آغاز فعالیت جنبش فتح گفت: قدس به عنوان پایتخت ابدی ملت فلسطین باقی خواهد ماند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین یادآورشدکه هیچ کس نمی تواند در برابر انقلاب ما و اهداف آن بایستد.

وی افزود: ما هرگز کشور خود را ترک نخواهیم کرد و تا آزادی فلسطین و تا زمانی که قدس پایتخت فلسطین شود در اینجا استوار خواهیم ماند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا چهارشنبه (15 آذر) در اقدامی که سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای جهان آن را در تضاد با قطعنامه‌های بین‌المللی دانستند، شهر قدس را به عنوان پایتخت جدید رژیم صهیونیستی معرفی کرد و دستور داد تا سفارت آمریکا به این شهر منتقل شود.

اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی با موجی از اعتراض های مستمر در شماری از کشورهای عربی، اسلامی و غربی همراه شده است.

این در حالی است که اخیرا قطعنامه ای در مجمع عمومی سازمان ملل علیه تصمیم ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی با رای 128 کشور به تصویب رسید. 9 کشور به این قطعنامه رای منفی دادند و 35 کشور نیز از رای دادن خودداری کردند.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 742273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =