خبرگزاری صدا و سیما نوشت: وزیر خارجه سعودی گفت: به محض اینکه به راه حلی دائمی برای نزاع فلسطینی اسرائیلی دست یابیم، همه کشورهای عربی با اسرائیل رابطه برقرار خواهند کرد.

به گزارش پايگاه اينترنتي «الساعه الثامنه»، وزير امور خارجه عربستان سعودي تاکيد کرد کشورهاي عربي ، اسرائيل را به رسميت خواهند شناخت و با آن روابط برقرار خواهند کرد.

عادل الجبير در گفتگو با شبکه اي فرانسوي گفت: به محض اينکه به راه حلي دائمي براي نزاع فلسطيني اسرائيلي دست يابيم، همه کشورهاي عربي و اسلامي ، اسرائيل را به رسميت خواهند شناخت و با آن روابط برقرار خواهند کرد. وي اشاره کرد که پنجاه و پنج کشور، در نشستي در بحرين اين تصميم را اتخاذ کردند.

الجبير افزود: منافع مشترکي ميان عربستان و اسرائيل وجود دارد اما به دليل نبود رابطه دوجانبه بين دو طرف، نمي‌توان از محوري آمريکايي- سعودي- مصري - اسرائيلي در مقابله با ايران صحبت کرد.

وي همچنين گفت که رياض با بيانيه دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا در به رسميت شناختن قدس به عنوان پايتخت اسرائيل، مخالفت کرد، زيرا اين امر با تعيين جايگاه نهائي اين شهر پيش از رسيدن به توافقي دائمي در تعارض بود.

وزير خارجه عربستان همچنين با تاکيد بر ضرورت اينکه قدس شرقي بايد پايتخت فلسطين باشد، گفت راه حل دو کشور، بهترين گزينه است.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 743767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
    1 0
    تو فعلا برو امور کشور خودتو را بنداز بعدا وکیل وصی مسلمین بشو .
  • بدون نام ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
    4 0
    اين عادل جبير براي اينكه بر عكس ايران عمل كنه حاضره هر بدعتي رو ممكن ميدونه
  • بی نام A1 ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
    3 0
    واقعا دیگه نمیشه در این کشور های اسلامی اثری از روح اسلام دید اخر الزمان
  • بی نام IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
    4 0
    وهابیت زاییده صهیونیستهاست و چنین کاری تنها ادای دین به پدر معنویشان می باشد و سالها منتظر عیان کردن این مسئله بودن سالها در خفا رابطه انها برقرار بود اما انکار میکردن ولی الان پرده ها افتاد و حقیقت برای همه روشن شد که ریشه داعش و وهابیت و طالبان و القاعده و بهاییت همه از ابشخور صهیونیست می باشد که روزی رویای حکومت بر منطقه غرب اسیا را در سر می پروراندن اما الان فهمیده اند که خیال باطلیست و همین که چهار وجب زمین اشغالی را حفظ کنند ان هم با تکیه بر امریکا و اروپا و اعراب نفتی هنر گرده اند