نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در واکنش به طرح شورای شهر نسبت به تعیین مکانی برای تجمع شهروندان گفت که مردم مشکل مکان ندارند، آنها جائی را می خواهند که حرفشان شنیده شود و مشکل شان حل شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج؛ حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر امروز در مراسم تواصی بحق در جمع نمازگزاران سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه در نظام حکومتی اسلام نقد و انتقاد چارچوبی دارد که همه باید به آن ملتزم باشند، اظهار کرد: امام صادق فرموده اند " أَحَبُّ إِخْوَانِی إِلَیَّ مَنْ أَهْدَی إِلَیَّ عُیُوبِی "، بهترین دوستان نزد من کسانی هستند که عیوبم را به من بگویند.

وی با بیان اینکه انسان باید خوبی‌ها را بگوید و از بدی‌ها جلوگیری کند، افزود: بحث امر به معروف و نهی از منکر گویای بازبودن مسیر انتقاد در اسلام است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه درروایات بابی با عنوان " النَّصِیحَةُ لِأَئِمَّةِ الْمُسْلِمِینَ "‏ یعنی خیرخواهی برای پیشوایان مسلمان وجود دارد، اظهار داشت: حضرت علی (ع) در بحث حکومت می فرمایند: یک سلسله حقوقی شما بر گردن من دارید وحقوقی نیز من بر گردن شما دارم، رسول اکرم (ص) هم مردم را عادت داده بودند اگر مطلبی دارند بدون هراس بیان کنند.

وی ادامه داد: درنهج البلاغه آمده است: " لن تُقَدّسَ أُمة لا یُؤْخَذ للضعیف فیها حقّه من القوىّ غیرمُتَتَعْتِعٍ " ، ملتی که بدون ترس و لکنت زبان حق مظلوم را از ظالم نگیرد هرگز به سعادت دست پیدا نخواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نمونه هایی از انتقاد امیرمومنان از مسئولانی که شئونات حکومتی را رعایت نمی کردند یادآور شد و گفت : اگر نقد با توجه به اصول اساسی اسلام مطرح شود هیچ کس نباید جلوی آن را بگیرد چون وظیفه شرعی است.

وی افزود: در آیه 148 سوره نساء آمده است: "لَا یُحِبُّ اللَّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلَّا مَنْ ظُلِمَ ۚ وَکَانَ اللَّهُ سَمِیعًا عَلِیمًا "، ممکن است به کسی ظلم شده باشد و کسی هم حرف او را گوش نکند و ناچار شود برای دفاع از حق خود فریاد بکشد.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با اشاره به اینکه فریاد کشیدن هدف نیست، اظهار داشت: اگر به حق افراد رسیدگی نشود سازوکاری درحکومت نیازاست تا فرد بتواند برای دادخواهی مراجعه و از حق خود دفاع کند، این سازوکار را باید مسئولان حکومتی ایجاد نمایند.

وی سپس طرح مطرح شده درمورد مشخص کردن مکانی برای تظاهرات مردم درشهرها را زیرسوال برد و گفت: مردم مشکل مکان ندارند، آنها جائی را می خواهند که حرفشان شنیده شود و مشکل شان حل گردد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه دشمن دنبال ضربه زدن به انقلاب است، افزود: به فرض اگر مکانی هم برای بیان اعتراض مردم اختصاص یابد هر روز باید نیروی انتظامی درآن محل مستقر شود و مراقب باشد تا معاندان، منافقان و عوامل وابسته به استکبار از اجتماعات مردم سوءاستفاده نکنند، آیا تضمینی وجود دارد که مرتب با شگردهای جنگ روانی از این اجتماعات تصویر و فیلم نگیرند و علیه جمهوری اسلامی همه روزه بحران آفرینی نکنند؟

حجت ‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران داعش را که با حمایت قدرت های بزرگ برای ضربه زدن به انقلابیون و مقابله با بیداری اسلامی شکل گرفت با اقتدارشکست داد، تصریح کرد: آمریکا و دیگر دشمنان دست از سرما برنخواهند داشت وهر زمان یک پیروزی برای جمهوری اسلامی ایران حاصل شود اقدام جدیدی را علیه ما انجام خواهند داد.

وی تحلیل واقع بینانه از حوادث این چند روز را ضروری خواند و گفت: نباید تصور کرد همه افراد بدلیل مشکلات اقتصادی وارد حوادث اخیر شدند که اگر اینگونه بود ترامپ ، نتانیاهو و ... صریح از این اتفاقات حمایت نمی‌کردند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تاکید کرد: بوق های تبلیغاتی برای ایجاد موج دردنیا در حمایت از این جریان وارد عمل شدند تا وانمود کنند همه چیز درایران از دست رفته است ، چنین تحرکاتی نشان داد که این موضوع از قبل برنامه ریزی شده بود.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر افزود: اعتراف وابستگان به رژیم سابق و منافقان گویای آن است که ازچند ماه پیش برای اغتشاش ها طراحی صورت گرفته بود لذا باید بحث مطالبات مردم را از این اتفاقات جدا کرد، اتفاقاتی که بهانه شد تا دشمنان با استفاده از آن صحنه گردانی کنند.

وی آتش زدن پرچم جمهوری اسلامی ایران درحوادث اخیر را نشان دهنده کینه دشمنان از نظام اسلامی دانست و تاکید کرد: تحلیل نادرست از قضایا بر مشکلات می‌افزاید.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با اشاره به اینکه برنامه ریزی در خصوص برنامه های درازمدت اقتصادی مختص به ایران نیست، اظهار داشت: نباید تا چند نفر دست به حرکتی زدند عقب نشینی کرد و اصلاحات اقتصادی را کنار گذاشت ، الان وقت برنامه ریزی است تا مشکلات اقتصادی کشور در آینده حل شود.

وی لزوم تدبیر و دوراندیشی درحل مشکلات اقتصادی را یادآور شد و گفت: مقام معظم رهبری بارها درباره اقتصاد مقاومتی صحبت کرده‌اند و تا این مهم مورد توجه جدی قرار نگیرد مشکلات حل نخواهد شد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه به آمار ورود برخی ازکالاهای غیرتخصصی به کشور اشاره کرد و گفت: در سایه پیشرفتهایی که در صنایع مختلف بدست آمده است می توان کارخانه‌هایی را راه اندازی کرد تا اینگونه وسایل ازخارج وارد نشود.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر تاکید کرد: ازطرح مشکلات توسط مردم نباید هراسان شویم بلکه باید بدنبال حل مشکلات باشیم و مطالبات به حق مردم را بشنویم ، بگونه‌ای که هرکسی در هر دستگاهی مشکلی دارد به حق خود برسد.

وی افزود: باید جلوی مسایلی مانند تبعیض و بی عدالتی که موجب نارضایتی مردم می‌شود گرفته شود و از سیاه نمایی و تمرکز بر روی نقاط منفی پرهیز و اخبار خوب کشور منعکس گردد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت سپس به پیشرفت های بدست آمده درصنایع مختلف ، نانو تکنولژی ، خودکفایی در بنزین و... اشاره کرد و خواستار بیان دستاوردها و افتخارات کشور شد و گفت: اکنون می توانیم درخاورمیانه قدرت اول باشیم و امروزهمه به نقش ایران درمنطقه معترفند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر نمونه هایی از برخورد امام باقر(ع) با انتقاد کنندگان ازایشان را یادآور شد و با تاکید براینکه تحلیل درست از قضایا راه را برای اصلاح امور باز می کند، افزود: از انتقاد نباید هراسید ولی مرز انتقاد را باید از تخریب و فحاشی جدا کرد.

وی تخریب اموال عمومی و مردم در اتفاقات اخیر را نشان دهنده دخالت و توطئه اجانب دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی به حدی ریشه دوانده است که این اتفاقات آن را تکان نخواهد داد، مردم ایران هم نشان دادند که همچنان در صحنه اند و حتی دربرف و سرما برای حمایت ازانقلاب به خیابان ها آمدند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین به برخی جوسازی ها درخصوص نیامدن باران اشاره کرد و با یادآوری خشکسالی زمان حضرت یوسف (ع) و تدبیر ایشان برای مقابله با هفت سال خشکسالی گفت: حال که بارندگی درکشور به میزان زیادی کاهش یافته است، باید با مردم حرف زد و مشکل را مطرح نمود و از آنان خواست صرفه جویی کنند و یک برنامه دقیق اجرائی هم برای مقابله با خشکسالی ارائه داد.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر استغفار را وسیله نزول رحمت پروردگاردانست و با بیان اینکه قرآن درسوره های نوح و هود انسان را به استغفار و توبه دعوت می کند تا خداوند تبارک و تعالی رحمتش را نازل گرداند، گفت: درنمازهای جمعه و رسانه ها لازم است این راهکار قرآنی مطرح شود تا انشاءالله خداوند برکاتش را برکشور و مردم نازل فرماید.

وی افزود: اگرگاهی در مسئله عدم نزول باران بحث گناه مطرح می شود نباید آن را به نحوی بیان و طرح کنند که مردم نسبت به دین بدبین شوند بلکه باید تحلیلی همه جانبه از آثار گناه و چگونگی اثرگذاری آن بیان شود و نیامدن باران را فقط به گناه وابسته نکنند ، به هرحال بلاهای طبیعی همچون خشکسالی در همه جای دنیا هست لیکن مهم چگونگی تدبیر امور و مقابله با آنهاست.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 744732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =