ایرنا نوشت:دیپلمات های ارشد آمریکا، کره جنوبی و ژاپن می خواهند تحریم های موثرتری را علیه کره شمالی مورد بررسی قرار دهند.

به همین سبب انتظار می رود تا چند روز دیگر وزیران خارجه کره جنوبی، آمریکا و ژاپن در ونکوور کانادا در همین باره بحث و تبادل نظر کنند.
تصمیم گیری در باره تحریم های کارامدتر علیه کره شمالی در حالی انجام می شود که دو کره برای اولین بار در دو سال گذشته با یکدیگر برای بهبود روابط و اعزام هیات کره شمالی به رقابت های المپیک زمستانی بحث و رایزنی نموده اند.

قرار است در جریان همایش ونکوور شماری از وزیران خارجه و دیپلمات های دیگر نیز شرکت داشته باشند و اکنون سه کشور یاد شده در حال رایزنی در باره برگزاری ملاقات سه جانبه هستند.

این سه کشور اصلی ترین تحریم ها را علیه کره شمالی اعمال کرده اند و بر این باورند که تحریم برای بازگرداندن کره شمالی به مذاکرات اهمیت دارد و فشارها باید حفظ شود.

تصمیم گیری برای اعمال تحریم های موثرتر علیه کره شمالی ممکن است یک بار دیگر باعث دور تازه ای از تنش ها در شبه جزیره کره شود.

این در شرایطی است که دو کره در حال رایزنی برای اعزام هیات ورزشی و هیات های هنری کره شمالی به المپیک زمستانی کره جنوبی هستند و همزمان می خواهند گفت و گوهای نظامی برای کاهش تنش ها در مرزهای دو کره برگزار کنند.

همایش ونکوور کانادا روزهای دوشنبه و سه شنبه برگزار می شود و در جریان آن درباره تحریم ها علیه کره شمالی تبادل نظر خواهد شد.

خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی تاکید کرده است سه کشور یاد شده تاثیر تحریم ها را برای خلع سلاح هسته ای کره شمالی مهم می دانند.

آخرین بار وزیران خارجه این سه کشور سال گذشته میلادی در ماه اوت در حاشیه اجلاس منطقه ای آ سه آن در مانیل با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 745715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =