تهران؛ یکی از محروم‌ترین استان‌های ایران

استاندار تهران بر آمادگی استانداری تهران برای برگزاری نشست‌های تخصصی و کارشناسی مشترک با دانشگاه‌ها تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری؛ نشست مشترک استاندار تهران و رؤسای دانشگاه‌های تهران صبح روز دوشنبه (۲۵ دی ماه) با حضور روسا و معاونین دانشگاه ها و تعدادی از معاونین، مدیران کل و مشاورین استاندار تهران در سالن اجتماعات دفتر استاندار برگزار شد.

محمدحسین مقیمی، با اشاره به پیشینه برگزاری جلسات هم‌اندیشی با رؤسای دانشگاه‌ها در مسئولیت‌های سابق، امکان‌سنجی از نقش‌آفرینی و کارکرد دانشگاه‌ها در توسعه شهر و استان تهران در راستای توسعه ملی در سطح کشور و نیز بررسی برنامه‌های توسعه دانشگاه‌ها را دو هدف عمده از این نشست خواند و تأکید کرد: اقدامات و عملکرد جزیره‌ای در هیچ جای دنیا منتج به نتیجه مطلوب نشده است.

وی با اشاره به ضرورت آسیب‌شناسی از فرآیندهای موجود افزود: اقدامات بخشی و جزیره‌ای اگر نتایجی هم در برداشته باشد، تنها برای آن بخش‌هایی است که احتمالاً از امکانات خاص برخوردار هستند و با استفاده از همین امکانات خاص احتمالا پیشرفت‌هایی داشته باشند.

استاندار تهران سپس با تأکید بر لزوم هماهنگی، هم‌اندیشی و همگرایی در بررسی و واشکافی مشکلات و یافتن راه‌حل‌های دقیق و علمی برای گذار از مشکلات و بحران‌ها، از آمادگی استانداری تهران برای برگزاری نشست‌های تخصصی و کارشناسی مشترک با دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: می‌توان با استفاده حداکثری از اختیارات استانداری و اختیارات دانشگاه‌ها، در حل مشکلات مبتلابه دانشگاه و جامعه هم‌افزایی ایجاد کرد.

مقیمی یادآورشد: متأسفانه استان تهران در مقایسه با حجم و گستردگی و امکاناتی که در اختیار دارد، جزء محروم‌ترین استان‌های کشور است.

استاندار تهران با اشاره به کمبودها و نارسایی‌های موجود در برخی از شهرهای استان، از رؤسای دانشگاه‌ها خواست که برای رفع کاستی‌ها و نواقص، بویژه در بخش بهداشت و درمان همکاری و مساعدت بیشتری داشته باشند.

مقیمی، محدودیت امکانات درمانی در شهر پردیس را نمونه‌ای از مشکلات فراروی استان دانست که نیازمند عزم جدی برای حل مشکلات این شهر جدید است.

وی افزود: همزمان با اینکه روند ایجاد شهر پردیس و زیرساخت‌های آن با هفتصد هزار نفر جمعیت تکمیل ‌شود، نیازمند وجود بیمارستان مجهز خواهد بود تا از انتقال و تردد بی‌مورد بیماران و همراهان بیمار به مرکز استان و ایجاد ترافیک انبوه جلوگیری شود.

نماینده عالی دولت در استان تهران در بخش دیگری از سخنانش گفت: حضور همزمان وزارتخانه‌ها و مدیران استانی در استان یکی از مشکلاتی است که مانع تمرکز مدیران برای حل مشکلات استان شده و روند مدیریت آسیب‌ها و نارسایی‌ها را کند کرده است.

مقیمی، عزم و تمرکز نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی برای حل مشکلات استان را از دیگر ضرورت‌هایی دانست که اخیراً استانداری تهران برای هم‌اندیشی و تشریک مساعی در این مسیر، جلساتی را با نمایندگان استان تشکیل داده و این روند همدلی و مشارکت برای حل مشکلات اساسی و زیربنایی استان را آغاز کرده است.

استاندار تهران همچنین به رؤسای دانشگاه‌های تهران توصیه کرد با نمایندگان مردم استان در مجلس، جلسات و دیدارهای مشترک داشته باشند تا روند حل مشکلات با لحاظ و تأثیر نظرات تخصصی دانشگاه‌ها تسریع و تسهیل گردد.

نماینده عالی دولت در استان تهران تأکید کرد: پیش‌بینی و استقرار امکانات در شهرستان‌ها بخش قابل ‌توجهی از ازدحام جمعیت در مرکز را کاهش خواهد داد.

۴۷۴۷

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام GB ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    3 0
    استاندار عزیز اگه میخوای بودجه و امکانات بیشتر بگیری چرا دیگه میخوای ما رو سیاه کنی