مصرف مواد شیمیایی در تصفیه‌خانه آب زنجان نرمال است

مدیر عامل آبفای استان زنجان میزان مصرف مواد شیمیایی در تصفیه‌خانه آب زنجان را در حد نرمال اعلام کرد و گفت: کفایت استفاده از مواد شیمیایی در تصفیه‌خانه از آیتم‌های اساسی در ارزیابی تصفیه‌خانه بوده است.

به گزارش خبرآنلاین؛ علیرضا جزء قاسمی در جمع خبرنگاران افزود: تصفیه‌خانه آب زنجان به خاطر شرایط فنی مطلوب و کیفیت آب خروجی بسیار بالا جزو تصفیه‌خانه های برتر کشور است.

وی ادامه داد: تصفیه‌خانه آب زنجان در پارامترهای کیفی آب شامل موارد بیولوژیک، شیمی، فیزیک و فلزات سنگین امتیاز کامل را اخذ و در میانگین وزنی کدورت خارجی از تصفیه خانه و همچنین میانگین حذف در تصفیه خانه بیشترین امتیاز ممکن را کسب کرده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان از کسب رتبه دوم تصفیه‌خانه آب زنجان در بین ۱۲۲ تصفیه‌خانه آب کشور خبر داد و گفت: در ارزیابی سرا سری که توسط معاونت راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور انجام شد، تصفیه‌خانه آب زنجان با کسب امتیاز ۸۴٫۶ از ۱۰۰ امتیاز حائز این رتبه شد.

به گفته وی، با وجود شرایط مطلوب در تصفیه‌خانه آب زنجان درصدد هستیم با برنامه‌ریزی بیشتر و دقیق‌تر نواقص موجود رفع و روند رو به رشد کنونی بیش‌ازپیش پیگیری شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهر استان ابراز کرد: کیفیت آب شرب خط قرمز ماست که شرکت آبفای استان با تمام تلاش سعی کرده است آبی که تولید و به‌دست مشترکین می‌رساند از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار است.

وی به میزان مطلوبیت کلر باقیمانده در آب هم اشاره کرد و افزود: طی سال گذشته میزان مطلوبیت کلر باقی‌مانده در آب شرب این استان ۹۹٫۸ درصد بوده که استاندارد آن ۹۹٫۵ درصد است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =