وقتی اعلام شد که رضا رشیدپور مجری برنامه گفت و گو با رییس جمهور است؛ نگاه ها و امیدها به یک گفت و گوی متفاوت و جذاب جلب شد.

چه، در گفت و گوهای گذشته با رییس جمهور، مجریان که معمولا با هماهنگی نهاد ریاست جمهوری انتخاب می شدند با چاشنی «رودربایستی» و «تعارف» نمی توانستند گفت وگویی چالش گونه داشته باشند.

امید به یک گفت و گوی -لااقل کمی متفاوت- با حضور رضا رشیدپوری که از «موافقان» پیشین و «مخالفین» فعلی دولت تدبیر و امید است وجود داشت.

گفت و گو آغاز شد؛ رضا رشید پور که سابقه برگزاری گفت و گوهای جنجالی را با اهالی سینما و ورزش و حتی محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه داشت این بار با مقامی روبرو بود که هم «روحانی» بود و هم «حقوق دان»، چنین شخصیتی حتی با وجود یکی مثل رشیدپور سمت و سوی گفت و گو را به هرجایی که اراده می کرد می برد و به نوعی مجری معروف را خلع سلاح می کرد.

با این حال هر چند شاید رییس جمهور در گفت و گوی اخیر حرف تازه ای نداشت اما توانست به خاطر همان دو ویژگی اصلی ذکر شده-«روحانی بودن» و «حقوق دان بودن»- تا حدی نسبی در مصاحبه اش با رشیدپور موفق ظاهر شود.

شاید حاشیه ای ترین سوال رضا رشیدپور و حاشیه ای ترین پاسخ حسن روحانی مربوط به همان حضور رییس جمهور در مناطق زلزله زده بود؛جایی که مجری، بدون بی تعارف، از روحانی پرسید چرا وقتی به مناطق زلزله رفتید از ماشین تان پیاده نشدید و در ماشین تان با مردم زلزله زده سخن گفتید.

پاسخ رییس جمهور اما جالب بود. او گفت اتفاقا از ماشین اش پیاده شده و خواسته در میان مردم زلزله زده با آنان صحبت کند اما چو به جمعیت اشراف نداشته دوباره با خودرواش بازگشته است.

نکته اما همین جا بود. رشیدپور «با عرض معذرت» از رییس جمهور به او گفت که چرا هیچ تصویر و فیلمی از این مساله منتشر نشده؛ حسن روحانی هم در پاسخ او گفت که خبرنگاران نهاد ریاست جمهوری در آن لحظه و ساعت حضور داشته اند و باید از آنان بپرسید چرا هیچ تصویری منتشر نکرده اند، مجری برنامه هم خطاب به اعضای رسانه ای نهاد ریاست جمهوری که در محل مصاحبه حضور داشتند گفت که از شما خواهش می کنم اگر فیلم و تصویری دارید تحویل دهید تا فردا صبح در برنامه حالا خورشید پخش شود.

گفت و گوی دیشب رییس جمهور با سوالات ناتمامی به پایان رسید، سوالاتی که اگر مطرح می شد و پاسخ هایی که اگر داده می شد می توانست ابهامات بسیاری را برطرف کند.

ماجرای اغتشاشات اخیر، پرداخت بیشتر به محدودیت های فضای مجازی و....

نکته اول:به نظرم نقطه قوت مصاحبه، کوتاه بودنش بود.

نکته دوم:مایلم تاکید کنم پاسخهای کوتاه تر روحانی می تواند همین 60دقیقه گفت و گو را طلایی تر کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =