انتقاد شریعتمداری از خودروسازان/ رضایت مردم را جلب نکردید

وزیرصنعت،معدن و تجارت گفت:« نباید برای توسعه صنعت خودرو در جایگاه کنونی درجا بزنیم، بلکه باید اقدامات موثر را برای ارتقای جایگاه این صنعت انجام دهیم.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد شریعتمداری در پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو با بیان این که پس از پیروزی انقلاب پیشرفت های زیادی در صنعت کشور داشتیم، اظهارداشت:«امروز که با هم صحبت می کنیم، ایران در تولید فولاد در جایگاه چهاردهم قرار دارد. نزدیک به ۳۰۰ میلیون تن ظرفیت تولید فولاد در کشور خواهیم داشت.»

او افزود:«در حوزه مس نیز شرایط مشابهی داشتیم. در سال ۵۷ برداشت حتی یک گرم مس را نداشتیم، اما الان شرایط متفاوت شده است. در سایر اقلام نیز پیشرفت های خوبی داشتیم.»

شریعتمداری با بیان اینکه ملت ایران برپایه توانایی های خود توانسته قدم های موثری را در حوزه های صنعتی بردارد،تصریح کرد:«علاوه بر همه مشکلاتی که در کشور وجود دارد، امید نیز رو به رشد بوده است؛ مدیران ما برخاسته از مردم و جزیی از مردم هستند.»

او با طرح این پرسش که انتظار مردم چیست؟ و آیا با وجود حمایت هایی که پس از جنگ تحمیلی از مجموعه صنعت خودرو شده، در جایگاه شایسته ای قرار دارد یا خیر؟ گفت:« پاسخ مردم به این موضوع خیلی خوب نیست؛ آنچه که ما تولید می کنیم را مردم می‌خرند.حال آنکه گزارش ها و نظرسنجی ها نشان می دهد که باید در جهت افزایش کیفیت خودروها گام های بلندتری برداریم.»

وزیر صنعت،معدن و تجارت با اشاره به اینکه فاصله رضایت مشتری از خودروها مطلوب نیست،عنوان کرد:« در این زمینه بیشتر تشریفاتی عمل می شود؛در حالی که باید به این پرسش هم جواب داد که علت و عوامل آن چیست؟»

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که صنعت خودروسازی بومی نیست و رقبا در دنیا دارای تجربیات مختلفی هستند، تصریح کرد:«در جذب سرمایه گذاری خارجی به معنای واقعی کار نکردیم و در تعهد متقابل، عمق ساخت داخل و تولید اجزای خودرو نتوانستیم در قراردادهای فبلی موفق باشیم.»

شریعتمداری متذکر شد:«امروز هم از سرمایه گذاری خارجی استقبال می کنیم؛ حتی آنهایی که سهم ۵۰ درصدی از تولید را می‌خواهند.»

وی افزود:«در تولید خودروهای برقی هنوز فاصله زیادی با دنیا نداریم؛ اگر در این رابطه کار موثری انجام دهیم، موفق خواهیم بود.»

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد:« ۳.۵ تا ۴ درصد تولید ناخالص داخلی سهم شرکت های خودروسازی است، ۱۲ درصد اشتغال صنعت نیز در بخش خودرو انجام می شود که جایگاه این صنعت را نه تنها در بخش اقتصادی، بلکه در بخش سیاسی و اجتماعی نیز بالا می برد.»

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 754585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 30
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سینا A1 ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
    81 0
    فکر کنم با این حرف شما خودرو مونتاژ کن ها یک قدم به ورشکستگی نزدیک شدن.جمله خیلی سنگینه
    • مهربان توسی A1 ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
      7 0
      اگه راست میگید دوکار بکنید اول خصوصی سازی 2شرکت رانتی خودروساز داخلی دوم کاهش تعرفه واردات کم مصرفها و تعرفه صفر برا هیبریدها
  • بی نام IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
    87 2
    تعرفه رو ببر بالاتر حله.
  • شهبازی A1 ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
    81 1
    این آقا نماینده عده ای است که با هم هستند به چه دلیل و منطقی در این شرایط 50 درصد تعرفه را بردند بالا به نظر شما غیر از این هست که برای منافع خاص بوده در تمام دنیا تمام ماشین های هیبریدی را با تعرفه صفر وارد می کنند برای سلامت جامعه اینجا 150 دز صد باید بدهی با این نرخ دلار ما مردم چقدر ساده هستیم که هر بار گول این کاندیدا را می خوریم
  • بی نام A1 ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
    70 1
    شما لطف کن تعرفه رو بیار پایین اونوقت این ارابه ساز هاتون ببینم میتونن رقابت کنن گرچه شما هم خیلی ناراضی نیستی مردم تو جاده ها بمیرن
  • احمدی IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
    28 1
    براساس مصوبه مجلس جهت بالا بردن کیفیت خودروهای تولید داخل دولت بایدسالنه ۵٪ ازعوارض وارادات خودرو را کاهش می داد ولی بر عکس امسال عوارض واردات را دوبرابر کرد با این حساب خودرو ساز داخلی اطمینان دارد که هیچ رقیبی نخواهد داشت وهر بنجلی تولید کند مردم مجبورند بخرند . اقای روحانی در شعارهای تبلیغاتی افاضه می فرمودند که مردم حق دارند خودروی خوب سوار شوند . عجب قولی ؟
  • بی نام A1 ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
    24 0
    شما تعرفه خودرو صفر کن که رضایت مردم جلب کنی به این خودرو سازها امیدی نیست.
  • بی نام A1 ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
    20 0
    یک بام و دو هوا .... سر کی داد میزنی برادر ؟ تعرفه رو بردی بالا فکر کردی اینها ارابه سازان هم کیفیت را بالا میبرند ... اما دریغ از اینکه حاشیه آنها را بالا بردید تا کیفیت را افزایش ندهند....
  • بی نام A1 ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
    29 0
    شما حقوق میگیری که انتقاد کنی؟ پس کی باید مشکلو حل کنه؟
  • بی نام IR ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
    29 0
    دیروز مدیرعامل سایپا اظهار فضل نمودن که بنز و هیوندای استاندار ایران را پاس نمیکنند.نمیدانستیم پراید از لحاظ کیفی از این دو خودرو ساز بالاتر است که فهمیدیم.
    • بی نام A1 ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
      0 0
      اون افرادی که برایشان سخنرانی می کرد که بودند؟
  • بی نام US ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
    24 0
    اقای شریعتمداری. اینها که خودرو ساز نیستند. اینها فرغون ساز هستند. ایران و کره جنوبی تبریبا در یک زمان خودرو سازی را شروع کردند. اما انها کجا و ما کجا. غیرت هم چیز خوبیه که ندارند.
  • بی نام A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
    12 0
    فقط انشاا...کاهش تعرفه واردات و مبارزه با رانت و ویزه خواری مافیای خودروسازی داخلی
  • بی نام A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
    17 0
    بنا بر قانون باید هر سال میزان تعرفه واردات کاهش پیدا میکرد.حتی قانون مصوب خودتون هم عمل نمیکنید.حداقل مطالبه مردم بازگشت به تعرفه های قبلی هست.
  • بی نام A1 ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
    20 1
    خراب بشه این ایران خودرو و سایپا
  • بی نام A1 ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
    9 1
    بنظرم ممنوعیت بالای ۴۰ هزار دلار رو هم شامل میشه، چون کلا اجرای مصوبه رو متوقف کرده.
  • بی نام A1 ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
    15 0
    میدونید تنها بازار این خودرو ها ایران هست و حتی خود چینی ها سوار این خودرو ها نمی شوند
  • بی نام A1 ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
    13 1
    چینیها به بهانه های زیاد پول نفت را نقدی پرداخت نمیکنن و دولت مجبوره جنس ازشون بخره. آیا این نوعی خفت و خواری نیست
  • بی نام A1 ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
    10 0
    تو این کشور کلا اثر همه چی روی چیزای دیگه گرون شدن بیشترشه و هجوم بیشتر امت برای خرید اون چیز.
  • بی نام A1 ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
    8 1
    انشالله که قیمت ارز برنگردد که وارد کنند گان پول یامفت به جیب بزنید
  • بی نام A1 ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
    12 1
    اینکاروزارت صنعت ومنفعت خیلی تعجب آور است حیف نیست مردم حلبی های متحرک داخلی راسوارشوند که هم محیطزیست را الوده میکندهم جانشان رابه خطر میاندازد
  • بی نام A1 ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
    16 1
    من فقط برام سواله اين كارشناساني كه ميگن نظر كارشناسي دادن چه كساني هستن و چرا گزارش كارشناسيشون به مردم ارائه نميشه؟ با يه حساب سرانگشتي ارزش حرارتي بنزين و گازنيروگاه هاي برقي، و آلايندگي هردو، واضحه حتا خودروي الكتريكي هم باعث افزايش آلودگي محيط ميشه، خودروي هيبريدي فقط به عنوان بهترين مسير براي ايجاد فرصت جهت آماده سازي توليد پاك هيدروژن و خودروهاي هيدروژني هستش وقتي ميگن فرار مغز خطرناكه ميگن به درك كه برن، نتيجش ميشه اين كارشناسي هاي هزاردرصد غلط در سطح تصميم گيري كلان كشور
    • بی نام A1 ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
      0 0
      استاد داری اشتباه می زنیخودروی هیبریدی خودروی هیدروژنی نیست. یه کم مطالعه کنید بعد نظر بدید لطفا
  • بی نام A1 ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
    15 1
    این اقدام باید برای تعرفه باقی خودرو های وارداتی هم صورت بگیره. افزایش تعرفه ها هیچ سودی عاید مردم نمیکنه فقط باعث شد یک عده ای خاص سرمایه هاشون یک شبه چندین برابر بشه که بهش میگن رانت خوری.
  • بی نام A1 ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
    3 3
    فقط پراید
  • بی نام A1 ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
    10 2
    گرون کنین ما مردمم خدایی داریم
  • اردلان IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
    10 1
    شرکت مس سرچشمه 1351 تشکیل شده است .آیا واقعا تا سال 1357 یک گرم مس هم برداشت نکرده ؟
  • بی نام IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
    0 0
    یک راه حل ساده و امکان پذیر برای خصوصی کردن شرکتهای دولتی این است که دولت به جای اینکه به دنبال فروش مالکیت شرکتها باشد. مالکیت را نگه دارد و فقط حق رای برای انتخاب هیات مدیره را بفروشد. اینطوری به راحتی مدیریت خصوصی میشود و دولت هم به عنوان بازرس و حسابرس نقش خود را به عنوان ناظر بر عملکرد مدیریت بخش خصوصی اعمال میکند.
  • بی نام EU ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
    8 0
    خدا لعنت کنه ظالمینی رو که قیمت ماشینو و تعرفه شو بالا بردن البته دستور از جایه دیگه بود و مردم هم باید بمیرن تو جاده ها و نابود شن.......................
  • بی نام A1 ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
    8 0
    یعنی مسوولی نداریم که نقش اپوزیسیون را هم همزمان بازی نکند؟