افزایش شفافیت در جامعه از مهم‌ترین مزایای شبکه‌های اجتماعی است

رئیس دانشگاه فنی حرفه ای قاضی طباطبایی ارومیه گفت: افزایش شفافیت در جامعه از مهم‌ترین مزایای شبکه‌های اجتماعی است

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، همایش فضای مجازی فرصت ها و تهدیدها در دانشگاه فنی حرفه‌ای قاضی طباطبایی ارومیه برگزار شد.

افزایش شفافیت در جامعه از مهم‌ترین مزایای شبکه‌های اجتماعی است

یعقوب پوراسد در این مراسم گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای با توجه به اهمیت فضتی مجازی همایش فضای مجازی را برگزار کرد چراکه دانشگاه‌ها در کنار وظیفه علمی و آموزشی خود دیگر وظایف اجتماعی را بر عهده دارند از این رو ما تلاش داریم در بسیاری از بخش‌ها فعالیت کنیم.
وی اظهار کرد: فضای مجازی هم جنبه‌های مثبت و هم جنبه‌های منفی دارد و این فضا همانند شمشیر دو لبه است و در این میان مهم اینست که چگونه از آن استفاده کنیم.
رئیس دانشگاه فنی حرفه ای قاضی طباطبایی ارومیه خاطر نشان کرد: باید آموزش دهیم تا خانواده‌ها به درستی از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی استفاده کنند و در این میان متاسفانه برخی از مسئولان و خانواده‌ها هم باید به وظایف خود به خوبی عمل نمی‌کنند و در این میان باید مدیریت خوبی داشت تا بتوان از آن به درستی استفاده کرد.
پوراسد گفت: فضای مجازی در نوع خود می‌تواند مشکلات امنیتی و سیاسی و مشکلات خانوادگی ایجاد کند و دشمنان از این زمینه درصدد حمله بر تفکرات و امنیت مردم هستند و از این فضا می‌توانند در جامعه یأس و ناامیدی ایجاد کنند در حالی که این ژمینه می‌تواند وسیله‌ای برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی، پیشبرد اقتصاد مقاومتی و تولید ملی باشد.
وی افزود: در این میان وظیفه ما ایجاد حساسیت در جامعه است تا نخبگان به مسایل مختلف ورود کرده و مشکلات را برطرف کنند به گونه‌ای که ضعف مدیریتی در این فضا گفته می‌شود که اگر از سوی دشمنان باشد برای ضعف و نابودی است ولی از داخل فقط به دنبال شفاف سازی هستیم که باید از آن استقبال شده و مشکلات را برطرف کنیم.
وی در پایان تصریح کرد: یکی از بزرگ‌ترین مزایای فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی افزایش شفافیت در جامعه است که می‌تواند همانند آینه عمل کرده و درصدد برطرف کردن مشکلات برآییم.

دشمنان از طریق فضای مجازی درصدد ضربه زدن به کشور هستند

سرهنگ ابراهیمی هم گفت: دشمنان درصدد ایجاد بحران در کشورما هستند بطوریکه تضعیف جایگاه رهبری و به سقوط کشاندن نظام هدف اصلی دشمنان است که تهاجم فرهنگی در رأس امورات دشمنان قرار دارد و این همایش‌ در این راستا برگزار می‌شود.
وی افزود: یقینا ایجاد امنیت و کاهش مخاطرات برای فعالیت‌های علمی، اطلاعاتی، دینی و اقتصادی برای پیشبرد کارهاست تا فعالیت‌های خود را افزایش دهیم که بر عهده پلیس جکهوری اسلامی ایران و فتاست.
جانشین فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی اظهار کرد: فرصت‌ها و آسیب‌هایی قرر دارد که باید دید جهان امروز به کجا می‌رود و امروز می‌توان گفت در عصر سایبری به پیش می‌بریم.

در آینده، نرم‌افزارها بر دنیا حکومت می‌کنند

فتح نژاد هم با اشاره به لزوم درک درست از فضای مجازی اظهار داشت: نخست باید دید فضای مجازی چیست و تنها آن را در شبکه‌های اجتماعی و چت کردن نباید دید.
وی افزود: فضای مجازی از فضای حقیقی جدا نیست به گونه‌ای که این فضا ادامه فضای فعلی است و رویاهایی که در ذهن ایجاد می‌شود را می‌توان در فضای حقیقی پیاده‌سازی کرد.
دبیر کمیته فضای مجازی مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: سخنان مقام معظم رهبری در اهمیت فضای مجازی بسیار ارزشمند بوده و همانند میدان جنگ است به گونه‌ای که اگر نیروهای انقلابی این فضا را به حال خود بگذارند ضربه‌های بزرگی می‌خوریم و نباید اجازه دهیم این فرصت‌ها ضایع شود.
فتح‌نژاد گفت: کشور ما و جوانانش می‌توانند به سطح کشورهای پیشرفته و شاید بالاتر از آن هم دست یابند به گونه‌ای از این فضا استفاده نکنیم از علم و پیشرفت‌های ان دور باشیم بلکه باید نهایت استفاده را کرد.
وی در پایان اضافه کرد: در چند سال آینده نرم افزارها بر دنیا حکومت خواهند کرد و اگر در این ارتباط تلاشی انجام نشود از پیشرفت کنونی غقب خواهیم ماند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 757483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =