کارگردان سرشناس ترکیه‌ای به تماشای «هجوم» نشست

فیلم «هجوم» ساخته شهرام مکری با حضور نوری بیگله جیلان کارگردان سرشناس ترکیه‌ای در جشنواره فیلم استانبول به نمایش درآمد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فيلم سینمایی «هجوم» به کارگردانی شهرام مکری و تهیه‌کنندگی سپهر سیفی در آخرين روز جشنواره فيلم استانبول به نمايش درآمد و نوري بيگله‌جيلان كارگردان سرشناس تركيه به همراه بازيگران و تهيه‌كننده فيلم «روزي روزگاري در آناتوليا» از تماشاگران این فیلم بودند.

مكري قبل از نمايش فيلم با اشاره به حضور اين كارگردان در سالن گفت: «نوری بیگله‌جیلان در ميان علاقمندان سینما در ايران جايگاه ويژه‌اي دارد و من از علاقه مندان واقعي سينماي جيلان هستم.»

مکری نمايش «هجوم» در جشنواره استانبول را به اين كارگردان مطرح ترکیه تقديم کرد.

بعد از نمايش فيلم کارگردان «هجوم» در جلسه پرسش و پاسخ با حضور تماشاگران شركت كرد. بيشتر سوالات مطرح شده در جلسه درباره ايده اجرايي فیلم بود. همچنين مكري در پاسخ به پرسش يكي از تماشاگران ايراني حاضر در سالن كه از مكري درباره حواشي پيش آمده درباره جشنواره برلين پرسيد، گفت: «حتما حالا كه شما هم که فيلم را ديديد مثل من معتقديد كه این فیلم درباره همجنسگرايي نيست. «هجوم» فيلمي درباره سينما وروش هاي بياني در آن است. موضوع مطرح شده درباره جنسيت آنطور كه از نظر برخي ممكن است به همجنسگرايي بپردازد از نظر من كه سازنده فيلم هستم درباره مساله انتخاب است. ما در سنت نمايشي ايراني بازيگران مرد پوش وزن پوش زيادي داشتيم واين در فرهنگ و يا ادبيات ما معني همجنسگرايي نمي‌دهد. از طرف ديگر ما نمي‌توانيم از اظهار نظر متفاوت مخاطبان فرهنگ‌هاي ديگر درباره فيلم‌مان جلوگیری کنیم.»

او همچنين تاکید كرد: «كانديداتوري فيلم در هيچ بخشي از هيچ جشنواره‌اي با هماهنگي سازندگان يك فيلم اتفاق نمي‌افتد.»

مكري درباره اينكه آيا ترسي از توقف نمايش فيلمش درايران ندارد هم توضیح داد: «فيلم «هجوم» با طي كردن تمام مراحل قانوني ساخته شده و در ايران با وجود اختلاف نظرهاي زياد همه به قانون اهميت مي‌دهند. اين تنها يك بحث سينمايي بين كارشناسان اين حوزه است.»

فيلم «ماهي وگربه» ساخته قبلي مكري هر دو جايزه اصلي جشنواره مستقل استانبول را دريافت كرده بود و حالا «هجوم» به صورت ويژه در اين جشنواره نمايش به نمایش درآمده است.

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 758028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =