بلوغ قوانین در ساماندهی مؤسسات پولی و بانکی با محوریت بانک مرکزی اتفاق افتاده است

ادغام بانک‌ها بخشی از سیاست‌های دولت و مجموعه اقتصادی و سیاست‌گذاران پولی و بانکی است که می‌توان گفت ناشی از بلوغ قوانین است که طی سال‌های اخیر و به دنبال ساماندهی مؤسسات مالی و اعتباری و با تلاش‌های عالمانه بانک مرکزی اتفاق افتاده است.

دکتر نتاج مدیرعامل بانک قوامین در برنامه زنده تلويزيوني با اشاره به مطلب فوق یادآور شد: ادغام برخی از بانک‌ها که از سوی معاونت نظارتی بانک مرکزی اعلام شده درواقع بخشی از سیاست‌هایی است که در خصوص بانک‌ها و مؤسسات دارای مجوز و در راستای سیاست‌های بانک مرکزی به‌عنوان محور اصلی سیاست‌گذاری مجموعه اقتصادی کشور برنامه‌ریزی‌شده است که البته بایستی برای تحقق این ادغام‌ها مراحل قانونی طی شود.

دکتر نتاج با تأکید بر این‌که بررسی‌ها نشان داده است که در خیلی از نقاط کشور به‌خصوص نقاط محروم با کمبود شعبه‌های بانکی روبرو هستیم. تصریح کرد: کارکنان بانک‌هایی که در حال ادغام هستند، نبایستی دغدغه‌ای در خصوص امنیت شغلی خود داشته باشند.

دکتر نتاج

مدیرعامل بانک قوامین بهترین راه برای شناسایی بانک‌های دارای مجوز را، بانک مرکزی اعلام کرد و گفت: لیست تمامی بانک‌ها و مؤسساتی که دارای مجوز هستند در سایت بانک مرکزی ثبت‌شده است و در چهارچوب ضوابط و مقررات مالی و پولی فعالیت می‌کنند و مردم می‌توانند با مراجعه به سایت بانک مرکزی از اسامی بانک‌هایی که دارای مجوز هستند مطلع شده و با خیال راحت از خدمات این بانک‌ها و مؤسسات استفاده نمایند.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 763071