۰ نفر
۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰

با انتشار مرحله دوم اوراق اجاره بر مبنای سهام شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیکو) توسط شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) و مشاوره شرکت تأمین سرمایه امین، در آخرین روزهای کاری سال 96 مجموعاً 30 هزار میلیارد ریال اوراق اجاره سهام عرضه شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،مدیر عامل تأمین سرمایه امین با اعلام این خبر گفت: نخستین اوراق اجاره بر مبنای سهام به حجم 10هزار میلیارد ریال با بازپرداخت یکساله و سود سالیانه 20 درصد، به نام شرکت شستا و دارایی سهام شرکت تاپیکو روز سه‌شنبه هفته گذشته به طور کامل و در بازه زمانی کوتاه عرضه شد و امروز عرضه مرحله دوم آن و به حجم 20 هزار میلیارد ریال با بازپرداخت سه‌ساله اجرایی شد.

سعید بداغی توضیح داد: برای متعهد پذیره نویسی و بازارگردانی مرحله دوم اوراق با حجم20 هزار میلیارد ریال، بزرگترین کنسرسیوم سال 96 با راهبری تأمین سرمایه امین و با همکاری تأمین سرمایه‌های محترم سپهر، کاردان و نوین شکل گرفت.

وی افزود: در این کنسرسیوم، تعهد پذیره‌نویسی و بازارگردانی 7 هزار میلیارد ریال بر عهده تأمین سرمایه امین، 5 هزار میلیارد ریال بر عهده تأمین سرمایه سپهر، 5 هزار میلیارد ریال بر عهده تأمین سرمایه کاردان و 3 هزار میلیارد ریال بر عهده تأمین سرمایه نوین بود.

بداغی تاکید کرد: تأمین سرمایه امین با تشکیل این کنسرسیوم در یک زمان بسیار کوتاه، همکاری بی‌نظیری را تشکیل داد که منجر به یک موفقیت بزرگ در بازار سرمایه شد؛ البته تعهد پذیره‌نویسی و بازارگردانی مرحله نخست با حجم 10 هزار میلیارد ریال که در روز سه‌شنبه عرضه شد مشاوره، تعهده پذیره‌نویسی و بازارگردانی بر عهده تأمین سرمایه امین قرار داشت.

وی تأکید کرد: تضامین این انتشار نیز ترکیبی از تضمین بانک توسعه تعاون و توثیق سهام بود. در حقیقت این برای نخستین بار است که توثیق سهام به عنوان ضمانت انتشار اوراق اجاره انجام می‌پذیرد.

مدیر عامل تأمین سرمایه امین در پایان گفت: با توجه به اینکه روند اجرای این کار در آخرین روزهای کاری سال جاری اجرایی شد، اما با تلاش همکاران و برنامه بازاریابی مناسب، در مدت زمانی کوتاه و فشرده موافقت اصولی انتشار اخذ و کار عرضه با موفقیت به پایان رسید که شایسته است بدینوسیله از سازمان بورس، فرابورس، سپرده‌گذاری مرکزی و مدیریت دارایی مرکزی سپاسگزاری نماییم.

35224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 763478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =