ایرنا نوشت: « شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی » معاون نخست وزیر و وزیر امورخارجه قطر خواستار گفت وگوی مستقیم آمریکا و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با ایران شد.

وزیر امورخارجه قطر در گفت وگو با شبکه «فرانس 24» گفت که خواستار توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران هستیم.

وی افزود: دوحه برای پاسخ به نگرانی های آمریکا و کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس) گفت وگوی مستقیم با تهران را پیشنهاد می کند.

وزیر امورخارجه قطر با اشاره ضمنی به تلاش های اخیر عربستان برای آغاز فعالیت های هسته ای، گفت که قطر با مسابقه تسلیحات هسته ای در منطقه مخالف است.

«محمد جواد ظریف» وزیر امور امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اخیرا طی سخنانی در شورای روابط خارجی آمریکا با بیان اینکه ما در منطقه از نبود گفت‌وگو رنج می‌بریم، گفت: پیشنهاد می‌کنیم که یک گفت‌وگوی منطقه‌ای میان طرف‌ها انجام شود.

وزیر امورخارجه ایران با بیان اینکه تصور هراس ایران از گفت‌وگو در منطقه، تصوری کاملا اشتباه است، اظهار داشت: مسائل مختلفی در منطقه وجود دارد که باید در مورد آنها گفت‌وگو کنیم. ما تصمیم گرفتیم که این موضوع را وارد توافق هسته‌ای نکنیم اما ما نیز برای گفت‌وگو در مورد مسائل منطقه درخواست‌های جدیدی داریم.

ظریف افزود: بر مبنای اصول احترام به تمامیت ارضی و همچنین عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر، می‌توان وارد گفت‌وگوهای منطقه شد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 772820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =