نشست نقد و بررسی انیمیشن سینمایی «قلب سیمرغ» ساخته زنده‌یاد وحید نصیریان در خانه هنرمندان برگزار می‌شود و گروه کر فیلارمونیک ایران به رهبری علیرضا شفقی‌نژاد به یاد این فیلمساز فقید قطعاتی را اجرا خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست نقد و بررسی انیمیشن سنیمایی «قلب سیمرغ» به کارگردانی وحید نصیریان روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه ساعت 17 با حضور عوامل در خانه هنرمندان برگزار می شود.

به همین مناسبت در ابتدای برنامه و قبل از نمایش «قلب سیمرغ» گروه کر فیلارمونیک ایران به رهبری علیرضا شفقی نژاد قطعاتی از مایسترو لوریس چکناوریان را روی صحنه اجرا خواهند کرد.

پس از اجرای گروه کر فیلارمونیک ایران، انیمیشن سینمایی «قلب سیمرغ» برای حاضرین در سالن ناصری خانه هنرمندان نمایش داده می شود و پس از ان نشست نقد و بررسی این فیلم با حضور عوامل و دوستان زنده یاد وحید نصیریان پخش خواهد شد.

در این فیلم انیمیشن که توسط مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تولید شده و این روزها در گروه سینمایی «هنر و تجربه» در حال اکران است؛ بازیگرانی چون حمید فرخ نژاد در نقش «رخش»، رضا کیانیان در نقش «شیردال»، الهام پاوه نژاد در دو نقش «آفرین» و «هما»، پرویز پورحسینی در نقش «سپنتا»، امین قاضی در نقش «رها»، علیرضا طاهری در نقش «رستم»، آرزو آذری در نقش «مینو» و وحید نصیریان در نقش «دم شیرال» صداپیشه نقش هایی هستند که نصیریان در «قلب سیمرغ» خلق کرده است.

در خلاصه داستان انیمیشن سینمایی «قلب سیمرغ» چنین آمده است: در آینده‌ای دور، میان انسان‌های کره زمین جنگی همه گیر در حال انجام است. در این میان، «سپنتا»، سعی دارد «مینو»، زن پا به ماهش را از این مهلکه بیرون برده و به غاری برساند که توسط نیروی «سیمرغ» از آن محافظت می‌شود. آنها نام فرزند خود را «رها» می‌گذارند. در گیر و دار این جنگ، «اژدهاک» که در کوه دماوند به بند کشیده شده بود، آزاد می‌شود. رها پس از سا‌ل‌ها به جنگ اژدهاک می‌رود و با وجود کوچکیش بر اژدها پیروز گشته و ناجی سرزمینش می‌شود.

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 772822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۷
    0 0
    گروه کر نمی نوازد بلکه می خواند ...