ایسنا نوشت: شبکه اسکای نیوز مدعی شد مقتدی صدر به العبادی پیشنهاد داده تا از حزب الدعوه خارج شود و با ائتلاف با فهرست "السائرون" در پست نخست‌وزیری عراق بماند.

 شبکه اسکای نیوز عربی به نقل از "منابع آگاه در عراق" گزارش داد که این پیشنهاد مقتدی صدر، رهبر جرایان صدر عراق که فهرست مورد حمایت‌اش (السائرون) در انتخابات پارلمانی اول شد، در دیدار روز گذشته با حیدر العبادی، نخست وزیر عراق درباره تشکیل دولت جدید مطرح شده است.

صدر و العبادی پس از دیدار روز شنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی، گفت‌وگوهای خود را سازنده خواندند بر لزوم تشکیل فوری دولتی با حضور همه گروه‌های سیاسی تاکید کردند.

یکی از احتمالات مطرح برای تشکیل فراکسیون اکثریت پارلمان عراق به گونه‌ای که بتواند تعیین کننده پست نخست‌وزیری باشد، همپیمان شدن فهرست السائرون مقتدی صدر(54 کرسی) با ائتلاف النصر العبادی(42 کرسی)، جریان الحکمة(19کرسی)، ائتلاف الوطنیه(21 کرسی) و احزاب کرد(نزدیک به 50 کرسی) است که این طرح مورد حمایت کشورهای عرب منطقه است. بیشترین مشکل در این طرح تمایلات جدایی‌طلبانه مسعود بارزانی است که 25 کرسی کردها را در اختیار دارد و شروط خود را برای ائتلاف با هر جریان سیاسی دیگری دارد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 778259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =