خداحافظی مؤسس زبان برنامه‌نویسی پایتون با اعضاء

با رفتن «خیدو فان روسوم»، مبدع و نویسنده اصلی زبان برنامه‌نویسی پایتون/ Python، بحران در رهبری محبوب‌ترین زبان اوپن سورس وارد فاز جدی خود شد.

 

به گزارش خبرآنلاین، بعد از 30 سال، برنامه‌نویس هلندی ملقب به «دیکتاتور خیرخواه جاویدان» در نامه‌ای سرگشاده از رفتن خود برای استراحتی طولانی خبر داد.{لینک}

برنامه‌نویس 63 ساله مقیم کالیفرنیا از اتوبوسی حرف زده که منتظر وی بوده و سعی می‌کند فهرستی از بیماری‌هایی که درگیر آن است را از بین ببرد.

روسوم از جملاتی مانند استراحت طولانی‌مدت برای خود در حالی نام‌برده که دیگر قادر به مدیریت هرروزه برای تشکیلات پایتون نیست و اعتراف هم کرده است که دیگر جوان نخواهد بود تا به مبارزه هرروزه ادامه دهد و درنهایت از سمت «دیکتاتور خیرخواه» خود را بازنشسته می‌کند.

البته روسوم همچنان پرزیدنت سازمان غیرانتفاعی پایتون و Cpython باقی خواهد ماند که خطاب به برنامه‌نویسان نوشت: زین پس شما دنبال ایجاد دموکراسی خواهید بود؟ یا آنارشیسم یا دیکتاتوری؟ یا ایجاد یک فدراسیون؟

برای روسوم این مهم است که حلقه اول برنامه‌نویسان اصلی چگونه باهم کنار بیایند.

به نظر می‌رسد در روزهای آینده باید منتظر حوادث تلخ برای آینده پایتون باشیم، مگر اینکه سازمانی بزرگ با روسوم برای ادامه کار کنار بیاید تا شاهد سقوط این زبان برنامه‌نویسی نباشیم.

{ پایتون یک زبان برنامه‌نویسی همه‌منظوره، سطح بالا،شی‌گرا، اِسکریپتی و متن‌باز است که توسط خودو فان روسوم در سال ۱۹۹۱ در کشور هلند طراحی شد. فلسفهٔ ایجاد آن تأکید بر دو هدف اصلی خوانایی بالای برنامه‌های نوشته‌شده و کوتاهی و بازدهی نسبی بالای آن است. کلمات کلیدی و اصلی این زبان به‌صورت حداقلی تهیه‌شده‌اند و در مقابل کتابخانه‌هایی که در اختیار کاربر است بسیار وسیع هستند.}

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 789639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
    3 1
    موسس پاسكال و بيسيك كجاست?