ایسنا نوشت: سخنگوی شورای شهر تهران نسبت به اهداء ۲۰ بیلبورد به تبلیغ یک فیلم واکنش نشان داد و گفت: مدیران شهری مسئولانه سخن بگویند و اگر تکذیب می‌کنند مسئولانه تکذیب کنند.

علی اعطا در مورد سخنان رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران در مورد اهداء ۲۰ بیلبورد برای تبلیغات یک فیلم گفت: اختصاص بیلبورد برای تبلیغات فرهنگی، ساز و کار روشن و متولی مشخصی دارد و روزانه ده‌ها درخواست به سازمان زیباسازی ارسال می‌شود که طبیعتا این درخواست‌ها بررسی شده و تعدادی از آنها موافقت شده و با تعدادی آنها نیز مخالفت می‌شود.

او با بیان اینکه ساز و کار اختصاص بیلبورد برای تبلیغات مشخص است و معیارهای خاصی دارد، تصریح کرد: به نظرم فی نفسه ایرادی در این نیست که سازمان ورزش برای حمایت از فیلمی با موضوع ورزشی، درخواست بیلبورد به عنوان تبلیغات فرهنگی داشته باشد و در این مورد هم ظاهرا درخواستی به سازمان زیباسازی ارسال شده و تا جایی که مطلع هستم هنوز زیباسازی درخواست را بررسی نکرده و تصمیمی نگرفته است.

اعطا با بیان اینکه معیارهای مشخصی در سازمان زیباسازی وجود دارد و گروهی درخواست‌ها را بررسی کرده و در این زمینه تصمیم می‌گیرند، گفت: اشکالی به این فرآیند وارد نیست اما به گمانم مدیران شهری هم باید مسئولانه تر سخن بگویند و در حوزه‌ای که حوزه مسئولیت و اختیار آنها نیست وعده ندهند. به ویژه در شرایطی که موضوعی هنوز در مرجع تصمیم گیری، به تصمیم نرسیده است. اگر هم تکذیبیه منتشر می‌کنند، مسئولانه تکذیبیه منتشر کرده و دقت بیشتری در اظهار نظرها به خرج دهند.

سخنگوی شورای شهر با بیان اینکه نکته مهم دیگر این است که در هفته‌های اخیر فوتبال موجب شکل گیری نمادی از انسجام و وحدت در جامعه شده و مردم به طور یکپارچه از تیم ملی حمایت می‌کردند، افزود: توجه سازمان ورزش به فوتبال کار صحیح و قابل دفاعی است اما اینکه در سالی که به لحاظ مالی، سال دشواری است ما برای مصرف بودجه و امکاناتی که در حوزه‌های فرهنگی و یا کمک‌ها در اختیار داریم چگونه اولویت بندی شود، از اهمیت جدی برخوردار است. اگر از ورزش فوتبال حمایت فرهنگی می‌کنیم اهمیت جدی دارد که این حمایت را از کجا و چگونه اعمال می‌کنیم و اینکه آیا در همان حوزه فوتبال تصمیم ما و اولویت بندی ما برای حمایت کردن بهترین انتخاب بوده یا نبوده است؟

اعطا با بیان اینکه خوشحالم که رسانه‌ها به این میزان واکنش نشان داده و افکار عمومی نسبت به عملکرد ما حساس هستند، گفت: عملا اقدامات ما را گام به گام از حرف تا تصمیم و از تصمیم تا عمل از جهت منافع عمومی شهر و شهروندان پالایش می‌کنند و این مسئله هم یکی از همان موارد است و کسی مخالف حمایت از این قبیل تبلیغات فرهنگی به ویژه در حوزه ورزش فوتبال نیست اما باید دقت کنیم در سالی مثل امسال با این دشواری‌ها که پیش روی ما است مسائل را در همان حوزه، اولویت بندی مناسب کنیم.

۴۲۲۳۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 789738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =