محمد خوش‌چهره گفت: اقتصاد ایران نیازمند اقدامات آنی و فوری است و در صورتی که اقدامات میان مدت و بلند مدت در دستور کار قرار گیرد، مشکلات کاهشی تجربه نخواهد کرد.

این استاد دانشگاه در گفتگو با خبرآنلاین افزود: در شرایط موجود کشور، ما نیازمند تشخیص دقیق و درست بیماری و ارائه نسخه برای رفع علائم آن هستیم اما بخش مهمی از صحبت های مقامات، مسئولان و حتی کارشناسان، اقدامات بلند مدت و میان مدت را هدفگذاری می کند.

وی ادامه داد: البته چرخش‌هایی قابل توجه در سیاست‌های اقتصادی دولت اتفاق افتاده است و امروز تاکید بر اینکه ما در جنگ اقتصادی به سر می بریم، مورد اشاره قرار می گیرد اما ضروری است در این حوزه مشکلات و موضوعات را تفکیک کنیم .

 وی گفت: امروز اقتصاد بیمار ایران با کاهش ارزش پول ملی روبروست، این همان مساله ای است که باید بدان توجه کرد . هر اقدام کوتاه مدتی که بتواند مانع از تداوم این روند باشد ضروری است .

 خوش چهره افزود: حتی اگر اقدامات میان مدت و بلند مدت تاثیر آنی و فوری نداشته باشد، نمی توان اجرای آن را ضروری دانست.

وی وضعیت اقتصاد ایران را به بیماری تشبیه کرد که در اثر تصادف با شکستگی استخوان و درد روبروست اما یکی از شریان های حیاتی اش نیز درگیر خونریزی است و گفت: در این صورت اگر شکستگی در ابتدا مورد توجه دکتر قرار گیرد، ممکن است بیمار جان خود را در اثر خونریزی از دست بدهد.

وی کاهش ارزش پول ملی را نیز همان خونریزی شدید خواند و گفت: دیگر اقدامات میان مدت و بلند مدت پس از مهار این بحران باید در دستور کار قرار گیرد.

او در این حوزه تناسب مجازات ها برای اخلالگران و سوء استفاده کنندگان را ضروری خواند و گفت: در این حوزه با موعظه و نصیحت و ارائه رهنمود اخلاقی کاری از پیش نخواهد رفت.  

 

223223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 801006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =