۰ نفر
۳۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۶
آمریکا: آماده امتیاز دادن به ایرانیم

«برایان هوک» رئیس گروه موسوم به «اقدام ایران» در وزارت امور خارجه آمریکا با تکرار خواست مقام‌های این کشور برای مذاکره با تهران گفت: اگر مقام‌های ایرانی تصمیم به اتخاذ مسیر متفاوتی بگیرند، آماده‌ایم برای ارائه امتیازهای بسیار گفت وگو کنیم.

به گزارش ایرنا، هوک در گفت وگویی با روزنامه «الشرق الاوسط» بار دیگر با انتقاد از سیاست‌های دولت پیشین آمریکا و تکرار اتهام‌ها علیه ایران در منطقه، گفت: توافق هسته‌ای با ایران به عنوان یک معاهده ثبت نشد، چرا که حمایت کنگره آمریکا را نداشت و زمانی که «باراک اوباما» کاخ سفید را ترک کرد، از اعتبار قانونی ساقط شد.

مضحک بودن این ادعاها آنجا نمود می‌یابد که برجام نه تنها مورد حمایت اتحادیه اروپا، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و دولت‌های وقت پنج کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد است، بلکه قطعنامه 2231 مصوب این شورا، آن را از منظر حقوقی در جایگاه محکمی قرار داده است؛ چنانکه نقض پیمان از سوی آمریکا، محکومیت جامعه جهانی را به دنبال داشت.

هوک در بخش دیگری از صحبت‌های روز شنبه خود مدعی شد: تهدیدها از جانب ایران بسیار بزرگتر از موضوع هسته‌ای است و دارا بودن‌ زرادخانه‌‌ای از موشک‌های مختلف، تهاجمات دریایی، حملات سایبری، صدور انقلاب، ایجاد وحشت در دیگر کشورها، بی‌ثبات‌سازی همسایه‌ها، گروگان‌گیری، اقدام به ترور، بمب گذاری و ربایش را هم شامل می‌شود.

این دیپلمات آمریکایی که کشورش کارنامه سیاهی در جنگ‌افروزی، فروش سلاح، تجاوز به خاک دیگر کشورها و نقض حقوق بشر دارد، در ادامه اتهام‌زنی‌های خود گفت که ایران خواستار «تکرار مدل لبنان» در منطقه است.

وی در پاسخ به این سوال که دولت آمریکا چه برنامه‌ای برای مذاکره احتمالی با تهران دارد، گفت: حوزه‌هایی را که مایل به گفت وگو درخصوص آن‌ها هستیم، تعیین کرده‌ایم که بخشی از آن، مرتبط با همه مواردی است که منافع مثبت آن به مردم ایران می‌رسد.

هوک در ادامه ادعاهای خود، بار دیگر با تکیه به ادبیات تهدید گفت: شاید ایرانی‌ها الان مایل به مذاکره نباشند، اما تجربه تاریخی نشان داده است، زمانی که این کشور تحت فشار قرار بگیرد، به میز مذاکره برمی‌گردد.

وی با ادعای «عدم وجود مدیریت صحیح اقتصادی در ایران و هزینه‌تراشی فعالیت‌های منطقه‌ای تهران» گفت: زمانی می‌رسد که حکومت ایران باید هزینه - فایده اقداماتش را در نظر بگیرد.

دولت آمریکا طی ماه‌های گذشته به شیوه‌های مختلف خواستار گفت وگو و مذاکره با ایران شده؛ اما به موجب پیمان‌شکنی‌های گذشته، با مخالفت مقام‌های کشورمان مواجه شده است.

رئیس جمهوری آمریکا پیش از این برای دیدار «بدون پیش‌شرط» با مقام‌های ایرانی اعلام آمادگی کرده بود. وی زمانی دیگر هم گفت که حاضر است برای دستیابی به آنچه که «توافقی واقعی با تهران» می‌خواند، پای میز مذاکره بنشیند.

وی اردیبهشت ماه سال جاری با عهدشکنی و دهن کجی به جامعه بین المللی، از برجام خارج شده و تحریم ها علیه مردم ایران را بازگردانده بود.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 806553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی CA ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    4 9
    هر کس در ایران به گمان اینکه آمریکا دیگر بدعهدی نخواهد کرد سراغ مذاکره با آنها برود از دید من خائن است چون آمریکا ثابت کرده که قابل اعتماد نیست. هر وعده ای که بدهند و به قول خودشان هر امتیازی بدهند، رئیس جمهور بعدی آنها به راحتی آب خوردن آن وعده و امتیاز را لغو خواهد کرد. مسئولین ارگر دزدهای داخلی را مهر کنند همه چیز درست می شود. مشکل ما با آمریکا نیست.
  • بی نام DE ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    6 2
    اوباما هیچی رو نه امضا کرد نه تضمین داد.. کاملا مشخص بود که اصلا قرار نبود امریکا چیزی به ایران بده.. الانم قرار نیست چیزی بده جز تحریم.. اوباما گفت ما میخواهیم مدل مذاکره با گورباچوف رو پیگیری کنیم که کردن
  • رضا A1 ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    3 2
    همون برجام رو زدین زیرش
  • بی نام A1 ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    4 2
    خب این فرصت خوبی هست تا ببینیم میتونیم بدون نفت زندگی کنیم
  • بی نام IR ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    7 2
    من یه پیشنهاد دارم. بگید به برجام برگردند. حداقل دو سال اجازه بدن ما همه مزایای برجام رو دریافت کنیم بعد اگر خواستند ببینیم حرف حسابشون چیه. توی مذاکره هم که قرار نیست تا نشستیم امتیاز بدیم . چند سال طولش میدیم بالاخره توی این چند سال یه اتفاقی میفته
  • بی نام A1 ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    2 3
    خفه شو
  • بی نام A1 ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    1 2
    همین طوری پیش بریم هر چی چاقو هم تو کشوره باید جمع شه آخه ما خیلی خطرناکیم نهایتا هر خونه میتونه یه چاقوی میوه خوری کند داشته باشه و نظامیان هم یه سپر و نیزه بستشونه...وقتی یه چیزیو لو دادی بقیه رو هم میخوان لعنت بر ایرانیان خائن چه داخل چه خارج...
  • بی نام IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
    2 0
    براي خنده بوده جدي نگيريد با اين اقتصاد زپرتي شديد مايه مضحكه دنيا.فكر ميكننند شما دون كيشوت هستيد
  • بی نام A1 ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
    0 2
    مشکلی نداره ما هر کاری شما بگید انجام میدیم شما هم از خاورمیانه خارج بشید و پایگاه هاتون تو خلیج فارس و منطقه رو تعطیل کنید ما هم هر چی شما بگید انجام میدیم
  • بی نام A1 ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
    1 3
    بی شرف هایی که قراردادهای بین المللی را پاره می کنند و زیر امضای خودشان هم می زنند لایق چیزی جز درک نیستند.