ستاره این روز‌های فوتبال عراق و پرسپولیس با تلخ‌ترین خبر تمام زندگی خود روبه‌رو شد. خبری که فوتبال او را تحت‌الشعاع قرار داد.

بروزنامه خبرورزشی نوشت: چند ساعت تا بازی با آرژانتین در اولین شب از تورنمنت چهارجانبه «سوپرکلاسیکو» ریاض اردوی عراق دستخوش اتفاقی تلخ قرار گرفت که می‌توانست همچون بمب روحیه ملی‌پوشان این کشور را تحت‌الشعاع قرار دهد. به همین خاطر سرمربی اسلوونیایی با هماهنگی رؤسای فدراسیون فوتبال و مدیر تیم ملی بلافاصله اقداماتی برای سانسور این خبر در اردو در دستور کار قرار دادند تا نه تنها بشار رسن بلکه سایر ستاره‌های ملی‌پوش عراقی نزدیک به این بازیکن هم از ماجرا باخبر نشوند گرچه در نهایت این مخفی‌کاری‌ها در بین دو نیمه بازی با آرژانتین به پایان رسید تا ستاره این روز‌های فوتبال عراق و پرسپولیس با تلخ‌ترین خبر تمام زندگی خود روبه‌رو شود، شوکی که عملاً فوتبال او را نابود کرد تا بشار بعد از نمایش رؤیایی نیمه اول در نیمه دوم به بدترین بازیکن عراق مقابل آلبی‌سلسته تبدیل و تعویض شود آن‌هم با چشمانی پر از اشک.

بشار رسن به همان اندازه که در مسائل فنی بازیکنی فوق العاده محسوب می‌شود به همان اندازه هم در زندگی اجتماعی خود از روحیات لطیف و احساسی سود می‌برد، نکته‌ای که از چشم رسانه‌های این کشور دور نماند. شاید به همین خاطر بود بیماری مادر بشار که از دو سال قبل گریبانگیر خانواده این بازیکن شده بود همواره مورد توجه رسانه‌ها قرار داشت. سایت SoccerIraq دقیقاً یک سال قبل با انتشار تصویری از این بازیکن که تی‌شرتی با تصویر مادرش زیر پیراهن تیم ملی بر تن داشت به بیماری سخت مادر بشار رسن پرداخت و مدعی شد ستاره جوان عراق با کوچ به ایران و پرسپولیس مقدمات بستری شدن او در یکی از بیمارستان‌های مجهز پایتخت را فراهم کرده است. سایت عراقی چند هفته قبل هم در خبر‌های تکمیلی بار دیگر از بستری شدن مادر بشار رسن در بیمارستانی خصوصی در تهران خبر داد و مدعی شد حال او رو به وخامت گذاشته و در این راه تصویری از بشار در حال بوسه زدن بر دستان مادر بیمارش روی تخت بیمارستان منتشر کرد.

یک روز قبل از بازی با آرژانتین به مدیر تیم ملی عراق و همین‌طور سرکو کاتانچ سرمربی اسلوونیایی از بغداد خبری داده شد که حسابی آن‌ها را مبهوت کرد. «مادر بشار رسن فوت کرده است»؛ این همان خبر بهت‌آور بود که باعث می‌شد چند ساعت تا رویارویی با ستاره‌های آلبی‌سلسته در یکی از مهم‌ترین بازی‌های تدارکاتی قبل از جام ملت‌ها ستاره اصلی تیم از نظر روحی روانی نابود شود. بلافاصله در نشستی میان مدیر تیم ملی عراق و کاتانچ که نتایج آن به گوش رئیس فدراسیون فوتبال این کشور رسید به دستور سرمربی اسلوونیایی تمامی تلفن‌های همراه و وسایل ارتباط جمعی اعضای تیم ملی عراق در هتل محل اقامت جمع‌آوری شد تا خبر به گوش آن‌ها و همین‌طور بشار رسن نرسد. تنها یکی دو بازیکن از جمله کاپیتان تیم ملی عراق در جریان این اتفاق ناگوار قرار گرفتند تا به این ترتیب رسن روحیه خود را برای بازی با آرژانتین از دست ندهد. کاتانچ با بیان اینکه نمی‌تواند شاهد غیبت یکی از ستون‌های اصلی تیمش باشد از کاپیتان عراق خواست این موضوع را تا بعد از بازی با آرژانتین مخفی نگه دارد، درخواستی که تنها تا بین دو نیمه عملی شد.

بشار همان‌طور که در تمرینات قبل از بازی با آرژانتین یکی از آماده‌ترین و باانگیزه‌ترین ستاره‌های عراق بود، وقتی بازی در حضور ۲۵ هزار تماشاگر عمدتاً طرفدار آرژانتین در ورزشگاه امیر بن‌فیصل ریاض سوت خورد به عنوان مهاجم نوک عراقی‌ها نمایشی دیدنی ارائه داد. جدا از دو شوت به سمت دروازه آلبی‌سلسته اوج حرکات نمایشی و تکنیکی این بازیکن به دقیقه ۲۵ برگشت که تصاویر آن دست به دست در شبکه‌های اجتماعی چرخید. لایی زنجیره‌ای بشار رسن و همین‌طور دریبل کشویی و زیدانی این بازیکن در محاصره سه بازیکن آلبی‌سلسته باعث شد گزارشگر بازی با به وجد آمدن در مقابل این حرکات از رسن به عنوان یکی از ستاره‌های جوان نام ببرد که می‌تواند در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ توجه همگان را به خود جلب کند. اسپورت ۲۴ سعودی در توصیف نمایش بشار نوشت: «شماره ۱۳ عراق بدون اینکه در جریان خبر مرگ مادر بیمارش قرار بگیرد در نیمه نخست بازی با آرژانتین فوق‌ستاره تیمش بود اما...». سایت عربستانی در حالی این واکنش را نشان داد که ستاره عراقی پرسپولیس در بین دو نیمه بازی در رختکن با تلخ‌ترین خبر تمام زندگی خود روبه‌رو شد، خبری که فوتبال او را تحت‌الشعاع قرار داد و باعث شد کاتانچ به عنوان اولین بازیکن تعویضی دستور به خروج رسن بدهد.

کارگردان شبکه تلویزیونی KSAsport که در نیمه نخست بازی عراق- آرژانتین بار‌ها هنرنمایی‌های بشار رسن مقابل ستاره‌های آلبی‌سلسته را بازپخش می‌کرد هنگام تعویض بشار با به تصویر کشیدن صحنه بسته از صورت این بازیکن در حالی که اشک می‌ریخت، تمام طرفداران عراق را در بهت فروبرد. صحنه‌ای که نشان می‌داد خبر تلخ و ناگوار مرگ مادر به این بازیکن داده شده است تا عملکرد بشار به نسبت نیمه نخست کاملاً متفاوت باشد. بعد از بازی تمام رسانه‌های عراقی به انتشار گزارش‌هایی از این اتفاق پرداختند؛ جایی که پیام تسلیت‌های زیادی برای بشار ارسال می‌شد، پیام‌هایی که تلاش می‌کرد اندک باری را از روی شانه‌های این فوتبالیست جوان بردارند، اگرچه غم از دست دادن مادر چیزی نیست که به سادگی قابل تسکین باشد. سایت SoccerIraq نوشت: «نمایش بشار رسن در دیدار مقابل آرژانتین به عنوان یک مسابقه ویژه به خاطر خواهد ماند؛ مسابقه‌ای که او همواره از آن به تلخی یاد خواهد کرد؛ اگرچه نیمه اول مسابقه و زمانی که او از این خبر تلخ باخبر نبود فرصتی برای نمایش استعدادهایش داشت و به همین خاطر هم بود که هنگام تعویض رسن، کارگردان تلویزیونی روی چهره دیبالا ستاره یوونتوس رفت که از جوان اول فوتبال عراق در بدترین روز زندگی اش لایی خورده بود».

جوان اول عراق و ستاره این روز‌های پرسپولیس بلافاصله بعد از بازی با آرژانتین، ریاض را به مقصد بغداد ترک کرد تا در مراسم تشییع جنازه و سوگواری مادر شرکت کند. قرار است نماینده‌های باشگاه پرسپولیس در این مراسم حضور داشته باشند تا خود را در غم ستاره عراقی شریک بدانند. توئیتر رسمی فدراسیون فوتبال عراق در واکنش به این اتفاق تلخ ضمن همدردی با ملی‌پوش شماره ۱۳ اعلام کرد در بازی دوشنبه‌شب با تیم ملی عربستان در دومین بازی تورنمنت چهارجانبه عربستان با بازوبند‌های سیاه وارد میدان خواهند شد. در این بین بشار رسن هنگام ترک اردوی عراق در ریاض گفت: وقتی از خبر مرگ مادرش مطلع شد برای دقایقی مات و مبهوت بود. رسن به خبرنگار اسپورت ۲۴ هنگام ترک ورزشگاه گفت: «وقتی شنیدم مادرم دیگر نیست دنیا روی سرم آوار شد».

43503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 811994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =