ایسنا نوشت: به دنبال کشته شدن خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول، استرالیا اعلام کرد در کنفرانس "طرح سرمایه‌گذاری آینده" (داووس صحرا) در عربستان مشارکت نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پس از اینکه جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار و منتقد عربستانی دوم اکتبر به دنبال ورودش به کنسولگری کشورش در استانبول ترکیه ناپدید و حالا عربستان به قتلش اعتراف کرده است، وزارت خارجه استرالیا اعلام کرد، هیچ مقامی از این کشور در کنفرانس "طرح سرمایه‌گذاری آینده" (داووس صحرا) شرکت نمی‌کند.

جمال خاشقچی

وزیر خارجه استرالیا در بیانیه‌ای امروز (شنبه) گفت، دولت استرالیا تصمیم خود مبنی بر شرکت نکردن در نشست سران اقتصادی در عربستان را در پی اعتراف ریاض به قتل خاشقجی اعلام کرد.

وی افزود، اخبار بازداشت ۱۸ شهروند سعودی که در قتل خاشقجی دست داشتند و برکناری مقامات ارشد اطلاعاتی عربستان درباره این موضوع موجب شد دولت استرالیا این کنفرانس را تحریم کند.

استرالیا این تصمیم را در چارچوب تحریم‌ کنفرانس طرح آینده سرمایه‌گذاری اتخاذ کرد که قرار است به ریاست محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان روز سه شنبه به مدت سه روز در ریاض برگزار شود. نهادهای رسانه‌ای و اقتصادی سیاست‌مداران و شخصیت‌های غربی نیز پیشتر این کنفرانس را تحریم کردند.

ریاض در ساعت‌های اولیه صبح امروز اعلام کرد، خاشقجی به دنبال درگیری با مسؤولان عربستانی در کنسولگری این کشور در استانبول به قتل رسیده است، به دنبال این اعلام ریاض ۱۸ تن را بازداشت کرد که همه آنها تابعیت سعودی دارند.

در این راستا ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان اقدام به برکناری سعود القحطانی مشاور دفتر سلطنتی، احمد عسیری معاون رئیس سازمان اطلاعات عمومی از پست‌هایشان کرد.

وی همچنین دستوری در زمینه تشکیل کمیته وزارتی به ریاست محمد بن سلمان برای بازسازی ریاست سازمان اطلاعات عمومی صادر کرد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 813835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =