+ A - پنجشنبه 25 شهریور 1389 - 13:55:00 چاپ
امتیاز به مطلب 0 نفر

روایت هاشمی رفسنجانی از دیدن امام به طور مکرر در خواب در ماه رمضان امسال

سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در ماه رمضان مکررا خواب رهبر فقید انقلاب را دیده است، از قول ایشان گفت که من بیشتر از دوران حیاتم به شما کمک می‌کنم.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایلنا، آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در مراسم تجدید بیعت اعضای مجلس خبرگان رهبری که حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی نیز حضور داشت، ضمن ابراز خوشحالی از توفیق زیارت مجدد امام راحل، چنین افزود:

• نمی‌دانم چه شده است که امسال در ماه رمضان امام را زیاد خواب می‌دیدم‎؛ البته در طول سال معمولاً گاهی خواب ایشان می‌بینم.

• در ماه رمضان امسال معمولاً خواب امام را بعد از هنگام سحر، گاهی در حال سخنرانی، درس یا مانند وقتی به محضرشان می‌رسیدیم، مشاهده می‌کردم و گاهی هم با علم به اینکه ایشان در حیات نیستند خوابشان را می‌دیدم که این حالت دوم خیلی برایم تازگی دارد و در این ماه زیاد اتفاق افتاد.

• در این خواب‌ها خیلی مجال صحبت کردن و سوال کردن پیش نمی‌آمد و اگر هم بود یادم نیست، زیرا انسان همه خواب‌ها را به یاد ندارد، اما در حالت اطلاع از رحلتشان حالشان مساعدتر از حالت طبیعی بود.

• در خواب یکبار به امام عرض کردم که ما برعهد خودمان هستیم و با همه توان میراث شما را ادامه می دهیم و در حفاظت از آن تلاش کرده و کوتاهی نمی‌کنیم که ایشان فرمودند "من این را می‌دانم و گاهی نگران و گاهی  خوشحال می‌شوم" که نمی دانم این تعبیر چگونه بود. من هم گفتم شما اکنون حضور ندارید‏، اما ما همچنان نیاز به شما داریم و شفاعتمان بکنید. امام هم مجددا گفتند که "من بیشتر از دوران حیاتم به شما کمک می‌کنم و چراکمک نکنم؟".

• مجموعه این خواب‌ها منسجم و یکنواخت نبود و اصولا خواب نمی‌تواند حجت باشد.

• به نظر می‌رسد اکنون دست امام بازتر از ماست و امکان شفاعتشان بیشتر است و حتما ما را فراموش نمی‌کند. اگر میراثی که در اختیار تاریخ و همه مسلمانان و بشریت گذاشتند، آسیب ببیند، قطعا ایشان ناراحت می‌شوند و حتما کمک می‌کنند و از اجدادشان شفاعت خواهند خواست. البته امام واقعیت را بیشتر از ما می‌بیند؛ اگر ما از پنجره می‌بینیم ایشان گویا از پشت بام می‌بینند و فضای اطراف را نیز تشخیص می‌دهند که در آن چه می‌گذرد.

•خداوند بهتر از هر کس می‌دانند که خیلی از انسان‌ها مخلصانه در راه خودش و امام مجاهدت کردند و در تاریخ یک سند بزرگ به نام مکتب اهل بیت را ثبت کردند و خداوند حجت جدیدی از طریق امام و دوستانشان به بشریت نشان دادند و همه مشکلات را هم در دوران حیات ایشان و بخشی از آنها را در زمان رحلت، پشت سر گذاشتیم، اما شرایط جدید قدری متفاوت است و دشمنان با تمام تجربه خود به میدان آمدند.

• اظهارات دیروز سران برخی کشورها در قضیه بازرسان آژانس بین‌المللی اتمی نشان می‌دهد که آمریکا و اروپا خیلی اوقات تلخی و تهدید می‌کنند و در همین راستا نماینده های آنها در شورای امنیت تهدید کرده‌اند که فشار مضاعف به ایران می‌آورند، درحالی که اقدام ایران در نپذیرفتن بازرسان آژانس به دلیل عدم اعتماد به آنها و درخواست تعویض این بازرسان امری کاملاً قانونی است.

• آنها گفتند که در بازرسی قبلی فلزی دیده ایم که به درد کلاهک هسته‌ای می‌خورد، اما این فلز در بازرسی جدید نبود و روی همین مساله جنجال کردند؛ طبعا ایران روی این گزارش‌ها حساس می‌شود و آنها را طبیعی نمی‌داند.

• غربی‌ها تهدید کرده‌اند که ایران را عراق خواهند کرد، آنها می‌خواهند فشار بیشتر به ما بیاورند، زیرا این همه فشار تاکنون را کافی نمی‌بینند.

• امام بیش از ما نگران میراث شان هستند و انشاء الله به ما کمک می‌کنند.

• در عین حال تلاش ما اصل است و امداد در فرض اقدام می‌رسد. اگر ما کار کنیم خداوند هم امداد خود را می‌رساند که شفعای ما باید آن را از خداوند مطالبه کنند.

• انشاء الله این لیاقت را داشته باشیم که میراث امام را حفظ کنیم.

 

نظرات 51
  • AHR پنجشنبه 25 شهریور 1389 - 16:12:00
    4 1 پاسخ به این نظر
    هاشمی هاشمی خدا نگهدار تو
  • بدون نام پنجشنبه 25 شهریور 1389 - 23:27:13
    4 1 پاسخ به این نظر
    ايشاندرموردآقازاده اززبان امام چيزي درخواب نديدند.
  • شکوری جمعه 26 شهریور 1389 - 10:28:02
    4 1 پاسخ به این نظر
    امام به ایشان درخواب نگفتن تو دیگه چرا؟
  • titam جمعه 26 شهریور 1389 - 10:55:15
    4 1 پاسخ به این نظر
    این خواب ها را اگه آقای احمدی نژاد دیده بود چیکارش می کردید مسخرش می کردید ....به قول بعضی از دوستان ایشنان خواب بچه های عزیز تر از جانشان را ندیده اند که امام در رابطه با انان چه فرموده اند ایشان باید اول فکر به حال بچه هایشان بکند بعد مردم البته امیدوارم ایشان همان رفسنجانی دوره امام باشند و تغیری نکرده باشند
  • بدون نام پنجشنبه 25 شهریور 1389 - 22:39:48
    3 1 پاسخ به این نظر
    امام کوخ نشینان رابرکاخ نشینان برتری می دادنذآیابعضی ازمسئولین اینگونه فکر می کننذ؟
  • بی خواب جمعه 2 مهر 1389 - 18:31:57
    3 2 پاسخ به این نظر
    مگر آقای هاشمی با این همه دغدغه فقرا!!! وقت خوابیدن هم دارند ؟؟؟
  • لیلی شنبه 3 مهر 1389 - 00:46:29
    3 3 پاسخ به این نظر
    چه بلاهایی را به اسم دین به سر ما اوردین
  • بدون نام دوشنبه 5 مهر 1389 - 19:51:32
    3 1 پاسخ به این نظر
    کسی که عمری کار سیاسی کرده باید بداند مردم به این گونه حرفها با اغراض سیاسی نگاه می کنند با اشک و اه خواب دیدن نمی شود نظر مثبتی برای خود جمع کرد مردم سیاسی تر از ان هستند که کسی خوابی ببیند و الهامی بگیرد این به منعی ان است که چون من امام را خواب می بینم و از ایشان الهام می گیرم پس هرچه می گویم حرف امام است نه خیر مردم سیاستمدار تر از ان هستند که یک فرد کاملا سیاسی با انها برخورد احساسی کند
  • الله اعلم شنبه 20 آذر 1389 - 14:24:40
    3 1 پاسخ به این نظر
    حضرت امام نگفتند ملاک حال فعلی شخص است
  • sdd پنجشنبه 25 شهریور 1389 - 16:01:44
    2 1 پاسخ به این نظر
    خیلی زیبا بود من که لذت بردم
  • جمال.ع پنجشنبه 25 شهریور 1389 - 19:04:25
    2 0 پاسخ به این نظر
    خداوند همه ما را هدايت بكند انشائ الله تعالي.
  • هامون پنجشنبه 25 شهریور 1389 - 22:15:44
    2 1 پاسخ به این نظر
    خواب که حجت نیست.از کجا معلوم که اقای هاشمی راست گفته باشه
  • تهرانی پنجشنبه 25 شهریور 1389 - 23:10:16
    2 1 پاسخ به این نظر
    اگر آقای احمدی نژاد این حرفها را زده بود چه بر روزگارش می آوردید خدا می داند. خدا همه ما را به راه راست هدایت کند
  • بدون نام پنجشنبه 25 شهریور 1389 - 23:13:04
    2 2 پاسخ به این نظر
    خدمات آقای هاشمی رانمی توان نادیده گرفت اما درزمان او بعضی کار گزارانش مردم گوسفند به حساب می آوردند
  • بدون نام پنجشنبه 25 شهریور 1389 - 23:22:47
    2 1 پاسخ به این نظر
    خداوند گاهی به وسیله ی خواب هم به انسان هشدار می دهد تا فریب فتنه را نخورد .
  • بدون نام پنجشنبه 25 شهریور 1389 - 23:51:00
    2 1 پاسخ به این نظر
    این حرفها اگر زبان احمدی نژاد جاری می شد عجب خوارکی می شد برای بعضیها
  • حسين جمعه 26 شهریور 1389 - 09:09:52
    2 5 پاسخ به این نظر
    اقاي هاشمي همان است كه با امام كاركرده وموردقبول ايشان بوده است والان مظلوم واقع شده است ومنتقدين اوبدانندانان درتخريب هاشمي با ضدانقلاب ودشمنان مشتركند
  • عزیزی جمعه 26 شهریور 1389 - 10:32:37
    2 3 پاسخ به این نظر
    هاشمی ازسرمایه های انقلاب است
  • بدون نام جمعه 26 شهریور 1389 - 18:20:27
    2 1 پاسخ به این نظر
    هاشمی امیر کبیر ایران است والان مظلوم واقع شده است.عده ای بزرگ شدن در تخریب هاشمی می بینند. ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگاه توست زمان همه چیز را درست می کنه.
  • بدون نام جمعه 26 شهریور 1389 - 19:01:40
    2 2 پاسخ به این نظر
    خدا حفظش كنه، خيلي براي ايران زحمت كشيده، قطعا تو تاريخ ايران اسمش جاودان خواهد بود. واقعا سياستمدار است.
  • پویا مصحفی جمعه 26 شهریور 1389 - 19:15:07
    2 1 پاسخ به این نظر
    وقتی این گفته ها را خواندم بی اختیار بیاد مظلومیت امام که این روزها بیشتر از همیشه جلوه میکند گریستم.از آقای هاشمی متشکر و ممنونم که جمعی را بیاد امام با همه زیبائیهای معنوی و مظلومیتشان انداختند . ای کاش در قد و قواره ای بودیم که از روح پر فتوح امام درخواست شفاعت در روز جزا را نمائیم.
  • علیرضا جمعه 26 شهریور 1389 - 20:19:22
    2 1 پاسخ به این نظر
    حقا که حضرت امام (ره) همیشه پشت و پناه این نظام بوده و خواهد بود. خداوند مقام معظم رهبری و آقای هاشمی را برای این نظام حفظ کند.
  • a.r جمعه 26 شهریور 1389 - 20:30:39
    2 1 پاسخ به این نظر
    خدا کند با دیدن این خوابها حالا دیگه از خواب غفلت بیدار شود. و فرزندانش را نصیحت نماید.
  • بب جمعه 26 شهریور 1389 - 21:01:57
    2 1 پاسخ به این نظر
    هاشمی ستون خیمه انقلاب و نقطه ثقل نظام است واقعا به ایشان ظلم شده اما مثل همیشه مانند کوه ایستاده است
  • حجت کامیاب شنبه 27 شهریور 1389 - 08:22:48
    2 1 پاسخ به این نظر
    درود بر امام و رهبری و هاشمی. این سه بزرگ مرد ، ایران و از نابودی نجات دادند و اسلام عزیز و احیاء کردند. مخالفان باید به خود بیایند.
  • مريد امام و رهبري شنبه 27 شهریور 1389 - 14:12:56
    2 1 پاسخ به این نظر
    آيت الله هاشمي رفسنجاني از سرمايه هاي ارزشمند انقلاب و نظام است. پس از مقام عظماي ولايت كسي از ايشان به اين نظام دلسوزتر وجود ندارد. افسوس كه برخي مغرضانه و گروهي جاهلانه طي سالهاي اخير دل مالك اشتر زمان را بسيار شكسته اند. واقعاً: خامنه اي زنده باد هاشمي پاينده باد
  • بیمان شنبه 27 شهریور 1389 - 14:23:46
    2 1 پاسخ به این نظر
    موقعی که اقای هاشمی را میبینم اشک شوق میریزم خدا حفظش کنه یکی از سرمایهای انقلاب است
  • بدون نام شنبه 27 شهریور 1389 - 19:19:04
    2 1 پاسخ به این نظر
    به نظر من هم رهبری و هم امام به آقای هاشمی علاقه دارند . امیدوارم آقای هاشمی قدر این حمایت ها رو بدونن و این همه زحمت رو که برای این کشور کشیدند پایمل نکنند . من همیشه به این فکر می کنم . خیلی بد که آدم بهترین دوران زندگیش رو در سختی بگذرونه به خاطر خدا ولی سر آخر همه زحماتش بی اجر بشه .
  • سرباز یکشنبه 28 شهریور 1389 - 00:20:50
    2 2 پاسخ به این نظر
    من واقعا تعجب می کنم همین آقای هاشمی نبود که می گفت مملکت رو داره خرافات در بر می گیره حالا خودش میاد خواب تعریف می کنه عجب؟! حالا فکر کنید اگه احمدی نژاد این خواب رو تعریف می کرد چرا شلوغ بازی هایی نمی کردند مخصوصا همین رفسنجانی...
  • خوابنما یکشنبه 28 شهریور 1389 - 10:46:23
    2 2 پاسخ به این نظر
    بعد می گن جنتی واحمدی نژاد خرافاتی هستند. اگه ازاین خواب هاجنتی تو نماز جمعه تعریف کرده بود که آقایون ...
  • ss دوشنبه 29 شهریور 1389 - 00:34:03
    2 1 پاسخ به این نظر
    زنده باد هاشمی
  • بدون نام سه شنبه 30 شهریور 1389 - 22:26:19
    2 0 پاسخ به این نظر
    الله اعلم
  • بدون نام پنجشنبه 1 مهر 1389 - 17:54:05
    2 1 پاسخ به این نظر
    ایشان اگر واقع یار رهبریست حداقل سران فتنه را محکوم کند, ایشان از به زبان آوردن کلمه فتنه هم اکراه دارد چطور میتوان حامی و پیرو ولایت فقیه بود ولی کاملا عکس مواضع رهبری عمل و حرکت کرد حدیثی است که می فرمایند سرنوشت خود را به افراد گره نزنید چرا که بزرگتر از هاشمی لغزیدند خدا آخر و عاقبت همه ما را ختم به خیر نماید.
  • امید پنجشنبه 25 شهریور 1389 - 19:39:32
    1 2 پاسخ به این نظر
    خامنه ای زنده باد هاشمی پاینده باد
  • رضا پنجشنبه 25 شهریور 1389 - 20:00:46
    1 1 پاسخ به این نظر
    امام در خصوص موضع هاشمی در جریانات پس از انتخابات و فرزندان هاشمی چیزی نگفته اند؟
  • بدون نام جمعه 26 شهریور 1389 - 00:17:08
    1 1 پاسخ به این نظر
    حظ کردم امام از علاقه ما به خودش باخبر است و دلتنگیهای مارا می داند و می داند همچون زمان حیاتش پیامش را سفیر و محرم رازهای بیشمارش باید به ما بدهد اگر در این گفته ها شک دارید به خاطرات رجال سیاسی از جمله رهبر انقلاب مراجعه کنید.
  • محمد جمعه 26 شهریور 1389 - 19:11:13
    1 1 پاسخ به این نظر
    آقای هاشمی برای ایران خدمات ارزنده ای انجام داده اند. تاریخ از ایشان به نیکی یاد خواهد کرد. البته باید بپذیریم که در یک جامعه پیشرفته و مترقی خواب و خیال جایی ندارد. به قول جناب مکارم: "خواب حجیت ندارد". این چیزها هم نباید باب شود.
  • حسین محمدی جمعه 26 شهریور 1389 - 20:17:35
    1 1 پاسخ به این نظر
    کسی سایت شما رو از لحاظ درج نظر قبول نداره شما نظرات را هدفمند انتخاب می کنید نظر من درباره این خبر علی را به خاطر عدالت کشتند شما هم می خواستید علی دوران را به خاطر عدالتش بکشید
  • a.r جمعه 26 شهریور 1389 - 20:31:35
    1 1 پاسخ به این نظر
    خدا کند با دیدن این خوابها حالا دیگه از خواب غفلت بیدار شود. و فرزندانش را نصیحت نماید.
  • بدون نام جمعه 26 شهریور 1389 - 23:18:47
    1 1 پاسخ به این نظر
    احتمالا امام خمینی (ره) در مورد برخورد با مهدی و فائزه و جاسبی(فرزند خوانده) و ... توصیه ای نفرمودند؟ این صحبت ها مثل حرف های موسویه که میگه من دستخط و فیلم و صدا و مستند موجود از امام خمینی رو قبول ندارم فقط اونایی رو قبول دارم که خودش یواشکی در گوشم گفته.برای همینه که یه مستند شاخص پخش میشه همشون ... میگیرن.جمع کنید بابا مردم رو ... فرض کردین؟ میدونم چاپ نمی کنی اما خودتون بخونین و مردم رو ... فرض نکنین.
  • احمد جمعه 26 شهریور 1389 - 23:30:35
    1 1 پاسخ به این نظر
    امام به شما تشر نزد که چرا در فتنه اخير به نفع آمريکا و اسرائيل سکوت کرده بوديد؟
  • احمد جمعه 26 شهریور 1389 - 23:34:49
    1 1 پاسخ به این نظر
    من نمي دونم آدم چقدر بايد با استعداد باشه که از اين خوابا ببينه خلاقيت آدم بايد خيلي بالا باشه!
  • حسن فلاح شنبه 27 شهریور 1389 - 18:30:00
    1 1 پاسخ به این نظر
    خدمت رئیس مصلحت نظام،طوری برخورد کن که در مورد تو مصلحت اندیشی به خرج ندهند.به بچه هاتونم بگو کمی تو ایران بمونند بتونیم زیارتشون کنیم
  • A.R.N شنبه 27 شهریور 1389 - 18:54:42
    1 3 پاسخ به این نظر
    آقای هاشمی ما رو سیاه نکن ! امام در مورد کارتلهای پسرات چیزی نپرسی؟
  • m شنبه 27 شهریور 1389 - 19:01:13
    1 1 پاسخ به این نظر
    هاشمی همیشه طرفدار حق بوده و خواهد بود.
  • بدون نام یکشنبه 28 شهریور 1389 - 20:32:56
    1 1 پاسخ به این نظر
    البته خواب که حجیت ندارد مخصوصا اگر بعد از سحر و باشکم پر باشه خداوند همه ما را هدایت کنه واز فتنه های دنیا واخر الزمان حفظمان کند اللهم احفظ قائدنا الخامنه ای
  • احتمالا امريكايي سه شنبه 30 شهریور 1389 - 23:08:41
    1 1 پاسخ به این نظر
    نظراتمان را درج نمي كنيد ولي براي مظلوم جلوه دادن خودتون بعضي از اعتراضاتمان را نمايش مي دهيد
  • m جمعه 2 مهر 1389 - 02:16:17
    1 2 پاسخ به این نظر
    سران فتنه چیه تو دهن شما مردم افتاده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تو این کشور سران فتنه ای وجود نداره همه ما مردم یک کشوریم- همه با هم باید اتحاد داشته باشیم
  • بهرام جمعه 2 مهر 1389 - 03:31:19
    1 1 پاسخ به این نظر
    متاسفم متاسفم تا دیروز این افراد بنیانگزاران این انقلاب بودن ولی امروز به راحتی آنها رو ضد انقلاب میخوانند ولی مطمن باشید اگر تازه به دوران رسیده ها قبلی ها را دزد خطاب می کنند بدانند چند صباحی دیگر افرادی جدید تر آنها را دزد و منافق مینامند . من به عنوان یک ایرانی از دود چیز های خوبی از این انقلاب نمیبینم متاسفم اینو میگم ولی مسخره عالمو آدم شدیم ..............برای ایران متاسفم یک انقلاب مردمی را به کجا کشاندن که پایه های انقلاب را دزد و منافق می نامند
  • بدون نام پنجشنبه 25 شهریور 1389 - 22:24:38
    0 1 پاسخ به این نظر
    گفته او پیامی دارد انان که در خواب هستند بیدار شوند وکمترحق کشی کنند
  • بدون نام شنبه 27 شهریور 1389 - 23:55:07
    0 1 پاسخ به این نظر
    امشب پایگاه دروغ پراکنی انگلیس(بی بی سی) از قول منافق فراری(مسعود بهنود) بحالت طنز و مسخرگی اشاره ای به این موضوع کرد. کنجکاو شدم چی بوده و خوشبختانه به اصل جریان پی بردم. من هم اخیرا متوجه تغییر جهت ملموستر آقای رفسنجانی شده بودم و خوشحالم ایشون راه خودشون رو بطور کامل از فتنه گران منافق و فتنه جویان که دشمنانی بدتر از صدا م و آمریکا هستند جدا کرد درود بر ایرانیان آزاده از دوران کوروش تا در دوران فعلی که حامی دولت کشور خودشون هستند نه جیره خور و حامی بیگانگان خبیث...
ارسال نظر:
  • 0/700
  • قوانین ارسال نظر
آخرین مطالب
نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.