فورد و سیتروئن رقبای سرسخت رقابت‌های رالی جهان با فیستا RS و سیتروئن DS3 در نمایشگاه خودرو امسال شرکت کرده‌اند. این دو خودرو جایگزین فورد فوکوس و سیتروئن C4 قهرمانان رقابت‌های گذشته خواهند شد.

محبوبه عمیدی: پس از مسابقات فرمول یک، رالی قهرمانی جهان دومین رقابت سخت میان رانندگان و خودروهای جهان به شمار می‌رود. در این مسابقه پیستی وجود ندارد و اتومبیل‌ها باید مسافتی طولانی و چند‌مرحله‌ای را در چندین کشور جهان طی کنند، علاوه بر این مسیر همیشه هموار نیست و مانند فرمول یک امکان برطرف شدن نقص‌های فنی خودرو در تمام شرایط وجود ندارد. در واقع رالی رقابت توان و استقامت خودروهایی است که می‌توانیم نمونه‌های مشابه آنها در کوچه و خیابان ببینیم. اما ببینیم رقبای سرسخت رالی 2011 و نمونه‌های تازه متعلق به کدام شرکت‌ها هستند و مشخصات فنی آنها برای ورود به رالی 2011 چقدر تغییر کرده است؟

فورد فیستا RS
تا پیش از این تصور می‌شد برگ برنده فورد در مسابقات رالی 2011 باید فیستا S2000 باشد اما رونمایی از فورد فیستا RS در نمایشگاه خودرو پاریس نشان می‌دهد شانس ورود RS به این مسابقات به مراتب بیشتر است. (برای مشاهده عکس بزرگ، اینجا را کلیک کنید)

فورد فیستا

این اتومبیل که به گفته فورد تجربه پیمودن بیش از 3000 کیلومتر را دارد، هفته آینده از یک موتور چهارسیلندر توربوشارژ به حجم 1600 سی‌سی برای حرکت در جاده‌های شنی اسپانیا استفاده خواهد کرد. استفاده از موتور اکوبوست چهار سیلندر متعلق به شرکت فورد نیز برای مسیرهای دیگر پیش‌بینی شده است. (برای مشاهده عکس بزرگ، اینجا را کلیک کنید)

فورد فیستا

اولین مسابقه‌ای که نمونه‌های فورد فیستا می‌توانند در آن شرکت کنند، بهار آینده در سوئد آغاز خواهد شد. فورد فوکوس که به دلیل حجم بالای موتور مطابق قوانین تازه اجازه شرکت در این مسابقه را ندارد، برنده رالی 2010 بوده است. (برای مشاهده عکس بزرگ، اینجا را کلیک کنید)

فورد فیستا

 

سیتروئن DS3
سیتروئن DS3 در رالی آینده رقیب سرسخت فورد فیستا خواهد بود. این اتومبیل هم از موتور توربوشارژ 1600 سی‌سی ساخت این شرکت استفاده خواهد کرد که می‌تواند حداکثر توان مجاز را در این مسابقات معادل 300 اسب بخار تولید کند. (برای مشاهده عکس بزرگ، اینجا را کلیک کنید)

سیتروئن DS3

سیتروئن DS3 جایگزین خوردو موفق C4 خواهد شد که بارها برای سیتروئن و راننده‌اش سباستین روب که یکی از بهترین رانندگان رالی جهان به شمار می‌رود، افتخار‌آفرین بوده است. سیتروئن C4 هم مانند فورد فوکوس به دلیل تغییر قوانین امکان شرکت در مسابقات رالی را نخواهد داشت. (برای مشاهده عکس بزرگ، اینجا را کلیک کنید)

سیتروئن DS3

یکی از تغییرات صورت گرفته در این نمونه نسبت به سیتروئن C4 استفاده از سیستم خنک‌کننده ترمزها با استفاده از آب است. (برای مشاهده عکس بزرگ، اینجا را کلیک کنید)

سیتروئن DS3

 

مینی‌کوپر S Countryman
به نظر می‌رسد قوانین جدید رالی برای این اتومبیل تازه‌وارد تعریف شده باشند. در کانتری‌من موتور 4 سیلندر 1600 سی‌سی پاششی مستقیم استفاده شده است و هماهنگی طراحی آن با قوانین تازه باعث شده شانس ورود این اتومبیل به مسابقات رالی 2011 بسیار‌زیاد باشد. (برای مشاهده عکس بزرگ، اینجا را کلیک کنید)

مینی کوپر اس

این اتومبیل که به شکل یک نمونه مفهومی در نمایشگاه خودرو امسال شرکت کرده، تجربه حرکت در مناطق کوهستانی پرتغال را دارد. کانتری‌من تنها در برخی رقابت‌های سال 2011 شرکت خواهد کرد و از سال 2012 به طور جدی وارد رقابت با رقبای فوق‌العاده ای مانند فورد و سیتروئن خواهد شد. (برای مشاهده عکس بزرگ، اینجا را کلیک کنید)

مینی کوپر اس

بخش‌های داخلی این اتومبیل ساده طراحی شده‌اند و خبری از جزئیات لوکس نیست. تیونینگ و بهبود این اتومبیل جدید نیز هزینه چندانی نداشته است. (برای مشاهده عکس بزرگ، اینجا را کلیک کنید)

مینی کوپر اس

منبع: سی.نت

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 98632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =