۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رئالِ زیدان چند مشکل بزرگ دارد که باعث ناکامی‌های این فصل شده است.

کهکشان پر از مشکل زیزو!

به گزارش خبرورزشی، زينالدين زيدان، سرمربي فرانسوي رئالمادريد كمتر از يك ماه فرصت دارد تا تيمش را براي بازي رفت با پياسجي در مرحله يكهشتم پاياني ليگ قهرمانان اروپا آماده كند. آن بازي ميتواند براي رئاليها حكم يك فينال زودهنگام را داشته باشد و زيدان، بايد در طول اين يك ماه تيمش كه دچار بحران شده را براي اين جدال حساس آماده كند. مشكلات پيش روي او اينگونه است: تيمش راه گلزني را فراموش كرده، تعدادي از بازيكنان كليدي تيم حسابي زير ذرهبين هستند، اعتماد موجود به پلن B زيزو از بين رفته و افت فيزيكي رئال در نيمه دوم بازيها حسابي مشهود است. حالا سرمربي فرانسوي تيم در يك ماه اخير بايد براي حل اين مشكلات بكوشد:

1- بازگشت به روزهاي گلزني

«توپ نميخواهد وارد دروازه شود؛ نميخواهد وارد شود» اين تنها توضيح زيدان در مورد باخت یک بر صفر تيمش مقابل ويارئال بود. رئال او از روزهاي خوش گلزني فاصله زيادي گرفته و اگر فصل گذشته به طور ميانگين در هر بازی 2/78 گل به ثمر ميرساند، دراين فصل به طور ميانگين در هر بازي 1/77 گل ميزند. البته كريس اگرچه درگلزني در لاليگا ضعيف بوده، ولي در رقابتهاي اروپايي عملكرد خوبي دارد و در 6 بازي گروهي 9 گل زده. در بازيهاي اخير، از گلهاي افسانهاي راموس هم خبري نيست و در اين فصل فقط يك گل زده. اين درحالي است كه او در بازه زماني مشابه درفصل گذشته، 6 گله بود.

2- كمبود سوخت تيم

 زنگهاي خطر در اين رابطه در بازي الكلاسيكو به صدا درآمد. بعد از نيمه اولي قابل قبول، رئال در نيمه دوم افت چشمگيري داشت. آنها در بازيشان درخانه سلتا هم نتوانستند نتيجه 2-1 را حفظ كنند. آن زمان زيدان اعلام كرد كه بحث مشكل فيزيكي درميان نيست: «شرايطمان خوب است. ميدويم. بيشتر بحث گل دوم آنهاست كه در نتيجه برخي اشتباهات به ثمر رسيد.» سه روز بعد اما نظر او تغيير كرد: «انگار سوخت كم آوردهايم.» او اين حرف را بعد از تساوي 2-2 تيمش مقابل نومانسيا بر زبان آورد. ديداري كه رئاليها در نيمه دومش به شدت افت كردند. در 5 بازي اخير رئالمادريد در لاليگا (اتلتيك بيلبائو، سويا، بارسلونا، سلتاويگو و ويارئال)، شاگردان زيدان نتوانستند در نيمه دوم بازي به گل برسند و رئال تدريجاً و با گذر دقايق در جريان بازي محو شد.

3- بازيكنان كليدي تيم، زير ذرهبين

 برخي از بازيكنان كليدي و سرنوشتساز در برنامههاي زيدان، اين روزها حسابي زير ذرهبين هستند. فقط بحث كريس و ناكامي او در گلزني در لاليگا مطرح نيست. به عنوان مثال مارسلو در بازي تيمشان مقابل ويارئال با سوتهاي انتقادي هواداران روبهرو شد. توني كروس، آن ثبات لازم را ندارد و كارواخال به خاطر محروميتهاي تقريباً متوالي (2 محروميت در لاليگا و غيبت در بازي رفت مقابل پياسجي) با روزهاي اوجشان فاصله گرفتهاند. در اين ميان بنزما يك هفته ديگر به ميادين بازخواهد گشت و ايسكو، بازيكن ذخيره رئال در الكلاسيكو جايگاهش را در خطر ميبيند.

4- بياعتمادي به پلن « B » زيدان

 پلن «B» سرمربي فرانسوي (بازيكنان جانشين) هم در رئال عملكرد خوبي ندارد. بخش عمدهاي از اين بازيكنان، زماني كه فرصت بازي برايشان فراهم ميشود، نمايش خوبي ندارند (تئو، ماركوس يورنته و... ). آسنسيو بعد از درخشش در سوپركاپ اسپانيا و 2 گلي كه مقابل والنسيا زد، ديگر آن آسنسيوي سابق نيست و بورخا مايورال هم حال و روز چندان خوبي ندارد. او هر 120 دقيقه گل ميزند و در لاليگا، ليگ قهرمانان اروپا و جامحذفي گلزني كرده ولي نميتواند مهره قابل اتكايي باشد. از روز 20 سپتامبر و بازي رئال مقابل بتيس به بعد، زيدان بيش از 10 دقيقه در رقابتهاي لاليگا به او بازي نداده و بعيد به نظر ميرسد كه پلن B زيدان، بتواند جايي درتركيب اصلي تيم داشته باشد.

5- ضربات ايستگاهي، نكتهاي فراموش شده

 اين يكي از نقاط قوت رئاليها در فصل گذشته بود و يكي از هر 4  گل اين تيم درفصل 2017-2016 از روي ضربات ايستگاهي از راه رسيده بود اما در اين فصل تنها يكي از هر 7 گل رئال از روي ضربات ايستگاهي است(10 گل از مجموع 68 گل رئاليها درفصل جاري) و اكثر گلهاي آنها نتيجه همكاري مشترك در زمين است كه با افت كروس و راموس، اين آمار نيز كاهش يافته.

6- شكنندگي غيرمنتظره درخانه

 از اواخر ماه نوامبر بود كه ورزشگاه برنابئو، ميزبان بازي رفت رئالمادريد- پاريسنژرمن، تبديل به نقطه ضعف رئاليها شد و آنها در بازيهاي خانگي باختهاي متعددي به حريفان دادهاند. مادريديها در خانهشان دو گل از مالاگا خوردند، دقيقاً تعداد گلهايي كه بوروسيا دورتموند در ليگ قهرمانان اروپا در برنابئو به ثمر رساند (2-3)، يا برابر با گلهاي فوئنلابرادا (2-2) و نومانسيا(2-2) در جام حذفي. تيم زيدان بايد در بازيهاي خانگي انسجام سابقش را به دست بياورد. چراكه پياسجي در خارج از خانه يك ديو مهارنشدني است و به طور ميانگين در هر بازياش درخارج از خانه 1/3 گل زده. آنها در گلاسكو 5 گل به سلتيك زدند و در بروكسل 4بار دروازه اندرلخت را باز كردهاند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی