خودرو پژو207آی تولیدی در ایران با پژو207عرضه شده در بازارهای اروپایی متفاوت بوده و در واقع همان206 پلاس است.

اوستا گودرزی ـ عضو هیات علمی دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت - در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این مطلب افزود: سطح تکنولوژی پژو207آی پایین‌تر از پژو 207 بوده و این خودرو همان 206 پلاس است.

وی افزود: پلت فرم پژو207آی همان پلت فرم 206 بوده و تنها بخشی از بدنه آن تغییر کرده و شبیه 207 شده است.

او با بیان این‌که ابعاد و اندازه فاصله محورهای پژو207آی با پژو206 انطباق داشته، ولی با پژو207 نمی‌خواند، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال فاصله دو محور در خودرو پژو 207 واقعی 2590 میلی‌متر، اما در پژو 206 برابر با 2443 میلی‌متر است و فاصله دو محور اعلام شده برای پژو207آی نیز 2443 میلی‌متر و منطبق با پلت‌فرم پژو206 است.

این مدرس دانشگاه درباره تاریخچه تولید پژو206 پلاس گفت: شرکت پژو فرانسه در سال 2008 در سایت برزیل 206 فیس لیفت را با تغییراتی در بدنه به عنوان پژو 207 برزیل تولید و در بازارهای آمریکای جنوبی، مکزیک، اروگوئه وآرژانتین تحت عنوان 207 کامپکت عرضه کرد که در آن زمان این کار با اعتراض‌هایی روبه‌رو شد که این خودرو اصالت و تغییرات لازم برای تغییر نام تجاری از 206 به 207 را ندارد که به دنبال آن پژو با عقب‌نشینی، همان خودرو را تحت عنوان 206 پلاس در فرانسه تولید کرد.

وی افزود: پس از آن پژو در سال 2009 پژو207 برزیل را در فرانسه تحت عنوان 206 پلاس برای بازارهای اروپای شرقی به عنوان رقیب خودروهایی همچون رنو لوگان عرضه کرد. پژو 207آی تولیدی درایران نیز همان پژو206 پلاس است که تنها بخشی از بدنه آن تغییر کرده و سطح تکنولوژی و مکانیک آن بسیار پایین‌تر از پژو 207 واقعی است.

گودرزی درباره تفاوت‌ پژو207 عرضه شده در بازارهای اروپا با پژو206 گفت: پلت فرم متفاوت، تفاوت در تکنولوژی موتور، به کارگیری فرمان الکتریکی، بهبود سیستم تعلیق و ارتقای سطح ایمنی خودرو از جمله تفاوت‌های این دو مدل خودروست.

وی خاطرنشان کرد: تمام اطلاعات مربوط به پژو206 پلاس و پژو207 حتی در سایت‌های عمومی همچون ویکی پدیا نیز به صورت مستند موجود است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 44969

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۲
    0 1
    man ham sehat in gofte ra taeed mikonam saayer doostan ham agar bavar nadarand mitavanand be site peugeot rafte va aksahaye 207 vaghehi va hamchenin +206 ra moshahede konand va ba 207i motabeghat behadand
  • بدون نام IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۲
    0 1
    chera hame chiz dar keshvar ma fake va scam shodeh?yeki be dad keshvar beresad
  • بدون نام IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۵
    0 0
    با تایید گفته های آقای گودرزی و اضافه کردن این مطلب که +206 پرژه که از لحاظ بازار فروش با شکست مواجه شده بود و روی دست شرکت مادر مانده بود بهترین انتخاب برای مدیران لایق ابران خودرو است که باردیگر نشان دهندکه ملت ایران چقدر بی سواداند که در صفحه گوگل 207 را تایپ و کلید اینتر را فشار دهند و عکس آن دو را مقایسه کنند و در نتیجه ثبت نام هفت هزار نفر در یک روز برای +206 با نام 207!!!!!.
  • علی IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۸۹/۰۲/۰۸
    0 0
    207 آی ایران خودرو همان 207 کامپکت آرژانتين است.